![]() |
Sv: Er så lei..
|
Go girl!! Utrolig bra parert!! Som de andre her inne har skrevet også; bare hev deg over det. Ja, skulle virkelig tro at folk var kommet over det behovet for å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv når man har kommet på videregående. Men noen mennesker tror jeg alltid vil være slik. Leste for litt siden boka til kona til dr Phil (..ja, ja.. ingen kommentar.. :rulleøyne), men hun skrev noe bra i forhold til en i svigerfamilien sin som alltid fikk henne til å føle seg dritt; Folk kkan si hva de vil, men det er helt opp til oss selv hvordan vi vil la det virke på oss.. Seff lettere sagt enn gjort, men folk vil alltid komme med dumme kommentarer om ting, enten det er ment slik eller ikke, og det er opp til oss å avgjøre om det er noe i det eller ikke.
Har heller ikke hatt det enkelt opp gjennom årene, selv om jeg ikke skal kalle det mobbing, men reagerte alltid voldsomt når noen skulle være morsomme på min bekostning, og da ble det vel ekstra morsomt å fortsette å plukke på meg, i fht de som ikke gadd å ta seg nær av kommentarer. Så det beste er nok å ta det slik du gjorde det nå den siste gangen. Kaldt og rolig, og så utrolig bra!!! Og bare kom deg gjennom det siste halvåret nå. Ikke la de få presset deg til å få fravær eller slutte. Det blir bedre etter hvert, og som regel er folk litt mer voksne når man kommer ut i arbeidslivet. Da jobber man med folk i alle aldre, og det vil aldri være akseptabelt å oppføre seg som en drittunge, slik disse jentene gjør. :klem: |
Jeg gikk også helsefagarbeider, og vet hvor fæle folk der kan være. Oftest de "populære" jentene, som smisker med lærere som er som er værst. Og da hjelper det ikke mye å si noe til de.
Men du har ikke mange månedene igjen så bare hold ut ;) Det er utrolig deilig når man vet man slipper å se de menneskene igjen. (selv snakker jeg kun med 3 av de jeg gikk på vgs med, og 2 av de var ikke i klassen min engang) |
:klem: og styrke sendes deg!!
|
Sitat:
|
Sitat:
Blir eikans forbanna her over å lese den adferden du må gjennomgå daglig. Håper du forstår at du er den som er den sterke, siden de må gå i flokk mot en person. Jeg ble selv mye mobbet da jeg var yngre, men kom seirende ut. Istedenfor å psyke meg ned, gjorde det meg sterkere. Fast bestemt på ikke å la meg knekke. Håper du finner din indre styrke. Klem!! :) |
Er jo så mange som kommer med støttende svar og kommentarer her så jeg greier ikke svare, men vil igjen si : TAKK til alle sammen! :klem:
|
Jeg hadde i utgangspunktet aldri snakket om vekta mi, spisevanene mine eller noe slikt andre ikke har noe med hvis ikke jeg var helt trygg på at de var støttende.
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper dette gjør at du i større grad støtter deg selv slik at det folk sier ikke går inn på deg. Du kan se på det som en prøvelse i hvor mye selvaksept du har. Du har sikkert hatt overvekt som et sårt punkt. Når du har gått ned vil du ikke lenger ha det å beskytte og da vil du føle deg friere og tøffere. Jeg vet ikke om mine ord er noe å ta med seg for jeg er selv sår for kritikk og har ikke skjønt alt som kan skjønnes rundt disse ting. Jeg vet ihvertfall at om du stiller folk til veggs med deres idiotiske utsagn vil det oppdra dem. Høres ut som de ikke har respekt og finner deg bløt og lett å dulte borti. Nå får du mer kantete kropp og attituden følger kanskje fasongen? Kjipt av dem at de ikke er glade på dine vegne når du snakker om nedgang i vekt, men har du sagt det til hele klassen og ikke bare venninner synes jeg det er litt rart at du trodde alle ville støtte deg. Du stiller deg jo veldig sårbar når du lar alle vite. Kanskje det at du ikke beskytter deg bedre er noe noen fanger opp og reagerer på og gir uttrykk for slik de gjør? Så når disse er kritiske er det en form for oppdragelse av deg.Selv ville de neppe lagt ut om sin diett til alle. Som du skjønner prøver jeg å forstå de som er kjipe. Ikke fordi jeg støtter deres handlinger selvsagt, men for å oppklare situasjonen. |
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke "foret" de med informasjon de kan bruke "mot" deg. Dette gir de bare sjangsen til å finne ting å pirke på. Enkelte mennesker fortjener ikke andres oppmerksomhet, så det å overse de totalt kan være en veldig effektiv måte å få de til å slutte å snakke.
Bruk vektnedgangen til å styrke egen selvfølelse. Ikke til å gjøre andre oppmerksom på det. Det positive du får/finner av å føle velvære med kroppen din, skal du selv høste av, ikke la andre plukke det fra deg. |
Sitat:
bra skrevet! Og lykke til Sigboh! Ingen fortjener slik møkkaoppførsel, hev deg over det! |
Huff fikk sterke flashbacks tilbake til ungdomsskolen jeg nå. Vet ikke hva jeg kan si, men jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Dette er ting jeg faktisk sliter med fortsatt... 11 år etterpå. Jeg blir faktisk dårlig i magen bare vi kjører forbi den skolen jeg gikk på.
|
Si ifra til læreren din , og be henne ta det opp med de som mobber. Hvis de sender noe på mobil eller nett så lagre det som "bevis". Mobbing er det nulltoleranse for. Og de som bedriver det kan bli utvist. Hvilken arbeidsgiver vil ha en omsorgsarbeider som er utvist pga mobbing?
Hvis de som mobber kan bli klar over at de setter fremtidige yrkesvalg på spill for å score noe billige poeng , så kanskje de tenker seg om. Lykke til med livet (egentlig er det helt fantastisk :)) Mvh Grovsnus ( lærer som IKKE tåler mobbing) |
Sv: Er så lei ...
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Jeg hadde alle foutsetninger for å bli mobbet på skolen, men jeg ble det merkelig nok aldri. Jeg hadde ikke tålmodighet til å drive med sånne "jenteleker" (Nå liker vi henne og ikke henne, å nei hun likte vi forrige uke, men ikke denne uka osv), og bitching. Så det bare prellet av. Og da var det ikke noe gøy lenger. Så forsøk å overse dem. Eller, som du gjorde, vær superhyggelig tilbake. Det fungerer også veldig fint å spille dum, og be de uttdype hva de mener (Hæ, hvordan det? Kan du forklare nærmere? Javel, hvordan da, hva mener du?) osv, til de går lei eller tom for argumenter :D
|
Jeg ble alltid mobbet fordi jeg var lærerunge, jeg var glup og læreryndling... :(
Nå er jeg BARE lærerunge! :o De andre tinga er en saga blott. :ja: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15. |