![]() |
Sv: Grønt pulver
Jeg husker ikke j88.
Augustina, jeg tror det blir enda kvalmere med søtning. Hva med lime? (Dumt jeg ikke forsøkte det selv før jeg sendte boksen tilbake) |
Sitat:
Ærlig talt, det er jo bare holde for nesa og svelge!! Da kjenner man ikke smak. Jeg synes dessuten ikke at smaken er noe gærn. |
Sitat:
|
kan ikke blande det med sitrusfrukter, om man skal blande det med noe må det være eple juice, eller ananas elelr mango juice, men det er vel uaktuelt på lavkarbo.
|
Hva med å lage hjemmelaget saft med sukrin og blande ut med det? Jaaa... det skal jeg gjøre :)
|
Sitat:
|
Dette er veldig interessant, og jeg har lest mye om dette de siste dagene! Jeg selv har mer overskudd på grunn av kostholdet, men det dumme stoffskiftet mitt (antar jeg) gjør at det føles som om mye av overskuddet er låst inne i et bur eller noe, og så har noen kasta nøklene ... som om jeg kjenner at det er der, men jeg har ikke tilgang på det :o. Litt vanskelig å forklare ... Jeg begynner å bli litt desp, faktisk!
Sitat:
Sitat:
Husker ikke helt hvem som tipset meg, men denne skal jeg kjøpe. |
Sitat:
Chlorellaen virker avgiftende. Hadde ikke tenkt å begynne med spirulina, men revurderer det. |
Sitat:
2. dag med pulver i dag - jeg tar det rolig og kjører ikke på med masse ting på en gang, for av erfaring vet jeg at det skal lite til før jeg detoxer altfor mye og blir veldig dårlig (har ME). Neste gang jeg kjøper blir det antagelig spirulina. Butikkdamen mente at det var en god idé å bytte litt på og finne ut av hva som er best for en, og det syntes jeg hørtes fornuftig ut. Dere som ikke liker pulveret, hva med å ha det i en smoothie? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har kjøpt udos opti green, men det hadde jeg ikke sjans å få i meg i vann!
Smaken var jo ikke no særlig da, smaker sånn som det lukter av tørka høy, men det var konsistensen som stoppa opp for meg! Det ble så kornete og kjentes tørt ut på en merkelig måte! Men hvis det går an å ha i smoothie så blir det kanskje bedre!? Har kjøpt spirulina tabeletter som jeg ska begynne å ta på mandag, veldig spent på om det blir noe økt energi av det! Håååååper! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten var åpningen på glasset akkurat for trang til å få en spiseskje nedi (og man skulle ta en spiseskje), så jeg syntes det ble unødvendig tungvint å få i seg. Personlig synes jeg tomatjuice er veldig godt, og tenkte litt på å lage en slags bloody green mary, men det er jo som regel litt sitron i tomatjuice også. Men jeg lurer faktisk litt på om jeg skal gjøre det likevel ... Mhm, bloody mary med selleristang ... :sikle: (Stangselleri er for øvrig veldig rensende for kroppen, men da bør den være økologisk) |
Etter min mening er kombinasjon av Chlorella og Spirulina det optimale næringsmessig. Chlorella har også en kraftig rensende effekt på kroppen. Spirulina bl.a. har høyt innhold av B12 og Jern som sammen bidrar til høyere blodverdi. Jeg slet med lave blodverdier tidligere og tok da daglig jerntilskudd som hjalp noe, men langt fra så effektivt som Spirulina. Jeg trenger ikke lenger jerntilskudd utenom Spirulina.
Spirulina bør være produsert i Hawaii fordi det er et trygt produkt med det desidert høyeste næringsinnholdet. Følgende kommer fra samme produsent i Hawaii: Marcus Rohrer, Pure Planet og Spirulina Pacifica. Sistnevnte er billigst og den kjøper jeg fra www.spirulinapacifica.no Har lest om giftig Spirulina. Jeg tok kontakt med Spirulina Pacifica i Norge og de mener giftstoffer kommer av forurensning fra andre algearter og at selveste Spirulina algen aldri produserer gift. Forurenset Spirulina forekommer visstnok kun i billige produkter av lav kvalitet som produseres i bl.a. India og Kina. De anså Spirulina produsert av Cyanotech i Hawaii samt av Earthrise i California som trygge produkter pga høy produksjonsstandard. De påstod også at Hawaii Spirulina likevel har høyere næringsverdi enn California Spirulina og det viste seg å stemme. Av Chlorella holder jeg meg til Yaeyama. Sun er også et bra produkt, men mildt sagt overpriset. Har forsøkt Eden Chlorella; aldri mer:( Solaray Chlorella har jeg også forsøkt. Denne er bedre enn Eden, men kan ikke måle seg med Sun og Yaeyama i næringsinnhold og friskhet;) |
Hvor mange tabletter eller gram av spirulina tok du for å dekke behovet ditt dgl? Og hvor kjøper du det anbefalte merket?
|
Sitat:
Jeg er nå på andre dagen med Pure Planets Purely Greens (inneholder pulver av: byggresssaft, havregressaft, kamutgressaft, alalfagressaft og spirulina). Jeg vet ikke om det har slått inn noe effekt ennå. Har nettopp begynt på d-vitaminhestekur, og det kjenner jeg til en viss grad på energinivået i kroppen, men ikke på tåka i hue. MEN! I går kveld ble jeg ganske dårlig! Jeg ble tung i kroppen og fikk en skikkelig hodepine. Jeg pleier veldig sjelden å få hodepine, men denne var trykkende og tung, og til slutt måtte jeg bare legge meg (det skal vel tilføyes at jeg drakk tre glass vin, men jeg pleier aldri å bli sånn av vin til vanlig, med mindre jeg er innmari sliten og søvndeprivert, hvilket jeg ikke var i går), og i dag har jeg (sorry detaljene) hatt diaré i morgentimene. Gah! KAN dette være en slags detox jeg opplever? Noen med lignende erfaringer? Føler meg ellers grei i dag, littegrann trykk i hodet, men det avtar. En annen ting, ettersom pulveret ikke skal blandes med noe med sitrus i, men jeg pleier å ha noen dråper sitron i vannet mitt, hvor lenge bør jeg vente med å drikke vann med sitron i etter inntak av supergrønnsakene? Ellers så syntes jeg ikke pulveret smakte så gæli, lukta minte meg om henna, og smaken minte meg ikke om noe, kanskje litt som fiberhusk i konsistens, men det gikk helt greit ned! :) |
Sitat:
Det er nok utrensingssymptomer du opplever. Hvis man skal rense ut er det best å ikke drikke alkohol, og det vil nok kanskje forverre symptomene når du gjør det samtidig. Men du kan sikkert med hell kutte dosen i to i starten. Jeg har også utrensing på gang igjen nå (og drakk vin i går), heldigvis ikke merkbart på annet enn magen - det eneste jeg har gjort er å rense vannet med Vivatap de siste dagene (begynte fordi det luktet så inn i gamperæva klor av vannet ... :rolleyes:). |
Sitat:
Tenkte jo ikke på det med vin, altså. Var bare sliten etter shining av kåken, og følte veldig for et glass vin, som ble til tre. Jeg skal jo drikke vin i kveld også, men føler meg bra i dag, da! Håper det vedvarer. Så kanskje jeg burde ha visst det før jeg tok dosa mi i dag ...! Man lærer hele tiden, gitt! Takk for oppklaring! :suss: |
Sitat:
Jeg tipper at siden du føler deg bra i dag, så er det verste overstått. Du kan jo tenke deg å føle seg slik du gjorde i går i dagevis ... :o Jeg tenker at du kan fortsette som du gjør, jeg :ja: |
Ja, jeg får håpe det var dét! Men det er vel uansett en bra ting, håper jeg! Og så håper jeg også magen roer seg ned snart! Uff, asså.
|
Jaja, men det er jo egentlig bra, da ... at det kommer ut, mener jeg ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg fikk også energi deluxe da jeg begynte med gress, alger og fanden oldemor. Jeg har gått på det i et par måneder(?) nå og formen er myyyee bedre! :heia:
|
Sitat:
Vet ikke altså, men er det kanskje mulig at detoxen gikk så fort, ettersom jeg spiser så godt som 100% rent til daglig?! Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
2x50 mikrogram om dagen! Legen min hadde fått fnatt! :lol: Men jeg velger å høre på kostdoktorn, altså! Og så lenge jeg har så alvorlig kalsiumbrist, så har jeg ikke så mye valg. Doserer nok ned til sommeren, da jeg omtrent bor i parken når sola er framme! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og så røyker jeg rullings, så om det finnes noen som helst skalering på sunnhet røykere imellom, så slipper jeg i alle fall litt unna med tanke på alle tilsetningstoffer som det er i ferdigsigg. Men det er nå en fattig trøst. Men nobody's perfect. :_plystre: Så bra at du føler mer energi! Vet ikke om mange som fortjener det mer enn deg! |
Sitat:
Ja, da skjønner jeg hva du mener med rent :ja: Mitt kosthold blir i grunnen også stadig renere, nå som jeg begynner å få overskudd til å lage og ikke minst tenke ut mat :) Nei, nobody's perfect, og rullings er nok mye bedre enn ferdigsigg når man først skal røyke. Det var ikke meningen å henge deg ut altså, jeg tenkte bare på den sammenlagte mengden giftstoffer som skal ut ... Men jeg tenker at kroppen din til tross for dine sykdommer er i bedre stand til å skille ut giftstoffene enn min er :) Sitat:
Jeg tar også disse sterke D-vitaminene - men jeg har bare tatt én pr dag jeg da ... Skal øke til to en liten stund nå tror jeg, for å forebygge vårslappheten jeg pleier å bli plaget av. |
Sitat:
Opplevde ikke at du hengte meg ut, altså. Er ingen hemmelighet at jeg røyker. Og enn om jeg ikke kan forestille meg at jeg kommer til å røyke hele livet mitt, så tror jeg at det faktisk har vært med på å gjøre at jeg har vært i stand til å være så rigid på kostholdet mitt som jeg faktisk har vært! Røykeslutt kommer, men en ting om gangen! :ja: |
Sitat:
|
Opplevde ikke at du hengte meg ut, altså. Er ingen hemmelighet at jeg røyker. Og enn om jeg ikke kan forestille meg at jeg kommer til å røyke hele livet mitt, så tror jeg at det faktisk har vært med på å gjøre at jeg har vært i stand til å være så rigid på kostholdet mitt som jeg faktisk har vært! Røykeslutt kommer, men en ting om gangen! :ja:[/quote]
Jeg gikk over til lavkarbo og stumpa røyken,gikk fint i 8 uker,men la på meg 8 kilo og sleit så fælt,begynte å røyke igjen og da ble alt mye lettere med mat etc :) så alt til sin tid ;) også elsker jeg å røyke :o |
Otika: Jeg har nå gått på Purely greens i noen dager. Synes liksom at jeg har fått mer energi, altså! Verdt et forsøk!
Men litt tidlig å si. Jeg har jo også begynt på en skikkelig dose d-vitaminer. |
Vet ikke om det er årsaken, men etter å ha brukt Purely Greens i ei drøy uke har jeg droppet neeesten 2 kg på vekta :D
Jeg har stort sett hatt stillstand etter jul/nyttår, må være nøye på fordelinga om jeg skal ned. Nå har jeg spist når det har passet meg, tatt pulveret og kjopp ned... Ekstra energi har jeg ikke merket så mye til enda, men kanskje den også kommer... :) |
jeg har gått på dette ett par uker nå. Merker det godt på magen, regulerer den og ingen forstoppelse lenger (får det når jeg går på lavkarbo). Gikk masse ned første uka, 1 1/2 kilo fra en dag til den neste. har fått masse utslett i ansiktet så det er nok en utrensing på gang også. :D
|
Sitat:
Jeg for min del, med purely greens har våknet litt i hodet! Dette sammen med en skikkelig dose d-vitaminer har gjort markante endringer, altså! |
Sitat:
Skader ikke å prøve :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50. |