Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Belønninger som motivasjon? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34841)

Queen of Wands 20-07-10 11:16

Sv: Belønninger som motivasjon?

Ja, det kan jo også være et alternativ. Imidlertid tror jeg at jeg trenger å lære meg å kjøpe klær før jeg når målvekta mi. Tror kanskje det kan bli vanskelig å plutselig begynne å kle seg skikkelig når jeg blir 63 kg...

Queen of Wands 20-07-10 16:51

1 Vedlegg
Da fant jeg sko! Hurra! Skulle egentlig vente til jeg var 95 kg (900 gr til), men når de plutselig var der så... jeg måtte bare slå til! Kjøpte meg nye solbriller, strømper, T-skjorte OG neglebåndskrem også da. Skikkelig skjemme bort seg selv dag ble det i dag... Sitter her med ansiktsmaske, og etterpå skal jeg fjerne litt hår og hva ellers det er som trengs. Tror skoene ga meg et skikkelig push i riktig retning. :D På bildet har jeg selvfølgelig joggebukse... Ikke det lekreste, men men...

Photobscura 20-07-10 17:02

Kjempesøte! Så bra at du fikk shoppet litt :).
Jeg har selv kjøpt to nye søttitallskjoler på UFF i dag. Har sydd om den ene nå og har den på meg, den er tomatrød og jeg har matchende leppestift og neglelakk, og eneste grunnen til belønning er at jeg har bursdag. :p. Ellers har jeg jo gått ned omtrent 23 kg til sammen, da, og ikke belønnet meg selv for det før.

Trulte67 20-07-10 17:11

Tøffe sko!

Queen of Wands 20-07-10 17:12

Pynting er bra! :heia:Når det gjelder shopping fikke jeg opplevelsen av at det liksom gikk av seg selv når jeg først fikk kjøpt de skoa... Sko som glidemiddel... ;)

Queen of Wands 20-07-10 17:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trulte67 (Innlegg 904322)
Tøffe sko!

Takk :) Var litt i tvil om det med lakk da, men hvis jeg skulle ha svarte måtte jeg ta det. Har jo hatt svarte lakksko før, og de holdt seg fine de. Det skal jo være kvalitet dette her, satser på det. Det slår i alle fall de fake crocsene mine. ;)

Fofa 20-07-10 17:15

Huff...jeg shopper altfor mye!! Selv om jeg ikke har mye å belønnes for om dagen...
Grattis med dagen, Photo!!:)

Cherry 20-07-10 22:08

Skulle kjøpe meg nye sko MED STILETT, men dustebutikkene hadde ingen lukka sko med høye hæler som ikke var størrelse 40 og over:p

Hilsen 36, 5 i sko!

Kanutten 20-07-10 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands (Innlegg 904311)
Da fant jeg sko! Hurra! Skulle egentlig vente til jeg var 95 kg (900 gr til), men når de plutselig var der så... jeg måtte bare slå til! Kjøpte meg nye solbriller, strømper, T-skjorte OG neglebåndskrem også da. Skikkelig skjemme bort seg selv dag ble det i dag... Sitter her med ansiktsmaske, og etterpå skal jeg fjerne litt hår og hva ellers det er som trengs. Tror skoene ga meg et skikkelig push i riktig retning. :D På bildet har jeg selvfølgelig joggebukse... Ikke det lekreste, men men...

Skoa er knallflotte!! Bortsett ifra at jeg får angst av slikesløyfer... :o Ville ha bytta ut skolissene jeg.. :ja: Men skoene var råknall!!

Martef 21-07-10 11:48

Jeg har ikke noe belønningsystem enda, synes det er belønning i seg selv bare det å kunne se seg i speilet og være litt mer fornøyd enn det man var måneden før! :)

Kanutten 21-07-10 15:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 904092)
Jeg skjønte det ;).
Men, det har vært viktig for meg å prøve å se bra ut og pynte meg hele veien, altså. Det er en god ting, nettopp fordi det får en til å føle seg bra, uansett størrelse. Heldigvis er jeg velsignet med gode omsyingsevner, og er en sucker for 2. hand og loppis. Mye spennende man kan mekke da, uten å måtte henge seg opp i størrelser i så stor grad (samt at størrelsene var litt rausere for 30-40 år siden ;)).

Elsker loppiser og 2. handiser jeg også! :heia: Du skulle bare visst hvor mange par sko, vesker, topper etc etc jeg kjøper der! Og jeg finner mye fint som også er eksklusivt; jeg tror damer med myyye penger som kjøper klær ofte gir bort masse klær til 2. hand for å lette sin egen samvittighet for å kjøpe nytt. Jeg har feks kjøpt to par støvletter som knapt viste at de var brukte. De kosta over 2000 kr ny/par og jeg betalte knappe 50 kr for begge para, og det var moderne stilige støvler! :heia:

Carisma 21-07-10 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 904649)
skulle bare visst hvor mange par sko, vesker, topper etc etc jeg kjøper der!

Jeg er imponert over dere som klarer å handle sånt... Spesiellt etter jeg slutta å røyka så brekker jeg meg av lukta på sanne plasser, det lukter gamlehjem! :eek:

Kanutten 21-07-10 16:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 904655)
Jeg er imponert over dere som klarer å handle sånt... Spesiellt etter jeg slutta å røyka så brekker jeg meg av lukta på sanne plasser, det lukter gamlehjem! :eek:

:lol: Neida, eller kanskje det henger wunderbaum overalt i butikken??

Photobscura 21-07-10 16:32

Da skal det ikke mye til for å imponere deg, Carisma :p. Gjenbruk rocker! :_punk:

Carisma 21-07-10 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 904663)
Gjenbruk rocker! :_punk:

Hehe, jeg gjenbruker jo nesten ikke mine egne klær engang.... :p

Tunrida 26-07-10 23:49

Photo: Kan ikke du komme med noen deilige 2.hand shops som er verdt å besøke? :D

Photobscura 27-07-10 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 906475)
Photo: Kan ikke du komme med noen deilige 2.hand shops som er verdt å besøke? :D

NP! Først: Styr unna Fretex Unica på Grünerløkka. De har både dårlig utvalg og noen priser som virkelig ikke er særlig ... kledelige når det kommer til veldedighet. Jeg har sett underkjoler i polyester til fire hundre spenn. Galskap! (Men det kan være verdt å kikke gjennom skattekista deres, forsåvidt). Dra heller på den på St. Hanshaugen. Der kan man gjøre kupp til en veldig lav pris. Jeg kjøpte en ubrukt nydelig rød velourkjole der for 20 kr, f.eks.
To av mine absolutte favoritter er Dianas Salonger i Markveien, og Veloria, også i Markveien, men de flytter straks til Thorvald Meyers gt. Begge disse butikkene er vidunderlige; både utvalget og de som jobber der. Jeg vet at de på Dianas drar til NYC og Paris flere ganger i året for å kjøpe vintageklær og stæsj, og de har stor stolthet i jobben sin! Robot i Markveien, og Trabant i Markveien og Torggata er etter min mening litt oppskrytte, men de kan veksle litt, de har ikke bare 2. hand, men litt import fra USA i tillegg. Men noen ganger er prisene deres bare helt drøye. Men man kan gjøre kupp!
En av de festligste 2. hand-butikkene jeg vet om er Et Dukkehjem i Markveien (det skjer i Markveien, altså :p). Det er kun åpent på mandager og torsdager fra tolv, eller noe, og drives av to snodige gamle damer som kjøper opp dødsbo, og tror at alt er antikt bare det er norskt :p. Det er et salig rot der hos dem, og er man støvallergiker bør man holde seg unna. Men her kan man finne de utroligste kupp! Jeg kjøpte et par blodrøde gardiner i ekte fløyel til hundre kroner lengda, f.eks!
Ellers er Uff i Storgata et av de stedene jeg definitvt har funnet mest gøyale kjoler, og de er helt greie på pris, selv om jeg ikke alltid forstår hva som ligger bak noen av de litt mer pricy greiene. Men den litt mer ufancy søsterbutikken deres i Storgata kan by på en del positive overraskelser.
Ellers er det jo mye loppiser på våren og sommeren, men man kan også finne mye morsomt på de faste markedene, som Søndagsmarkedet på Blå, på søndager (d'oh :p), markedet på Birkelunden på lørdager, og markedet under Vaterlandsbrua som også er på lørdager.

Have fun :D

Carisma 27-07-10 00:04

Er det ikke en 2.hand-sjappe på Majorstua som sies å ha mye designerklær og vesker også? Mener å ha hørt at de i tillegg har eget stativ for store størrelser.

Queen of Wands 27-07-10 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 906481)
Have fun :D

Supre tips! Dette skal jeg sjekke ut om noen kilo! :D

Photobscura 27-07-10 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 906483)
Er det ikke en 2.hand-sjappe på Majorstua som sies å ha mye designerklær og vesker også? Mener å ha hørt at de i tillegg har eget stativ for store størrelser.

Du tenker på Tonica i Bogstadveien? Jeg har vært innom der, men det er sjelden jeg har spenn til å kjøpe veldholdte Chanel-drakter :p. Men verdt en kikk, forsåvidt :).

Jeg kom på en til! I Brugata, ganske godt gjemt bort blant godtekiosker og tjuekronersmarkeder og what not, så ligger det en liten bruktbutikk med klær, smykker og vesker av alle slag. Jeg tror den heter Gatsby, eller noe?! Men utvalget er mildt sakt eklektisk! Gøy bare å gå inn for å se! Prisene varierer veldig, hva jeg husker.

Photobscura 27-07-10 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands (Innlegg 906485)
Supre tips! Dette skal jeg sjekke ut om noen kilo! :D

Bare hyggelig! Merker jeg blir litt ivrig. Det er nok på tide å tippe litt lotto!

Tunrida 27-07-10 00:38

Tusen tusen takk Photo ;) Blir litt dyrt å kjøpe "vintage" kjoler på manillusion liksom.. Så greit å ha andre alternativ :p

Licota 27-07-10 11:49

Etter prøving i 3 forskjellige Din Sko butikker ble disse med meg hjem i går. Prøvde samme skoen i alle butikkene, haha. Kanskje det ble en liten belønning før jeg har gjort noe superbra? Litt som i at for å bruke disse må jeg være flink fremover. :)

http://img.nilsongroup.com:8080/fsic..._A.tif/400_400

Karissima 27-07-10 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 904649)
jeg tror damer med myyye penger som kjøper klær ofte gir bort masse klær til 2. hand for å lette sin egen samvittighet for å kjøpe nytt. :heia:

Har en venninne som ofte tar turen til Fretex og leverer klær som hun aldri har brukt :eek: Tror ikke egentlig at hun har så mye penger men handler mye på impuls for siden å angre.

Queen of Wands 27-07-10 13:31

Licota: Belønning på forhånd er sikkert ikke dumt! Noen ganger må man bare slå til. :)

Carisma 27-07-10 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 906489)
I Brugata, ganske godt gjemt bort blant godtekiosker og tjuekronersmarkeder og what not, så ligger det en liten bruktbutikk med klær, smykker og vesker av alle slag. Jeg tror den heter Gatsby, eller noe?! Men utvalget er mildt sakt eklektisk! Gøy bare å gå inn for å se! Prisene varierer veldig, hva jeg husker.

Jøss, er den åpen noengang altså? Jeg har gått forbi der en del antall ganger mens jeg har bodd i området, og jeg har enda ikke sett den åpen :rolleyes: De har noen smykker der jeg faktisk kunne vært villig til å overkomme fobien min for sånne butikker for å sjekke ut :D

KarMa40 27-07-10 22:37

Jobben har noe jubileum og vi skal overnatte på spa-hotell. Lørdagen har man tid for seg selv og jeg har tenkt å feste lite fredagen, legge meg tidlig og bli stelt og pleid lørdagen (felles aktivitet, um, kanskje litt lunsj hvis ingen puster fylleånde på meg).

Juhuu! her kommer jeg og plastkortet mitt!!

Jeg har altså ikke vekt hjemme, det blir jeg litt koko av. Men jeg har endelig en bh som er for stor! Ha-ha, stikk den der den kom fra, dobbel-F!!

Photobscura 28-07-10 14:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 906914)
Jøss, er den åpen noengang altså? Jeg har gått forbi der en del antall ganger mens jeg har bodd i området, og jeg har enda ikke sett den åpen :rolleyes: De har noen smykker der jeg faktisk kunne vært villig til å overkomme fobien min for sånne butikker for å sjekke ut :D

Jeg aner ærlig talt, ikke. Det er minst ett år siden jeg var innom der sist, men jeg tror de har ting stående ute, typ prøvedukker og stativer når de er åpne. Jeg holder meg langt unna sånne snadderbutikker når jeg har dårlig råd, noe jeg har hatt en goood stund nå :cool:. Ja! Overkom frykten! Bli en del av den vidunderlige verden av fashion vise økologi :D

mariana 28-07-10 21:58

jeg skal kjøpe meg speilreflekskamera når jeg har 20 minus! skal ned 30-40 kg tenker jeg, så halvveis trenger en bra premie, så kjøper jeg ekstrautstyr når alt er vekk ;)

Queen of Wands 28-07-10 23:19

Kamera er en kjempegod idé! Må snart ha nytt jeg også, irriterer meg grønn over de dårlige bildene og minimale tekniske finessene på mitt GAMLE digitalkamera! Men jeg tror ikke jeg kan vente med belønninger til jeg har nok penger til noe slikt...

Pearl 01-08-10 08:48

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en Tanitavekt for å markere for meg selv at det er når en er ferdigslanket at jobben begynner. Jeg har sett en på Lindberg sin nettbutikk som ser fin ut. :)

Licota 01-08-10 12:42

En av mine motivasjoner nå er at jeg har to vintage-kjoler i skapet som passer perfekt om jeg mister 5 kg til. :D Forhåpentligvis da. En i ren ull og en i ullblanding. Jeg må få tak i underkjole.

mallilen 01-08-10 15:35

Gulrot nr 1: Kunne kjøpe klær i andre avdelinger enn den for "store damer". Og dermed kanskje se ut som folk også. Telt og gardiner hører faktisk ikke hjemme på en kvinnekropp, samme pokker hvor fet man måtte være! (her snakk om kjedebutikker som ikke koster allverden, altså!)

Gulrot nr 2: Melde meg på ridekurs igjen og kunne ri på spaghettibenhestene (typ fullblodser og den greia der) uten å ha dårlig samvittighet i en uke etterpå, og lure på om det var min feil at dyret ble avlivet kort tid etter at jeg hadde ridd på det ;) I denne gulrota ligger også et sprangkurs, så jeg kanskje tør og vil hoppe igjen når vekta går såpass ned at jeg begynner få igjen trua på at det er forsvarlig å gjøre :p

Gulrot nr 3: Ri mer skikkelig på min egen hest igjen, ikke bare lunte forsiktig rundt og ha dårlig samvittighet for at jeg er så tung! (for all del, dyret er frisk og sprek og ser ikke ut til å plages på noe vis, men et gnager meg likevel..)

Queen of Wands 01-08-10 18:16

Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg. Har faktisk en slektning med ridesenter noen mil unna, men har ikke helt troa på at jeg har noen sjangs der... Nå høres det ut som jeg hermer etter alle her i tråden, men jeg er faktisk en fan både av fotografering, gjenbruk, og hester - helt sant! :o

Queen of Wands 01-08-10 18:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Martef (Innlegg 904598)
Jeg har ikke noe belønningsystem enda, synes det er belønning i seg selv bare det å kunne se seg i speilet og være litt mer fornøyd enn det man var måneden før! :)

Vet du hva, det holder ikke for meg altså. Det går jo så sakte, og man venner seg til hvordan man ser ut. De samme klærne bruker jeg også, men jeg har mer plass i dem selvsagt. :) Snart runder jeg 95 (har veid 95 komma noe utrolig lenge nå!) og da skal jeg unne meg et eller annet. Tror kanskje en genser eller bluse er det jeg trenger mest... Mulig jeg bare drar på senteret og ser hva jeg finner også da.

mallilen 01-08-10 18:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands (Innlegg 909223)
Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg. Har faktisk en slektning med ridesenter noen mil unna, men har ikke helt troa på at jeg har noen sjangs der... Nå høres det ut som jeg hermer etter alle her i tråden, men jeg er faktisk en fan både av fotografering, gjenbruk, og hester - helt sant! :o

Ridekurs for voksne finnes på de aller fleste rideskoler og sentre, det er bare å spørre dem ;)

Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det :)

Photobscura 01-08-10 18:50

Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall :p.

Queen of Wands 01-08-10 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mallilen (Innlegg 909237)
Ridekurs for voksne finnes på de aller fleste rideskoler og sentre, det er bare å spørre dem ;)

Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det :)

Så bra, det visste jeg ikke. Det er et ridesenter like ved her jeg bor, men lurer litt på om det bare er seriøse konkurranseryttere som trener der. Det skal sjekkes. :)

TrillTrall 01-08-10 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands (Innlegg 909223)
Ååå jeg elsker hester. Har ikke ridd siden jeg var tenåring dog, og har aldri lært... Vet ikke om det finnes ridekurs for voksne jeg? Kunne jeg godt tenkt meg.[/b]

:ja: Visst finnes det! Jeg gikk voksen-kurs sammen med en herlig gjeng en kveld i uka i flere år! Vi dro på turer og holdt små konkurranser og hadde det kjempegøy sammen. :) Dessverre gikk gruppa i oppløsning av flere grunner, men det er år jeg ser tilbake på med stor glede. :) Men nå setter hoftene (hadde bekkenløsning for 10 år siden) en stopper for noe særlig ridning dessverre. :hylgrine: Men kaaaaanskje om jeg hadde en veldig smal og veldig lettridd islandshest... :hest:

Queen of Wands 01-08-10 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 909243)
Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall :p.

Hester er fiiiine da. :) Ikke gøy når de biter, det er sant. Stelte en sånn en gang, det måtte være noen som passet hesten mens jeg skyfla møkk, ellers kom den til å bite meg. Den var ikke sint, bare skikkelig sær og bortskjemt eller noe sånt, evt. rar i hodet... Det finnes vemmelige hester også, men det fleste er jo absolutt til å omgås. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.