![]() |
Sv: Veiledning til en nybegynner
Hm. Da tar jeg mat på data.. hvis det er brukbart?
|
Sitat:
|
Nå har jeg rensket kjøkkenet (omtrent iallefall) for mat jeg ikke har lov å spise. Min kjære synes det hele er litt bortkastet, spesielt med tanke på at vi ikke har så veldig mye penger til mat de neste 17 dagene (er 17 dager til lønninga:p). MEN hun er helt med på prosjektet, så det er jo positivt.
Uff, jeg prøvde på å lage meg ostekjeks tidligere idag. Det gikk ikke idag:confused:I går fungerte det supert, men ikke idag:høh: Uansett, litt lavkarbomat er handla inn. Er litt usikker foreløpig på hva vi kan spise, men det finner vi ut. Har morgendagens mat klar iallefall:p |
Spørsmål:
I dag har jeg spist "eggpannekake" av 2 egg og en halv desiliter kremfløte 4 skiver ost (norvegia = 40 gram ost) 3 skiver spekeskinke(=18 gram) Agurkskiver (32 gram) Jeg får det til å bli 1,12 gram karbohydrater. Er det korrekt? Jeg har sjekka på diett.no OG mat på data. Jeg har tatt med meg noe mat på skolen (slutter tidlig, så tok ikke med meg så mye): 4 skriver ost (norvegia=40 gram ost) 4 skiver spekeskinke (=24 gram) Paprika (=32 gram) Og får dette til å bli 1,28 gram karbohydrater. Og det med ost/meieriprodukter, er det slik at jeg har lov til å spise max 100 gram ost pr dag i tillegg til fløte/rømme? |
Ca hundre gram ost, i tillegg til to ss fløte ELLER rømme/creme fraiche.
|
Er det lov til å spise fetaost på atkins-induksjon (eller evt vedvarende?)??
Og gräddost, ridderost er det lov? |
På induksjonen er alle oster som ikke er ferskost lov, ca 110 gram om dagen.
|
Joda, men går fetaost under ferskost? Er ikke det noe sånn myseost?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58. |