Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Novemberskravletråden til 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37864)

Mankell 09-11-10 17:50

Sv: Novemberskravletråden til 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 963059)
Har snart nådd mitt første mål! Lurer på hvor mange kg ned neste mål skal være. Noen forslag?

Kommer litt an på hvor mange kilo du veier nå, hvor mange du skal ned og på hvor lang tid. Bare du vet best hva som er mulig for deg.
Ser at ditt første delmål er 18 kg. Mitt første er bare 10 kg pluss 5 til til jul.
Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til videre. Du har vært veldig flink.

Nupsida 09-11-10 17:57

Da har jeg kommet halveis :D

Mankell 09-11-10 18:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 964169)

Kjempebra. Så flink du er!!

Nupsida 09-11-10 18:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mankell (Innlegg 964171)
Kjempebra. Så flink du er!!

Takk takk : D

vaskeklut 09-11-10 19:31

Jeg er så lei av alt som heter pensum!! Åååh. *grave seg ned*

Anarko 09-11-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 964169)

Flink! :D

Sanney 11-11-10 07:02

ut på tur "buskerud rundt" igårkveld. kjenner at halsen blir mer og mer sår og hoven, huepine deluxe, øra tetter seg og gjør vondt og det sprenger til og med i overkjeven. bli sjuk er det jeg ønsker allermest akkurat nå, right...
og jeg har vært dårlig 3 ganger i år allerede, så jeg må vel karre meg på jobb.. klarer knapt svelge flytende føde/drikke, så jeg kan ikke ta smertestillende heller... jippi

christine76 11-11-10 08:18

Var på Kinsarvik og handlet i går. Kjøpte lavkarbopasta, yogi-te og atkinsbarer (noe de var nesten utsolgt for) og så kjøpte jeg to plater med sjokolade. Den ene var 100% kakao, og den andre var tilsvarende, bare med litt carob i. Og fy så vondt det smakte. Burde jo egentlig tenkt meg det når de er blottet for søtstoff. Men de blir ikke kastet, de er sikkert et utmerket utgangspunkt til å smelte sammen med litt cocosa, søtning og fløte og så blir det god sjokolade. Hvis det blir en suksess så kan jeg kanskje kjøpe sånt sjokoladesett neste gang jeg er der.

I kveld skal jeg på klubb for andre gang i mitt liv. Føler meg veldig voksen og etablert da. Men vi fant ut at vi traff hverandre alt for skjelden, så da prøver vi klubb-konseptet og ser om det hjelper. Blir kjekt å være med venninner, men det trigger også "hva skal jeg gjøre med hendene"-problematikken. Jeg har senebetennelse så jeg kan ikke strikke, og jeg regner ikke med å få servert noe snop som jeg kan spise. Så hva gjør jeg da med hendene mine mens vi sitter og prater?

Zillah 11-11-10 09:59

Slappar av, eventuelt held rund ein behageleg varm tekopp?
I syklubben vår er det berre nokre få som faktisk gjer handarbeid. Enkelte av oss har med eit strikketøy i ei veske som eventuelt vert tatt opp og vist fram, men vi gjer faktisk veldig lite med det, lol!

Dei andre snaskar kanskje litt av det som måtte stå på bordet, men eg har faktisk ikkje noko problem med å site og kose meg berre med tekoppen utan "noko attåt". Treng ikkje ha noko mellom hendene, skravla går mellom oss likevel, den!

:syklubb:

Koseleg med klubb, da! Vår klubb møtes altfor sjeldan.

christine76 11-11-10 10:10

Tror greien for meg skyldes litt at jeg alltid har strikket mye. Jeg pleide å strikke på bussen til og med før senebetennelsen kom. Så jeg er virkelig ikke vant til å sitte med hendene i ro. Men regner med at det går greit altså.

Zillah 11-11-10 11:38

Ah, ja da forstår eg. Eg har derimot aldri vore noko strikkedame. Klarer ikkje å strikke og gjere andre ting samstundes, eg. Det blir for avansert multitasking - kan ikkje slappe av m strikketøy og tv, til dømes, for eg må følge med og sjå på kvar maske så det ikkje går galt.

vaskeklut 11-11-10 13:56

Jeg skal snart på sykehuset for å få tatt gastroskopi jeg.. Kjenner jeg gruer meg ja! Iiih.. :(

christine76 11-11-10 14:19

:klem: Vaskeklut. Du har min fulle sympati, det er ekkelt altså!

Nupsida 11-11-10 22:17

Har kost meg med en kebab(uten brød å mais da selvfølgelig) idag, DET var lenge siden ja!

vaskeklut 12-11-10 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av christine76 (Innlegg 965330)
:klem: Vaskeklut. Du har min fulle sympati, det er ekkelt altså!

Tusen takk! Det var ufint mens det sto på, men jeg hadde heldigvis fått både vival og spray i gapet. Og en snill sykepleier som strøk meg på ryggen da jeg brakk meg som verst. Det gikk jo greit, var ikke lengre enn 5-10 minutter heldigvis. Dog, jeg kan vel ikke akkurat tenke meg å gjenta det HVER torsdag :p Så nå sitter jeg igjen med sår hals og en stemme som kan utkonkurrere Bjarne Brøndbo :D Men skal bli godt å finne ut hva dette #"€#% greiene i magen min er for noe.

Anarko 14-11-10 19:00

Hatt en fin helg folkens?
Jeg har storkost meg i dag på fridagen min. Fått men en ny lavkarbo venn. Hun sitter i kassa på butikken faktisk, og ved ren tilfeldighet så fant jeg ut at hun var lavkarbo, og omvendt. Ellers har det vært god mat og avslapping.

Nupsida 14-11-10 23:09

Hatt det kjempekos! :D
Var på meny for førstegang som lavkarber, å herremin de hadde mye morro der! :D

Zillah 15-11-10 05:30

Har hatt ei SUPERFLOTT HELG, rett og slett!! Fredagskvelden tilbragte eg saman med veninnene mine i litt forsinka fødselsdagsselskap (ikkje for meg, men veninna som fylte år dagen etter meg), svært hyggelig. Med litt vin og "bobler", og tungespissen i noko sterkt noko. Og blei servert mat eg kunne ete, så eg hadde ikkje trengt å lage middag heime ein time før. Haha. Overnatta hos ei av veninnene - har vel ikkje hendt heller det at eg har overnatta borte utan ungar. Også ei hyggelig forandring i kvardagen!

Min kjære bror m familie var på besøk frå tigerstaden, så eg og minstemor og svigerinna mi og hennar lille var på badeland på laurdag og kosa oss og plaska, før snuppa og eg overnatta hos foreldra mine. Og dei to små jentene hadde det så kjekt saman heile helga :stortsmil

Må no vel vere omtrent den beste helga i dette tusenåret. Og bonusen er at eg har kome lenger ned i vekt enn eg har vore i det same tidsrommet, og enda litt til :w00t:

Sanney 15-11-10 06:21

jeg var dårlig onsdag og torsdag, helt grei fredag og lørdag, ble dårlig igjen igår og er ikke bedre idag.. kan knapt drikke eller spise, svelge gjør kjempevondt og munnen har seff slått på turbo'n på spyttproduksjonen.. en forjævelig slutt på helga. og begynnelse på uka. heldigvis har jeg uansett legetime onsdag om dette skulle vare..

christine76 15-11-10 07:52

Har hatt en fin helg med vennebesøk og familiebesøk og diverse aktiviteter. Men nå skal det bli godt med litt hverdager igjen. Var planleggingsdag på fredag så vi har litt overdose av egne barn akkurat nå. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad for at vi får vært mer med ungene når det er helg, jeg blir bare så lei av å leke. Godt når de får lekt fra seg i barnehagen litt.

Var på middagsbesøk hos mamma i går, og hun hadde lagd gratinert blomkål til tilbehør for meg og mannen sin del. Det varmet veldig, for hun har vært veldig kritisk til dietten vår.

Nupsida 15-11-10 20:17

Var å kjøpte min første dongeribukse på 3 år idag! Å den kostet bare 49. kr!! :D
Satt som støpt, og jeg fikk jo faktisk former! <3

http://i938.photobucket.com/albums/a...a/IMG_6651.jpg

senorita 15-11-10 20:32

oj så fin du var!! herlighet du har da ingenting på bmi 30+ tråden å gjøre vel.. du ser da helt normalvektig ut :O :O hehe :) Flink og fin!! :)

Nupsida 15-11-10 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 967388)
oj så fin du var!! herlighet du har da ingenting på bmi 30+ tråden å gjøre vel.. du ser da helt normalvektig ut :O :O hehe :) Flink og fin!! :)

hihi, takk takk :) Men, nei, hadde bmi på 34-35 når jeg begynte.. så langt ifra normalvektig :S Er bare buksene som gjør underverker ;)

christine76 15-11-10 22:03

Så fin du var Nupsida!
Og ja, du så slank ut i den buksen. Er det ikke deilig? Jeg har nylig begynt å bruke dongeribukser for første gang på mange år.

MyJuly 16-11-10 00:28

Kjempefin, Nupsida! Må være kjempedeilig :D
Gleder meg til jeg kommer meg så langt ned i vekt også, men har noen kilo å gå jammen meg ;)
Uansett veldig motiverende å se og høre hvordan det går med dere andre :ja:

MyJuly 16-11-10 00:30

Måtte forresten finne frem belte til buksa mi i dag, ikke dumt det heller :D

vaskeklut 16-11-10 01:33

whoaw! så bra håper jeg at jeg og blir seende ut :D

christine76: så noen bilder av deg (det var deg, tror jeg?) i en annen tråd, du ser jo smashings ut du og :D

Anarko 16-11-10 15:49

Dritstilig Nupsida! Jeg har en dongeritights fra cubus som jeg går med av og til. Men det er jo ikke så bra som det der! Hvor får man jeans til 49 kroner?

Nupsida 16-11-10 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 967838)
Dritstilig Nupsida! Jeg har en dongeritights fra cubus som jeg går med av og til. Men det er jo ikke så bra som det der! Hvor får man jeans til 49 kroner?

Kjøpte dem på cubus;)

Nupsida 16-11-10 19:55

HAr gått igjennom klesskapet mitt, å masse ting som passer nå!: D år siden sist, hihi

Snellen 16-11-10 20:00

Jeg trodde 30+ stod for dem som har 30 kg eller mer å gå ned jeg. Men er det BMI, så får jeg lete etter en som ligger en del høyere. Finnes den?:confused:

Nupsida 16-11-10 20:04

Dette er for kilo ;) eller tar jeg feil nå?

Nupsida 16-11-10 20:07

Jo, er for kilo! Dette sto på toppen:
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Men, det finnes en for bmi over 30 og da ;)

Snellen 16-11-10 20:20

Good. Da legger jeg meg inn i denne skravletråden. :D

christine76 16-11-10 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 967524)
christine76: så noen bilder av deg (det var deg, tror jeg?) i en annen tråd, du ser jo smashings ut du og :D

Takk!

Anarko 16-11-10 21:51

Jeg har en venninne som går på eurodiet, og i dag fikk jeg for første gang smake proteinpasta! Det var litt digg med pasta igjen, det skal sies. Men med tanke på at jeg hadde bacon i ostesaus og asparges attåt også, så hadde det egentlig vært minst like godt å kutte pastaen. Et stort steg for meg å innse at pasta bare er magefyll. :heia:

buzy bee 17-11-10 14:05

Nå har jeg hatt en ufrivillig pause på noen uker, men jeg har i hvert fall ikke gått noe opp i løpet av disse ukene. Startet på ny frisk på mandag, og veide meg i går -1 kg, og veide meg i dag - enda 1 kg! :) Men regner ikke med at det skal gå slik framover. Det er nok mye vann som forsvinner de første dagene. Og jeg pleier ikke å veie meg mer enn en gang i uka altså, det var bare så spennende å se.:)
Jeg får prøve å endre thickersen min nå da, husker jo ikke hvordan jeg gjorde det.:o:)

Nupsida 17-11-10 14:16

Da var 16 kg borte :D

grotingeling 18-11-10 07:35

Grattis Nupsida - godt jobba :heia:

vaskeklut 19-11-10 16:59

Nå lurer jeg veldig.. Er det bare jeg som ikke legger merke til alt julesnopet i hyllene? Jeg ble helt forundra her en dag jeg sto ansikt til ansikt med julesnopet. Ikke hadde jeg lyst på heller :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.