![]() |
Sv: Hvilke "karbofeller" har du gått i?
Skjønner:). Gjør det omtrent på samme måte selv. Man kan ikke stå å regne ut alt på papiret hele tiden, det gidder man ikke i lengden så man må finne metoder som fungerer i hverdagen. Jeg har tenkt å regne på det jeg spiser mest og henge opp en oversikt på kjøleskapet. Det tar litt tid å lage en sånn oversikt, men da sparer man jo masse tid ellers.
Hvis du klarer å holde deg på 3 kh pr måltid er du ganske nazi da;). Eller med andre ord veldig flink:). Hva det å være streng med maten innebærer varierer ganske mye fra person til person, så jeg antok vel at du var hakket med slepphendt med karboene ut fra den uttalelsen. Men skjønner nå at du ikke er det. Er så synd å lese om folk som gjør en kjempeinnsats på det meste, også går det ikke nedover fordi de "ikke er så nazi". De tror de spiser lite nok kh til å være i ketose, men så gjør de bittesmå feil som ødelegger. Jeg derimot er smertelig klar over alle feilene jeg gjør (og gjør de ofte likevel):p Gratulerer med vektnedgang! |
Sitat:
Kjipt det er så mye i posesaus også, og i salsa. Når skal det komme et bedre utvalg av "ferdig" lavkarbomat?! |
Nøtter.
I mitt hovud så er det fullt av protein og fett. Men i realiteten så kan det vere temmeleg mykje karbohydrat også. T.d. Pistasjnøtter som eg elskar: 16 kh, og cashewnøtter som er så godt i ymse matrettar: 18 kh/100g! :_oy: |
Sitat:
Kanskje det er dèt man skulle spesialisert seg på når jeg en gang i fremtiden skal åpne min egen kaffebar??? Egen "lavkarbo-meny"??? :rolleyes: |
unaurlig slank: Veldig god idè med kjøleskapslisten! Jeg stjeler den jeg... :D:D
|
Sitat:
|
syns den kryddergreia er god jeg da
|
Sitat:
no lagar eg min eigen, maler opp ferskt krydder kvar gong i krydderkverna mi. blir så godt atte, og slepp alt det sukkeret og bøttevis med stivelse som berre er fyllstoff :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58. |