![]() |
Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?
Sitat:
Hvis "Naturlig slank med kost i balanse" fra 2001 er det eneste Fedonstoffet du har lest, så anbefaler jeg å lese noe nyere stoff. Sier vel segselv at endel har forandret seg på 9 år? Er virkelig det at man skal spise ting som ikke har veldig lavt fettinnhold så vanskelig å få noe grep på? Du skal jo ikke spise så himla mye karbohydrater...(HVERTFALL ikke matvarer som inneholder masse sukker. Hvor skriver Fedon at han vil at du skal velge sukker fremfor fett??) Og ikke sååå mye proteiner heller. Hvor skal næringen komme fra da? Er ikke så mye annet enn fett igjen da. Holder du på og gjemmer deg når du ser at noe inneholder fett så er det IKKE Fedon du holder på med. |
Sitat:
http://www.chocolat.com/browseproduc...r-Added--.html sier de at det er ca 3 gram Net Effective Carbs (pr 100 g), altså ville jeg ha gått ut fra at det er det samme i din sjokolade. Søtningen er maltiol. |
Litt dumt spørsmål kanskje, men slik jeg forstår det kan jeg altså spise Guylian sjokoladen?
|
Sitat:
|
Etter at jeg begynte å spise sukkerfri sjokolade, så har jeg oppdaget at det er utrolig lett å venne seg av med sjokolade, hehe.
At det skal ta så lang tid å få startet disse moblie gasskraftverkene våre kan jeg da ikke skjønne, for jeg starter mitt på bare noen minutter :eek: Det blir ikke mye og ikke ofte, nei :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Hahahaha samma her, LOL :D |
For meg tar det dessverre alt for lang tid :lol:
(Jeg rekker å spise altfor mye før jeg innser at det er alt for sent å gi seg :() |
Før var jeg hekta på sånne teite sjokolader kalt måltidserstattere. Nå blir jeg kvalm ved tanken på å spise dem fordi de er ikke mat. Sammenlignet med kjøtt er det bare som gørr i munn. Jeg synes det er forkastelig av Atkins å foreslå flere slike sjokoladebarerer o.l. i løpet av dagen som et eget måltid. Det er ikke sunt og dermed forkastelige som kostråd. Det kan ikke kalles kostråd, men dårlige slankeråd siden de faktisk hever blodsukkeret høyere enn om vi spiser kjøtt og grønnsaker. De inneholder karbohydratene vi burde få i oss gjennom grønnsaker istedet. Og spiser man slike blir man minst like ille i magen som på høykarbokosthold. Jeg merker at blodsukkeret stiger om jeg tar en atkinsbar. Jeg liker ikke blodsukkersvingningene mer.
|
Sitat:
Men han er jo solgt ut som en merkevare nå, og da kommer alle disse spin off-produktene. Men greit å vite at de har lite å gjøre med den dietten han selv komponerte og behandlet en mengde pasienter med, der ligger hovedfokuset på hel ren mat. |
Jeg lurte også på om Atkins selv ville anbefale disse produktene, og fant ut at ja, han levde da disse kom ut i produksjon. Jeg så menyforslagene på atkins.com. Det er utfra de jeg skrev dette. Tror nok ikke Atkins eller noen andre mener dette er sunt.
|
Sitat:
Ellers er jeg en av "synderne" som spiser en atkinsbar rett som det er. Enten som kos eller når jeg ikke orker å lage meg noe annet. For min del går det fint, jeg ramler ikke ut av ketose. Selv ikke de gangene jeg har spist 2. stykker i løpet av en dag. |
Sitat:
bjørkesøt er ikke noe bedre enn andre søtningsstoffer, egentlig:rolleyes: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35. |