![]() |
Sv: Karbo-block?
Sitat:
Jeg har da aldri sagt at trådstarter mener det ene eller det andre, tvert imot. Hvis DU tror at trådstarter er feit og ulykkelig og ønsker å fråtse i karbo mens han/hun spiser karboblokker istedetfor å holde seg til en ketogen diett får det stå for din regning. |
Sitat:
|
Sitat:
Det som er kjernen her. Jeg tror IKKE man MÅ være psykisk sjuk for å ta en lettvinn løsning, samma om man er feit, tynn, lat eller what ever. Det er DU som skriver at man må ha psykiske problemer om man velger pille i stede for omlegging av kosthold. Og her tror jeg du tar FEIL! Marius |
Pappa spiser karboblokker og har gått mye ned i vekt.. 10 kg på 2 måneder... Men karboblokker funker ikke på meg eller mamma... Så jeg holder meg til lavkarbo og mamma til GR. :D
|
Sitat:
Noe jeg verken kan si han har eller ikke har. Jeg mener det kan like gjerne være at han IKKE har det. Marius |
Sitat:
|
Sitat:
Det å skrive at noen har psykiske problemer bare fordi man velger noe han mener ikke er riktig, da blir jeg litt irritert. Det kan være at du mener personen er dum som gjør det, men å skrive at alle som velger å bruke karboblokker i stede for å legge om kostholdet har psykiske problemer, det er da jeg kjente det kokte litt i toppen. Og utover i diskusjonen følte JEG at han prøvde å vri det over på hvordan pillen fungerer, og at det var dumt, og at det ødela tarmsystemet osv osv. Og da prøvde jeg å forklare han hva jeg mente, som jeg skrev over her. Marius |
Sitat:
|
Sitat:
|
Herregud Marius, legg inn årene og les hva folk skriver mann! Virker som om du bevisst er ute etter noe å missforstå og kverulere på..
Ingen sier at brukere av karbo-blokkere er sosiopater, manisk depressive, scuicidale eller schizophrene. Poenget er (i allefall for meg) at man ikke vil ha noen helsemessig fordel dersom man spiser usunn mat kombinert med piller som gjør at noe av det usunne kommer ut igjen bakveien. Du kan ikke påstå at bulimi ikke er en effektiv måte å gå ned i vekt dersom vektnedgang er ditt eneste mål og hensyn, men her på lavkarbo-forumet er de fleste av oss ute etter god helse som følge av en sunn, fornuftig livsstil. Nå er nok bulimi en noget ekstrem ting å sammenligne med, men poenget blir det samme. Om man bare ønsker å gå ned i vekt uten tanke eller hensyn for helse eller fornuft, så har man et problem, og det problemet sitter hverken i tåa, albuen eller nesa. Det sitter mellom øra. (Nei, snakker ikke om psykisk sykdom, det er et spørsmål om motivasjon og innstilling til egen kropp og helse). Når det er sagt.. Funker faktisk Phase2 til blokking av stivelse? For jeg kunne godt tenkt meg ei bakt potet en skjelden gang i blandt, og ovnsbakte potetbåter med skinn krydret med timian og maldonsalt er djevelsk godt. :P |
Da tror jeg dere stopper deres "interne diskusjon" her og nå :ja:
Hilsen Gerd Moderator. |
Kan vel være greit å ta en i blant når man skal spise en potet med de hjemmelagede kjøttkakene sine, bare for at man ikke sklir ut av ketose de dagene man skal kose seg litt ekstra. :) Det er ikke bare raffinert sukker og dårlige varer som har karber i seg.. Men jeg ville ikke gjort det til en permanent løsning.
Jeg har karboblokkere hjemme, og de sies å blokkere x antall prosent av karbene fra måltidet, og alle monner drar de dagene det blir litt ekstra. Er vanskelig å få i seg variert kost uten å nærme seg 15-grensen drastisk, da er det skummelt å unne seg noe uten "hjelp". Lykke til TS. :) |
Sitat:
Jeg aner virkelig ikke hva faren til Kanutten synes om lavkarbo. Han kan da spise karboblokkere for å slanke seg uten at han tar stilling til om han vil leve lavkarbo eller ei. Men hvis han vil leve lavkarbo, og synes det er logisk å spise piller sammen med den maten han alltid har spist - ja da vil jeg si han har et psykisk problem. (Jeg gjentar at jeg ANER ikke hva han synes) |
Sitat:
Jeg blir matt over at det snakkes om karbohydrater som djevelen selv. Jeg gjentar forøvrig at for meg fungerer karbo-blokkerne de gangene jeg har spist litt for mange karber, men jeg har aldri testet det ut over en lengre periode.(dvs mer enn et sporadisk tilfelle i ny og ne). |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tråden lukkes, og rapportert til adm.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17. |