![]() |
Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?
Godt å høre!
Ja, det er i GE2 det er kostholdsregistrering. Merker jeg nesten gleder meg litt til den. I hvert fall når jeg skal sammenligne den med rådene fra helsedirektoratet:p (nå gjelder riktignok rådene for såkalt "friske" mennesker, og det er jo ikke jeg + at jeg ikke tåler over halvparten av matvarene de anbefaler), så den rapporten blir nok litt annerledes enn hva de er vant til å lese/rette. Det er vel ernæring påbygging jeg har til høsten. Jeg synes det er litt bakvendt, for det er i dette semesteret man leverer bacheloroppgaven, og dét uten å ha hatt statistikk og slikt først. Menmen, skolen har vel funnet ut at det er det som fungerer best. Hehe, jeg skal prøve å ta vare på helsen midt oppi det hele. Tror det hjelper litt at det går mot sommer:) Og du må ha massssse lykke til med siste innspurt på masteroppgaven!!! |
hehe... vurderer de kostholdsregistreringa i forhold til rådene? Det er litt kjipt da:P jeg er frisk som en fisk med spiser LCHF. De liker nok sannsyneligvis ikke min plan da... hehe... Kanskje jeg bør legge om kostholdet i 4 dager :p haha...
Eller vurderes det utifra hvordan man har skrevet og begrunnet det :)? Kan tenke meg det kan være en ganske morsom oppgave, håper et LCHF kosthold ikke trekker ned, det er jo bare teit i såfall :p uff, blir visst aldri tom for spørsmål jeg... hehe... Ja det er litt bakvendt ja:p men de tenker sikkert at det er lurest å ha EP rett etter GE. Merker sjøl at ting føles mye bedre nå når sommeren nærmer seg! Har vært en utrolig slitsom vinter, men nå er alt myye lysere (både bokstavelig og billedlig;) ) Tusen takk! det er virkelig siste innspurt nå! Skal levere på mandag! fyyyyy, så deilig det skal bli! Uansett hvordan oppgaven blir :P hehe... Men nå får jeg slutte å bable, og komme meg tilbake til skrivinga.. diskusjonsdelen trenger en real oppussing ;) Lykke til du også, og ta vare på deg selv :) (skal ikke se bortifra at jeg kommer med flere spørsmål da ;) ) |
Jeg har gått på Atlantis! Tok bare et år Medisin Grunnfag mens jeg skulle finne ut hva jeg ville da, men jeg elsket det!! Hadde det ikke vært så dyrt og hadde jeg ikke hatt så ekstremt store forventninger til meg selv, så hadde jeg absolutt fortsatt! Ole Petter Hjelle, som var rektor når jeg gikk der (vet ikke hvordan det er nå) var kjempeflink pedagog, og lege. Fortalte fra sine erfaringer, og ja! Det gikk som en drøm å ta som nettstudie iallefall :) Litt ensomt var det, men trivdes kjempegodt!! :D
|
Så godt å høre :)
Ja kjipt at det er så dyrt :( veit ikke helt hvordan det blir å finansiere det enda :p hehe... men man får vel støtte fra lånekassa hvis man vil? Noen som vet hvordan det fungerer når man jobber i tillegg? Man får vel ikke stipend hvis man tjener over en viss grense..? men lånet kan man vel få uansett eller?:) det hoper seg opp med studielån her nå i hvertfall :p hehe... men man lever bare en gang, og man må gjøre det man har lyst til når man fortsatt er ung ;) hehe... Ja kan tenke meg at det er litt ensomt med nettstudie... men nå er jeg ferdig med 5 år med sosial studietid, så dette blir jo bare på si for moroskyld og egen interesse ;) hehe... Hva valgte du etter medisin grunnfag :)? og hvor? |
Jeg hoppa over til noe helt annet jeg. NTNU og sivilingeiør. Rimelig sikker på at du får lånet uansett ja :)
|
NTNU er bra :D Er ferdig med 5. året mitt her nå i juni! Skal levere masteroppgaven på innen mandag :eek:
Har stooortrivdes alle disse 5 årene :) |
Her er forresten litt om lån og stipend i forhold til inntekt og formue:)
|
Hei igjen :)
Nå er jeg igang med nettstudiet :) Starter med sykdomslære og følger "planen". Synes pensum ser ganske greit ut egentlig :) Har ikke lest så veldig mye enda (ca 100 sider), men tror nok det skal gå greit :) Må komme meg inn i en rutine. Noen som kanskje vi selge noen av bøkene som er pensum til sykdomslære:)? |
Jeg kan gjøre det :) Har alle anbefalte og obligatoriske :)
|
Littleme: Vil du sende meg en pm med prisliste på de obligatoriske bøkene :)?
Er de relativt nye? :) mamma hadde to av dem, men de er eldgamle , så føler de er ganske utdatert :p |
Sitat:
|
okay, da er de i hver fall nye nok ;)
si ifra når du vet hvor mye du skal ha for dem da :) |
Sitat:
|
Grattis :-D
Har planer om å ta doktorgrad etterhvert ja ;) Men vil jobbe noen år først for å få litt mer erfaring, og være sikker på hva jeg ønsker å fortsette med ;) |
Sitat:
Det viktigste er ikke akkurat hva du jobber med i doktorgraden, så lenge det er innenfor fagfeltet du ønsker. Doktorgradsutdanning er en forskerutdanning, og mange forsker på andre liknende områder etter fullført grad. Dvs. har man tatt doktorgrad i f.eks. ernæring så jobber man jo oftest på det samme området etter graden, men da med andre problemstillinger enn i selve doktorgradsarbeidet. Det er mange som syntes det er vanskelig å komme tilbake til universitetet for å ta en doktorgrad etter å ha opparbeidet seg erfaring i arbeidslivet da det ikke er så høye lønninger som stipendiat (men dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle). Uansett - lykke til med valget ditt! :) |
Tusen takk :)
Hvilket fagfelt er det du er innenfor :)? Så litt på ulike stillinger i vår, men det var flere ulike felt jeg synes var ganske spennende;) hehe... Så får se hva det blir til framover, viktigste er å finne noe man kan trives med :D |
Ja, det viktigste er å gjøre noe man syntes er gøy og givende! Jeg er stipendiat innen ernæring på fisk. Kanskje ikke helt relevant til mennesker, men...likevel interessant :) Har tatt mange kurs i ernæring og der er jo mye av biokjemien lik for mennesker og dyr.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05. |