Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spis deg ned i vekt med Skaldeman (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Ny på Skaldemann - noen tips? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37280)

plastbox 26-10-10 14:15

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

For å klargjøre: jeg tenker ikke i første omgang på vektreduksjon når jeg spiser grønnsaker med lavt karboinnhold, men heller på målet mitt om å bli en steingammel, smågal bestefar som er klinkende klar i hodet på tross av diabetes. Tar litt tilskudd i form av ketolyse-tablettene, store doser vitamin D* og kanelkapsler for å maksimere insulinsensitiviteten. Føler alikevel at riktig grøntfór har mye å bidra med både i form av farger, konsistens, variasjon og næringsinnhold, så prøver å få i meg endel av "tilskuddene" i naturlig form.

*http://www.proteinpower.com/drmike/s...hine-superman/
http://www.proteinpower.com/drmike/s...phobe-madness/

Jarrasann 26-10-10 15:55

De rette grønnsakene kan vel også bidra til å sette litt fart på maven.

Har ikke hatt problemer med fordøyelsen, men utgiftene til toalettpapir har sunket med 90% siden oppstart...

Tror jeg "sprekker" på en 1/2 broccoli til middag i dag.

...selvfølgelig innsvøpt i fløte, pakket i ost og drysset med bacon.

Man er da ikke gal!

plastbox 26-10-10 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann (Innlegg 955601)
...selvfølgelig innsvøpt i fløte, pakket i ost og drysset med bacon.

Tennene mine løper i vann! *sikle* Hvordan folk kan argumentere mot lavkarbo fordi det er kjedelig mat vil jeg aldri fatte.. <3

Jarrasann 26-10-10 17:15

Ja, som jeg sa, slik ble det....

En nakkekotelett, godt stekt og kokt inn i fløte.

1/2 broccoli gratinert med helfet norvegia og sprøstekt bacon.

Bedre blir ikke en middag!!!

Jarrasann 26-10-10 23:57

Merkelig erfaring i dag.

Etter at jeg spiste middag har jeg liksom ikke blitt skikkelig mett. Vært småsulten hele tiden og til og med hatt søthunger. La på en porsjon egg & bacon, men det hjalp liksom ikke. Når jeg hadde søthunger var det først og fremst appelsinjuice som lokket, deretter sjokolademelk.
Selv har jeg gått å irritert meg over denne brokkolien til middag, men samtidig tror jeg det er innbilning.
Uansett, sulten og fysen som jeg aldri har kjent tidligere på dietten.

Men hva hjalp?
Jo, en ting til som har vært problemet er at jeg har vært tom for fløte og ikke fått "fløtekaffen"
Og hva skjer når jeg endelig får fatt i en kvarting fløte klokken 22.00 og får veltet en skvett i en kaffekopp?
Jo, kroppen er dønn i vater.
Stapp mett, god og varm i kroppen og alt søtsug er borte.

Noen som har erfart noe lignende?
Riktignok er det en del kcal i fløte, men jeg fikk i meg under en dl.
Dette må påvirke systemet/blodsukker enormt?

Jeg går i alle fall aldri mer enn en meter unna kjøleskapet uten en lerke fløte i lommen etter dette...:-)

Jarrasann 27-10-10 00:00

For oss sukkernarkomane, er fløten vårt svar på metadon...?...:-)

Jarrasann 27-10-10 09:31

Frustrasjonen stiger....Opp igjen og kun -0,6 fra startvekt...

Det som er det mest irriterende er at min vekt de siste årene har steget i etapper av +5 kg hvert 2-3 år.
Når jeg har hatt en slik stigning har jeg over en lengre periode kunne spise whatever de neste året, nesten uten å gå opp.
Nesten så man føler at "aksene" krysses og det er et tak på hvor stor man kan bli.
I tillegg har det ikke vært veldig vanskelig å presse seg ned de 5 kg heller, men under det har vært nærmest umulig.
Vetknedgangen har ofte vært rask i uke en og to, men dette har med vann og gjøre.
Skulle tro man på denne kosten også mistet en del vann, pga karbene, men hvis så er tilfelle har jeg egentlig lagt på meg...
Det skjer ikke mye nå bortsett fra at jeg er mett, og dette tror jeg at jeg også ville vært på 3-3500 kcal "sunn" karbomat.
Merkelig at jeg ikke har hatt noe hodepine, ikke slapp, ikke utslag på stix.

Men, når det er sagt har jeg en snikende følelse av hva det kan være...

Vår venn fløten.

For det første fikk jeg vel strengt tatt bevist i går at fløten påvirker blodsukkeret mitt.
Følte meg like rolig som etter et glass cola.
Kcalorimessig er det jo også en bombe.
Har ingen problem med å få i meg 1/3 fløte på en dag.
Dette er over 1000 kcal og hadde jeg spist nakkekoteletter for dette ville jeg fått problemer....
Ost er også en luring. Føler meg alltid feit etter jeg har spist ost.

Så, ut med meieriproduktene? (snufs)
Inn med salat flytende i olivenolje/majones for å få opp fettprosenten?

Jarrasann 27-10-10 09:31

Kanskje fløten heller er vår heroin...

Rin 27-10-10 10:22

Det er dessverre sånn at matvarer man føler en "avhengighet" til, veldig ofte er de vi egentlig ikke tåler så godt. Meieriprodukter, og da spesielt fløte, er en kjent synder. :( Jeg sympatiserer, for jeg stagnerer selv om jeg gir meg selv frie fløte-tøyler...

I forhold til grønnsaker - Skaldeman selv tillater/anbefaler spinat, og grønn asparges - begge fine og næringsrike, og veldig lavt på karber. Spinatstuing er superlettvint - lag den i stekefettet i panna etter å ha stekt koteletter, feks, bruk maaasse smør, og evt litt ekte fetaost dersom det skulle vise seg at du tåler geite/fåremelk litt bedre enn kumelk. :) Grønn asparges stekt i smør er også godt.

For videre meieriproduktfritt fettinnhold kan det være verd å sette av litt tid til å lære seg å lage bearnaisesaus, og andre variasjoner over sauser med eggeplomme/smør-base. Nam nam! Det går fort når man har lært hvordan!

ada-emilie 27-10-10 14:46

Jarrasan: ja, med så høyt fløteinntak blir det en del karber også.At det er både karbo og fett i samme produkt er jo heller ikke noe særlig.

Jarrasann 27-10-10 16:14

Yes, dropper fløten og setter resten av meieriproduktene på hvil for en stund, bortesett fra smør.

Var sulten til frokost og la på 3 stekte egg og 150 gram bacon. (09.00)

Har ikke vært i nærheten av å være sulten før nå. (16.00)

Ergo, fløten er unødvendig.

Jeg har fortsatt tro på lchf, men jeg tror det allikevel handler mye om å holde seg unna de råvarene som gir deg enormt mye energi FOR LETT.

For meg blir det da å holde meg unna fløte, ost, avocado, baconcrisp og nøtter.

Spise meg mett på real mat når jeg måtte bli sulten.

Det er et tiltak å steke egg & bacon.

Det er ikke et tiltak å velte 2 dl fløte i en kaffekopp...:-)

Vi kjører på!

mam 28-10-10 11:03

Hei, jeg liker det du skriver.
For 10 år siden (eller mer) likte jeg å lage mat. Det har endret seg. Jeg har vært "Dronninga av Toro" i mange år. Så viste også vekta 104 kilo i dag. :(
Nei, det er ikke hyggelig. Men jeg tenkte å gjøre et nytt forsøk på Skaldeman inspirert kosthold. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan jeg lager disse flotte rettene fra bunnen av med grønnsaker. Så det blir vel mye egg og bacon for meg også. Håper at lysten til å lage mat kommer tilbake.

Du har brukt mye fløte i kaffen. Jeg er halvt samisk, og min mor brukte å fortelle at samene hadde usaltet smør i kaffen i gamle dager. De hadde et enormt kaloribehov, for snøscooterens tid. Jeg tenkte ihvertfall å prøve det....

Veggpryd 29-10-10 17:28

Jeg føler med deg, Jarrasann, for jeg har blitt en fløtoman. Nå klarer jeg ikke å drikke kaffe uten fløte, for det smaker bare helt forferdelig uten... :o Jeg VET at fløten gjør at vekten min ikke går ned lenger, men jeg har store problemer med å slutte med dette hvite vidunderlige dopet :lol: Kom deg ut av fløte-kjøret før det er for sent! :eek: :lol:

mam 29-10-10 18:01

Vet ikke om du har lest denne oppskriften: http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=eggemelk

Jeg har begynt på lavkarbo idag, og himmel, denne var god... Har bare prøvd usaltet meierismør, kansje derfor jeg likte den så godt. Sitter og nipper til te med denne eggemelka i kaffepausen på jobben nå. Den metter bra. Prøv den, Veggpryd, hvis du ikke allerede har gjort det, jeg har ikke lest hele den tråden jeg linket til!

Jarrasann 29-10-10 19:58

Oppskriften skal prøves!

Tror det er kutt i fløte og opp med trim som kan være nøkkelen for meg.

Har en følelse at kroppen er fornøyd med 2500-3000 kcal om dagen om jeg deler de opp riktig og den trenger ikke alltid skrike etter mer om jeg trimmer bort 1000 av dem.

Jeg er nok i samme "dårlige" form som resten her, men nøkkelen min har vært pulstrening.
Før i væla så trodde jeg man måtte trene som i Rocky 4.
Halset nedover veien til jeg nesten kastet opp.
Begynte å gå, men kom det en bil var det bare å løpe igjen...:-) For en gjøk...:-)
Men med pulsklokke roer man det hele ned.
Jeg er så tung at jeg får 130 i puls bare av sette meg på sykkelen, og det er faktisk trim!
Opp med pumpen litt!
Problemet er dørstokkmila...

Vekta står rolig, det samme gjør magen...
I morgen blir det sydligere strøk så nå går jeg over på LCHA - Low Carb - High Alcohol.
Vel, tar det nok litt med ro, men så lenge jeg har et perspektiv som er resten av livet må man leve også.

Så, det gjenstår fortsatt å se om det er Skaldemann som er min messias, men lavkarbo tror jeg er nøkkelen til et godt liv.

Stå på og flesk på folkens!

Nerthus 29-10-10 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann (Innlegg 957692)
I morgen blir det sydligere strøk så nå går jeg over på LCHA - Low Carb - High Alcohol.

:lol::full:

Jarrasann 07-11-10 12:38

Ja, tilbake fra en uke på LCHA kost og tid for oppsumering.

Vekta i dag viste 119.6.

- 0,5 på 4 uker, eller hvis man regner at jeg har tappet blodet for krutt (Glykogen?) så har jeg lagt på meg 2-3 kg....

Uansett er det stillstand.

Jeg har ikke fått trimmet noe de siste to ukene, men det skal vel egentlig være positivt...?

Den beste tiden var faktisk de to første ukene da jeg trimmet og jabbet på med fløte.
Da så jeg faktisk tegn til nedgang og jeg hadde en god metthetsfølelse etter måltider og i mellom.
Nå føler meg aldri helt mett, litt fysen hele tiden.
Jeg syns også fordøyelsen fungerte bedre da.
Men jeg eier ikke søtsug og intet i verden kunne fått meg på en karbosprekk

Begynner å tvile på at Skaldemann er maten for meg, men tviler ikke på at lavkarbo er det.

Ser det er stor ståhei rundt ketolyse og dette har jeg som nevnt prøvd halvhjertet tidligere.
Da fikk jeg i alle fall utslag på sticksen og mener også jeg husker noe av den "varmen" folk mener å merke.

Vel, skuffet men ikke slått...

Kommentarer?

Jarrasann 07-11-10 13:37

Ahhh.... Fikk lagt på 150 gram norvegia stekt i meierismør og 1 dl fløte blandet opp med kaffe.

METT!!

Nerthus 07-11-10 14:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann (Innlegg 962735)
Ja, tilbake fra en uke på LCHA kost og tid for oppsumering.

Vekta i dag viste 119.6.

- 0,5 på 4 uker, eller hvis man regner at jeg har tappet blodet for krutt (Glykogen?) så har jeg lagt på meg 2-3 kg....

Uansett er det stillstand.

Jeg har ikke fått trimmet noe de siste to ukene, men det skal vel egentlig være positivt...?

Den beste tiden var faktisk de to første ukene da jeg trimmet og jabbet på med fløte.
Da så jeg faktisk tegn til nedgang og jeg hadde en god metthetsfølelse etter måltider og i mellom.
Nå føler meg aldri helt mett, litt fysen hele tiden.
Jeg syns også fordøyelsen fungerte bedre da.
Men jeg eier ikke søtsug og intet i verden kunne fått meg på en karbosprekk

Begynner å tvile på at Skaldemann er maten for meg, men tviler ikke på at lavkarbo er det.

Ser det er stor ståhei rundt ketolyse og dette har jeg som nevnt prøvd halvhjertet tidligere.
Da fikk jeg i alle fall utslag på sticksen og mener også jeg husker noe av den "varmen" folk mener å merke.

Vel, skuffet men ikke slått...

Kommentarer?

En uke med mye alkohol = stillstand i fettforbrenning og ikke minst akkumulering av vann - stå han av!

Hvorfor tror du ikke skaldeman er din vei å gå - hadde ikke du godt resultat de første ukene?

En gjennomgang av kostholdet ditt for tiden vil gjøre det lettere for andre å komme med kommentarer som kanskje kan hjelpe deg videre :)

Jarrasann 07-11-10 15:15

Sant.

Sitter dog med en snikende følelse av at jeg legger på for lite fett.

Kjøtt og grønsaker metter dårlig, fløte er vinneren.

Prøver på igjen med fløte, kyllingvinger, smellfeit ost og reduserer kjøttet noe.

Gir det 2 uker!

Rin 07-11-10 15:22

Du kan jo bruke andre fettkilder enn ost og fløte - noen oliven, kokosmelk, avocado, bearnaisesaus... gjerne fetest mulig kjøtt også, kunne det friste med mer ribbe? :)

Jarrasann 07-11-10 15:32

Satser på egg, bacon, stekt flesk, nakkekoteletter, ribbe, laks, avocado, oliven og fløte.

Null alkohol, kun farris med sitron.

80 min trim 3-5 dager i uka.

Yes, slik blir det!

mam 07-11-10 16:14

Du får stå på! :visemuskl

Alt jeg har lest om Skaldemann, tilsier at en mister mye vann i kroppen den første uken. Og sånn har det gått for meg. Jeg har tilogmed vært oppe og tissa om natten, det har jeg ikke gjort siden jeg var gravid. Jeg fikk opp glidelåsen på ankelstøvlettene i dag - det klarte jeg ikke i fjor. Mista du mye vekt den første uken?

Jarrasann 07-11-10 16:38

Nei.

Føler ikke jeg har mistet noe som helst.

Omkrets rundt magen er lik, vekten er lik, det meste er likt.

Det jeg merker er at jeg har mistet søtsuget, sover noe bedre, går lengre mellom hver gang jeg spiser og sjelden må på toalettet.

Har heller ikke hatt store bivirkninger, om noen.

Ingen hodepine, intet søtsug, ingen økt vannlating.

Spiser for eksempel egg & bacon til frokost, kotelett med egg og bacon til lunsj, entrecote med bearnaise til kvelds.
Fint lite grønnsaker, om noe.
Prøver å holde meg ned mot 0 i karbo og heller gjerne olivenolje over maten for å få opp fettet.
Bruker næringsinnhold.no aktivt og legger av og til inn i vektklubben for å få en oversikt over helheten.

Men, på stedet hvil...

mam 07-11-10 17:13

Det er ikke greitt nei. Jeg er forberedt på nedtur de luxe for meg selv når vekta stopper opp. For alle opplever at vekta står stille en eller annen gang.

Men du får fokusere på de helsemessige fordelene, ikke søtsug og sover bedre. Så får vekta komme etter når kroppen din skjønner at dette er et varig kosthold. :klem:

Jarrasann 07-11-10 17:26

1 Vedlegg
Slik skal neste ukes dagsmeny se ut:

Kyllingvingene vil tidvis bli byttet ut med ribbe.

Kotelettene vil tidvis bli byttet med stekt flesk, eller laks.

Kalorier over 2500 skal trimmes bort.

Og vi ønsker lykke til!

mam 09-11-10 20:06

Jarrasann, jeg leste et innlegg her:http://lenabeatrice.net/ofte-stilte-...l-pa-lavkarbo/

Jeg lurer på om du spiser så mye fordi du tenker at det er lov, eller er du sulten? Ikke for å fornærme, altså. Men jeg synes å huske at Skaldemann spiste "døgnet rundt" i starten, og så gikk han over på 2 måltider om dagen, altså spiste han mindre.

Endret for å legge til: Og 1000 kalorier krever ganske mye trening. Rask gange forbrenner "bare" 384 kalorier på en hel time.

Jarrasann 09-11-10 21:26

Hei!

Nei, jeg blir ikke fornærmet! Tvert imot! Når man oppsøker anonyme fora må man tåle å høre ting, selv om man ikke liker det...

Men når skal jeg skrive et rotete innlegg for å svare deg og lufte tankene...

Spiser for mye?

Nei og ja.
Jeg spiser mye mindre nå i volum enn på høykarbo, men samtidig like energirikt på grunn av det høye innholdet av kcalorier.
Men jeg tror jeg spiser feil næringstoffer.
Tror det blir for mye kjøtt og for lite fett.
Fettprosenten må opp.
Ribben må i ovnen, kyllingvingene må alltid være i nærheten og flesket må sprute i pannen.
De to første ukene var jeg på sporet.
Lesset på med reint fett.
Fikk sjokk den ene dagen over hvor mye jeg hadde spist, men så ble det heller ikke frokost før kl 15 dagen etter.
Det er slik det må være!
Spiser man fett nok blir man mett nok....
Vurderer også å skippe fløten og ta shots av olivenolje for å mette skikkelig.

Trening...?
Med en BMI på over 135 brennes kcaloriene fort...
Jeg sykler stort sett mountainbike på flat mark, og kjører runder på mellom 25 og 30 km.
Dette tar meg ca 1 t og 30 minutter og i følge pulsklokka brennes ca 1000-1100 kcal.
Dette stemmer også i følge Vektklubben på VG og en uavhengig pulsklokke jeg har.
Har problemer med å få opp pulsen skikkelig når jeg går, men på sykkel kommer det fort.
Må begrense meg for å holde pulsen nede.
Riktignok ligger pulsen ca 20 slag over hva som sies å være optimalt for fettforbrenning, men det handler også litt om ligge i sin egen komfortsone.

Vi kjører på, men nå skal jeg smør som dip til baconet....

mam 09-11-10 21:44

Det kan man si er trening, ja! :jegvant:

Jeg har bare gått 90 min i dag, rene slappfisken! :cool:

Jarrasann 09-11-10 23:02

Vel, da er du en slappfisk med et fast mål.

90 min gange er meget bra!

plastbox 09-11-10 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann (Innlegg 964319)
Med en BMI på over 135 brennes kcaloriene fort...

Det er det ingen tvil om, da jeg med mine 179cm måtte veid 435kg for å ha en bmi på ~135. En aldri så liten skriveleif kanskje? :p

Lykke til videre! Om vekta står stille en stund gjør du fortsatt helsa en kjempetjeneste med å spise slik vi er laget for å spise. Kjør på!:D

Jarrasann 10-11-10 08:56

Ja, det ble nok en skriveleif der...

Men man vet aldrig...

Opp til utgangspunktet i dag etter snart 5 uker.
Det vil si at jeg har hatt en netto økning i vekt på 2-4 kg siden jeg begynte.
Aldri følt meg så tung.

Skaldemanns er ikke for meg.

Lykke til videre for dere det funker på!

Augustina 10-11-10 09:20

Ser at Skaldermann er her på forumet. Kanskje du kunne ha skrevet til han og spurt om råd før du gir det helt opp? :)

Jarrasann 10-11-10 09:30

Hei.

Tror jeg trenger noe med mer satte rammer og et noe mer variert kosthold.

Skal lese meg opp på ketolysekuren.
Det er vel strengt tatt der de beste reultatene viser seg også?

Lavkarbo blir det uansett!

Augustina 10-11-10 10:00

Jeg tror det er individuelt. Ser at flere som går på ketolyse går over til skaldermann når vekta stagnerer, og sikkert motsatt også. Må nok finne sin vei ja. Lykke til :)

ada-emilie 10-11-10 10:22

På ketolyse spiser man grønnsaker (utenom gulrot, kålrabi og potet) i tillegg til middels med protein og mange av kaloriene fra fett. Der lyder det å ikke spise deg overmett, bare stille sulten. Og spise når du er sulten. Å drikke masse vann er viktig for at kroppen skal klare å forbrenne fettet. Vi må også ta tilskudd av vitaminer, mineraler og sporstoffer som er nødvendig med et slikt kosthold.

mam 10-11-10 11:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann (Innlegg 964517)
Hei.

Tror jeg trenger noe med mer satte rammer og et noe mer variert kosthold.

Skal lese meg opp på ketolysekuren.
Det er vel strengt tatt der de beste reultatene viser seg også?

Lavkarbo blir det uansett!

Ja og nei - det eneste som er sikkert, er at det som virker for den ene, ikke nødvendigvis virker for den andre. Lykke til uansett hva du velger. LCHF er det mye snakk om nå, og flere blogger om det.

Jarrasann 10-11-10 11:54

Takk, takk!

Vi gir oss aldri!

:)

Imse 10-11-10 14:08

Jarrasann, har du lest GI-noll? Den er ikke kun beregnet på kvinner( jeg har en mistanke om at du er mann, samma det;) ). Der står det litt mere om feks porsjonsforslag.
Jeg tar utgangspunkt i et et måltid i mengde er disse fakirbiffene hans, altså ei pakke med kjøttdeig blir to måltider. Jeg lager feks kjøttkaker som jeg spiser med ailoi til( oj, for en verden som ble åpenbart da jeg oppdaget aioli= 1pakke majones+1 revet hvitløksfedd+2ss sitronsaft+salt og pepper) ).
Kjøttet behøver ikke være fett, sålenge du spiser fett til. Jeg spiser masse kylling og kjøttdeig og har fett attåt.

Jeg opplever ikke at det er om å gjort å spise mest mulig fett slik jeg får inntrykk av her på forumet både når det gjelder Skaldeman og Ketolyse, fettet er energikilden som skal erstatte energien fra karbohydratene du ikke spiser. Mange har dog på forhånd litt fettfobi og da er det greit å si: spis masse fett, men jeg tror nå på det at om man spiser for mye fett, så vil kroppen velge det fettet til energikilde, og det er jeg 99%sikker på at Skaldeman også skriver i iallefall en av sine bøker. Det gjelder å finne balansen.

Prøv å spis fett kjøttmat, men prøv å regn ut hva du spiser og hva du trenger, det er mulig du må lære deg akkurat når kroppen er mett og ikke, det er fort gjort å spise mere enn man egentlig trenger, fordi metthetsfølelsen av ketogen kost kan komme litt tregere.

Ikke gi opp Skaldeman riktig enda. Selv han sier at man bør gi kroppen 3mndr på å omstille seg og at man i starten gjerne kan gå opp som ned før ting stabiliserer seg og kroppen er innstilt på vekttap.

Jarrasann 10-11-10 16:16

Takker for godt innlegg!

Du har nok rett i en del av det du sier, men for meg er det nok også et ønske om å innføre mer (riktige) grønnsaker i kostholdet, samt å lage fastere rammer rundt det.
Og noe lettere tilgang til mat, feks ved salat til lunch.

Skal sette meg ned å jobbe litt med faste dagsmenyer og regne litt energiprosent og kcalorier.

Ketogen kost blir det uansett.

Har ikke vært i nærheten av en karbosprekk siden jeg startet og kan ikke tenke meg noe som kunne vippe meg av pinnen.

Jeg er helt sikker på at det er industriens raffinerte produkter og sukker som har drevet meg dit jeg er i dag.
Møkkamat som avler overspising.
Drittsekkene burde straffeforfulges for villedende markedsføring.
Ledelsen i Tine burde vært stillt for riksrett!
Blir ikke mindre provoserende av å se Kari Jaqueson sitte på tv å mene fedme skyldes latskap, med Tommy Nisse Steine som karaktervitne.
Selv satt jeg 1700 km på sykkelsetet i vinter, helt ned i -22C, mellom 1 des og 1 mai, i tillegg til skiturer og crosstrainer.
Spiste "kjernesunn" mat, med tidvise sprekker og gikk ned totalt 4 kg!
Så dro jeg på meg et skikkelig overtråkk i mai, blei stillesittende og straffet med 10 kg på 10 uker og har aldri vært så tung noensinne, og jeg mener selv jeg ikke overspiste voldsomt.
Latskap?

Men jeg må prøve noe annet.
Kall meg gjerne utålmodig, men jeg er bare så dritt lei av denne vekten at jeg snart spyr.
Og det ironiske er at selv om man snart hater mat og ønsker seg ned i vekt så skriker hodet etter mat, selv om magen ofte er mett.

Men jeg gir meg ikke...:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.