![]() |
Sv: Maiskravletråden til 30+
Vaskeklut: Masse masse lykke til med eksamen!!!! Bare å få det unnagjort så slipper du å tenke noe mer på det ;)
Minni1: Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Er ingen som kan kjefte på deg for de valgene DU tar, for de er det bare du som kan ta.. Du må nesten bare gå igjennom hvorfor du spiser det du gjør, og blåse støv av grunnene for at du vil ned i vekt! |
Takk for velkomsten :)
Enig med Fumle, det beste er å gå tilbake å se på hvorfor du vil gå ned i vekt Minni1 - kjefting hjelper desverre ikke. Jeg kommer også til punkter ( ikke kommet dit ennå denne gangen altså) at jeg tenker omvendt...sånn at jeg forsvarer det å spise usunt liksom. Eks: *Alle liker meg jo selvom jeg er tjukk *Jeg har jo klart å både skaffe meg en kjekk samboer og en unge så det kan ikke være så ille.... *Må være dårlige gener - både besteforeldrene mine og oldeforeldrene mine var tjukke - så da kan jeg ikke noe for det uansett hva jeg spiser... Osv... Tror ikke det skal komme denne gangen, men jeg vet ihvertfall om tankene denne gangen - så jeg er mer forberedt ;) |
Helt sant det Fumle at det er jeg som må se på hvorfor jeg ikke har klart å spise riktig. Skriver endel om det i muppen min så jeg er klar over hvorfor det blir som det blir. Men noen ganger hadde det vært godt å få en liten "skjerp deg Minni...det er du som putter det du vil i munnen og du som må ta ansvar for det, Tenk på alle fordelene som feks...." Men nå skrev jeg det selv og det hjelper det også. ;)
Også hjelper det selvfølgelig at du skriver noen ord til meg , Tusen takk. Du sa noen lure ord der Gwen. Jeg forsvarer faktisk hvorfor jeg spiser usunne ting. Dette må jeg gruble litt på inne på muppen min:) |
Minni: Jeg er av den formening at kjefting ikke hjelper. Men du kan jo tenke på at dette bare var 700 gr opp. Hvordan ser det da ut om 2 mnd hvis du fortsetter å spise feil? Det eneste er DIN VILJE til å gjøre en endring. Og denne viljen blir stadig vekk utfordret her hos meg. Det eneste som holder meg innenfor dietten, er mitt mantra: Dukker det opp en tanke i hodet mitt om sjokolade eller annet, så må gir jeg meg selv streng beskjed om Å IKKE TENKE PÅ DET EN GANG. Da må jeg raskt få tankegangen over på noe helt annet.
Vaskeklut: Kanskje det bare er stress og dårlig samvittighet fordi du skal avgårde på reise som gir deg denne panikken. Du får heller tenke som så at du leser det du kan før og etter og NYTER den lille pausen du får til å lade opp batteriene igjen. Evt. kan du ta med deg IPOD og øreplugger, med alt pensumt innlest i forkant. :D |
Sitat:
|
Vi skriver 10.mai, men det SNØR!!?!! Jaja, lite man kan gjøre med det.
Var i konfirmasjon i går. Spiste litt kylling og masse salat. Kakene fikk de ha for seg selv. Var en del som reagerte på at jeg ikke forsynte meg av sukkerbombene, men brydde meg fint lite om det. Stolt av meg selv jeg :) Ønsker alle ei fin uke :) |
Det snør gudskjelov ikke her, bare regner.
I dag spiste jeg litt omvendt frokost - pleier å spise 2-3 egg og et pat skiver bacon. I dag spiste jeg en pakke bacon og 1 egg :) Ble mett da, så det er vel det viktigste. Har hatt litt søtsug i det siste selv, så i går tok jeg en slurk av samboerens pepsi max glass - og jeg syns ikke det var spes godt egentlig :eek: Jeg som har vært totalt avhengig av Pepsi Max. Deilig følelse. Jeg lagde meg en kopp kaffe istedet, med masse fløte og Cocosa og bittelitt stevia. Funket det i en nøden stund :rolleyes: Ha en flott da videre alle sammen. |
Mandag og ny uke!! Lader opp til mye jobb denne uken, så håper det ikke blir noe krøll i matveien likevel... Har en tendens til å la være å spise når jeg er stressa, men får prøve å være flink denne uken!!!
Har akkurat kommet hjem fra trening og slapper av nå med omelett og en kopp te! Tenkte å se en episode av Heroes (anbefales!) Hva pleier dere å følge med på av tv-serier og sånt da? |
Jeg pleier å se på "Frustrerte fruer" og "to og en halv mann".
Nå har jeg laget meg deilig frokost. Kylling, sopp og løk stekes og blandes med fløte , salt og pepper. Lager en god porso så jeg har til lunch og frokost i morgen også. Jeg er ikke så glad i eg og bacon og da syns jeg dette er en god ertstatning for det. Noen vil vel kalle det middag, men ikke jeg. |
Sitat:
Ser på frustrerte fruer, Privat pracsis, Tangerudbakken, (farmen og 71grader Nord er desverre slutt...haha) True Blood - MÅ jeg ihvertfall ha med meg! Også ser jeg på masse annet tull. Men nå kommer sommeren og med den mye dårlig TV - og da blir det nok sene kvelder på terassen istedet. (håper på varme kvelder da!!) |
Jeg ser lite på TV. Er stort sett Nytt på Nytt jeg prøve å få med meg. Ellers så ser vi serier i perioder. Dexter, True blood og Heroes er blant de siste vi har sett, men nå er det jo pause i alle og jeg vil se mer...
Begynner å bekymre meg for ferien vår. Skal til Spania på fredag, men det er jo så mye askevarsler nå at det blir veldig spennende å se om vi kommer oss avgårde. |
Ser på det meste som går på kvelden. Da er jeg helt utslitt når ungene er lagt i seng, deilig å legge seg på sofa'en og ikke gjøre noe som helst.
|
Åh, dere er så snille! :love: Jeg tror kanskje at jeg får låne bil likevel! Uansett så blir det en ordning :)
Jeg har bursdag i morra, skal lage Gerds ostekake i dag, jeg er så speeeeent!! Lurer på hvordan den blir. Noen her som har lagd den med fun light-saft noen gang? Jeg kan ikke forstå at man skal ha så mye som 4 dl saft oppi nemlig :eek: |
Håper du får ordnet deg en bil Vaskekluten. Når er det eksamen er?
|
Jeg har laget Gerds ostekake med fun light. Nå har jeg ikke smakt på den selv, for jeg kan ikke spise mat før om en uke, men den ble ikke godt mottatt i alle fall. Har frosset ned noen stykker til meg selv, og gleder meg til å smake og se om det bare er mamma som er kresen på ostekaker eller om det virkelig ikke er særlig god.
Jeg har krysset over fra fedme til overvekt på BMI i dag!!!! |
Sitat:
|
Sitat:
:heia: |
Hahah, jeg lagde kaka nå. Røra er helt suppe! Men. Det får stå i kjøleskapet og stivne litt før jeg heller det i forma, så får vi se om det blir no særlig! Neste gang skal jeg iallefall bruke mindre væske!;):o
Minnie1: eksamen er 27. mai og 2. juni! :) I fagene "midtøstens religioner" og "medienes publikum" sådan :p Og christine76: :heia: Hvordan går det forresten med å ikke spise noe mat? Jeg hadde blitt tullete av å ikke kunne putta noe i munnen og tygd!:eek: JEg forestiller meg også at de shakene og sånn dere får er litt ...ekle? Er de det eller er det jeg som er shake-fordomsfull? :D Fortell! :D |
Sitat:
Når det er sagt så har jeg ikke levd utelukkende på shaker. På grunn av jobbreiser og sånn så har jeg ikke alltid klart å få laget meg shaker, så jeg har spist en halv proteinbar i stedet for en halv shake. Det har jeg også unnet meg på fredagskvelden. Selv om det ikke er "lov" på kurset. Men det er snakk om maks 1 til 2 barer i uken altså, så ikke mye. Jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg valgte. Synes at kickstarten har vært grei å få, dessuten så var det dette som åpnet øynene mine for lavkarbo som en løsning. Og det er veldig kjekt med ukentlig oppfølging. Nå er jeg spent på å begynne å spise om en uke. |
Sitat:
Hih, jeg har bursdag i dag, så nå venter jeg på at det skal bli kveld og folk kommer for å spise ostekaka jeg lagde i går! :D Jeg gleeeeeeder meg :D |
Gratulerer med dagen vaskeklut!:gave:
|
:happybday
Gratulerer med dagen Vaskeklut |
:happybday Gratulerer med dagen vaskeklut, håper du får en flott dag :ja:
|
Gratulerer med gårsdagen, vaskeklut :klem:
|
Tusen takk alle sammen :D
Hadde en veldig fin feiring! :) Fikk bl.a et minikamerastativ til speilrefleksen min, et skikkelig praktisk ett og! Kan bøye på alle føttene og styre og ordne med det :D Ble mye ostekake *host* og litt vafler med syltetøy og ballerinakjeks:rolleyes: Men, jeg spiste mest ostekake! Gerd kan det der med ostekaker altså. Det var veldig gøy å se at det gikk mest av den og ikke alt det andre jeg hadde lagd :D Pappan min som er superkresen på ostekake spiste så det skvatt gele og ostekrem, hihi. Ingen kjente at det var sukker i, og folk syntes det var skikkelig spennende at jeg hadde nøttebunn istedet for kjeks! Suksess tror jeg vi kan kalle det. Nå må en vel i gang med å jobbe mot søtsuget (tenk at jeg er blitt 23 år gammal da :eek: jeg som ikke synes det er lenge siden jeg hoia og feira at jeg var blitt 18 og hadde fått førerkort! :høh: ) |
Sitat:
Gleder meg ellers til den dagen jeg kan smake Gerds ostekake. Det blir etter planen engang i november/desember. Inntil da er det Eurodiet. |
Åh, vaskeklut! har jeg gått glipp av bursdagen din! Beklager så mye!!!!
GRATULERER MED DAGEN...som var i går.... |
Gratulerer med gårsdagen :D
|
Næmen, åh! :D Tusen takk begge to! Sitter her og mumser ostekake som ble igjen fra i går jeg. Hiihihi. Første gangen jeg ikke har dårlig samvittighet for å mumse kake :o
|
Forresten Imse, jeg håper sånn at du vinner konkurransen om norges kaldeste hus! Jeg har stemt på deg :D
|
Da er første røykeslutt tablett svelget :) Skal bli godt å endelig bli kvitt denne lasten.
|
Vi kom oss til Spania! Herlig!
Gleden er også stor over at pappa lever tilnermet lavkarbo, så da blir det enkelt her nede. |
Hei alle sammen. Har ikke vært her på en stund, men nå bare MÅ jeg ta meg sammen og komme i gang med lavkarbo. Men finnes det oversikter her inne på hva folk spiser hver dag? Jeg skulle ønske at jeg kunne skrive ned en fullstendig kostplan til meg, uten å måtte finne fram kalkulatoren, slik at jeg er sikker på å få i meg riktig mat. Er engstelig for å få i meg for lite fett, for jeg klarer ikke å spise f.eks. den randa på kotelettene... Har prøvd å leite her inne, men finner ikke annet enn oppskrifter til de forskjellige måltidene, ikke en full dagsoversikt liksom.
Vet dere om det finnes?:) |
Sitat:
Bruk nakkekoteletter, da merker du ikke fettet, og de er mye saftigere. |
Jippi, gått ned 3kg på en uke! Vet at mye av dette sikkert er vann, men fy søren for en motivasjonsfaktor :) Er så deilig å merke fremgang!
|
Sitat:
Jeg står stille om dagen..sikker på at jeg gjør no feil, men vet ikke hva :confused: Får se nøye på det etter i morgen. Er ganske stolt, for jeg bakte kake i dag som IKKE - ABSOLUTT IKKE - var lavkarbo. Og jeg smakte ikke på noe av den, ikke mens jeg bakte eller når den var ferdig :heia: Men den luktet himmelsk, så jeg vasket opp superfort - så huset ikke skulle bli fyllt med kakelukt :rolleyes: Ha en flott dag i morgen alle sammen! Hurra for 17. Mai :spent: |
Så flott pipje!!!!! Det hjelper SÅ på motivasjonen altså!!!!!!
STOLT AV DEG Gwen!!!!!! Kjempeflott!!!! og til alle andre: Gratulerer så mye med morgendagen!!!! Ikke fråtse for mye i is da ;) |
Sitat:
|
Gratulere med dagen
http://acrossgreenland.com/lib/norsk_flagg_stang.jpg |
Gratulerer med dagen, ja!
Hvordan feirer dere? Jeg har ikke tid til å være i byen og se på togene og slik pga tidligere nevnte eksamen, men jeg feirer på min egen måte :D Jeg har feira med god kaffe med ekstra mye fløte i, og til middag ble det deilige fete nakkekoteletter som har fått marinert seg siden i går :D Det er absolutt ikke så aller verst å være lavkarboer på 17. mai altså :cool: De andre skal få være daffe og "døde" etter alt sukkeret de har spist, mens jeg er i toppers for! En deilig dag dette. Hva spiser dere til middag på en sådan dag? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18. |