![]() |
Sv: 20 kg!
Hva er det du prøver å forsvare deg for? :p
Jeg drikker 1/2 til 1 liter cola minst hverdag. Om noen skulle påpeke det, drit i dem :) Trenger ikke vær så hårsår :P |
Sitat:
en ting jeg kan legge til er at hvor jeg bor (vardø) der hvor nrk har det nye tv programmet om en eller annen snøbalkrig kan det nevenes at det bor under 2000 mennesker her, så det er liksom ikke så nøye med rent vann, skal jeg drikke vann må jeg KOKE det om vinteren og mot sommeren, ting smelter og renner ned i vannet som hentes ned til byen fra fjellet, og det smaker jord ^^ er det rart jeg elsker pepsi? :D:D men det er jo bedre en at jeg drikker karbo-stappet brus eller? |
Brus med sukker, holder man langt vekk i fra. Og skal ikke tas med en ti meter klypetang engang. :P
Du må bare unnskylde at det finnes faktisk folk som må slite seg ned i vekt. Og når de ser dette om en som går lett ned i vekt og ser at du bare seile deg gjennom vektnedgangen og i tillegg skryter om det som "it was like no other one business". Så får noen trangen til å pirke litt her og der. Men de skal du ikke bry deg om. Ta all rosen og se all kritikk med god sans. |
Sitat:
|
Du blir ikke radmager, du kommer til å ha litt pyntekilo til slutt. Og vektnedgangen vil stoppe opp når du er normalvektig, selv om du fortsette å spise mat som er innefor ketolysekuren.
Tenker du på å få den sixpacken du har drømt om, må du til slutt ty til trening og underskudd av kcal. |
Sitat:
sinxpack er ikke noe jeg har vurdert, jeg vil egentlig bare ikke være fet... ^^ muslker er egenlig ikke noe jeg prioriterer, men hadde vert fint om magen og (skjemmes)-> "manboob's" borte og ble mere "flat" jeg vet at jeg må sannsyneligvis trene etter jeg er ferdig med ketolyse for og "stramme inn".....eller? leste tråden din osv, om ketolysen din, og du er jo tydeligvis i mål, hvordan funket det for deg? |
Hva er normalvektig? Kommer an på hvor mye muskler du hadde fra før, for de mister du ikke. Så du må regne med at du kommer til å ha minst 1-2 kilo igjen før det stopper opp og dette avhengig også om du var tynn eller feit i barndommen. Var du tynn i barndommen, så vil nok du kunne forvente å komme tilbake til hvor du var før du la på kiloene. Du er 173 cm høy? ja jeg tror du vil kunne nå 75 kg forutsatt du ikke hadde mer muskler enn gjennomsnittet, da du begynte å legge på deg. Underhuds fett sitter godt igjen fra barndommen.
|
Normalvektig er en plass mellom 18-24 på BMI-skalaen.
Om du spiser bra og nok på ketolyse så kommer kroppen din til å fortelle deg hvor det er du bør være. Og du kommer til å få mye bedre effekt av noen situpser og pushupser på hybern enn kompisene som ikke spiser ketogent, så det er det verdt å gidde daglig. Du trenger ikke gå birken eller noe. Det du kanskje ikke tenker over nå er at du er i ferd med å avvenne deg med at det er normalt å stappe i seg masse karbo i alle måltider. At en halv kylling skal komme med en haug med pommes frites for eksempel. Og da blir det liksom greit å ikke spise pommesen men kyllingen... Eller en hel skål med ingenkimsingenkos. Den derre "nei-ikke-lyst-på" følelsen er det verdt å holde på og det er det som gjerne blir til en livsstil. Og vi damer i trettiåra synes det er dødsurettferdig at du med søttenåringsforbrenningen suser forbi i venstrefila. Selvsagt. :D Vi kan gjerne ikke se på en pepsimax-flaske før alt stopper og må slite i en mnd for to kilo. Da må vi vel få bitche litt vel :D:D:rolleyes: |
Sitat:
Prøvde å skrive litt "ungdommelig" så du skjønte poenget, men ser du har tenkt endel på dette, bra. Jeg har studert ketolyse, karbohydrat-restriksjon og vitenskapen bak dette på privat basis noen år. Det man finner er at mange av de tingene man TROR er riktig, bare er "memer" eller påstander som er satt frem en gang for lenge siden og siden er plukket opp som "sannhet" uten videre bevisføring. Eksempler på det er myten om kolesterol-nivåer som er fullstendig, komplett feil men som legemiddelindustrien tjener x milliarder på å selge såkalte Statiner for behandling. Andre myter inkluderer at det er farlig med for mye salt (det motsatte er tilfellet) og at fet kost fører til hjertefeil etc. (igjen det motsatte er tilfellet). Som du beskriver her, du har selv prøvd det meste men ikke klart å holde ut OVER TID som er mitt poeng. Det har ingenting med min viljestyrke at jeg nå ikke har hunger for Søtt lenger og kan gå forbi godtehyllen med et smil, den forsvant av seg selv etter noen uker på ketolyse-lignende diett for første gang i mitt 40-årige liv. Kroppen reagerte også positivt når jeg sluttet å forgifte den med store mengder karbohydrater og insulin-kaos hver dag. Kiloene bare datt av meg som om jeg plutselig var Norges flinkeste slanker over natten, noe som selvfølgelig ikke stemmer, jeg var akkurat den samme som ikke hadde klart å sulte meg slank i fjor, eller trent meg slank i forfjor etc. Det du deriomot har rett i er at man tar et valg om at vi nå skal spise oss "friskere" ved å slutte å være flokkdyr og istedenfor sitte ned og lære oss hva som egentlig er riktig kost. Det er et bevisst livsvalg, og mange faller av det lasset av forskjellige grunner, bla. pga. av at mye av maten rundt oss til daglig er fyllt av slike karbohydrater. Mvh Biggie |
Beklager hvis du oppfattet innlegget mitt som kritikk, det var overhodet ikke meningen! Jeg er dyktig imponert over hvordan du har tatt tak i situasjonen din og resultatene du har oppnådd, masse kudos til deg for det!
Det jeg ville fram til er at for å beholde de gode resultatene, tror jeg du gjør lurt i å gjøre noen justeringer. Blant annet fikk jeg som sagt inntrykk av at du spiser ganske lite, og selv om det kanskje bidrar til at du går effektivt ned i vekt nå, er det ikke noe særlig for forbrenningen din på lang sikt. Men det er godt mulig jeg tar feil med hensyn til matmengden altså. Sitat:
Det ligger en interessant diskusjon om betydningen av grønnsaker på ketolysedietten her. Lykke til med fortsettelsen! |
Titter innom for å si at du er tøff som står i dette alene? Du bor på hybel og må klare deg selv - det hadde ikke jeg klart! Selv lever jeg på stipend og har det relativt knabert økonomisk, men jeg bytter gladelig ut pengene jeg har brukt på godis og nudler til kjøttdeig og svinekjøtt (kjempebillig både på coop og rema1000). En dæsj fløte over med noe sopp eller paprika, tomat o.l. Mat må også være en glede. Greit å innarbeide et syn på det i ung alder. ;)
Ta vitaminer, husk at du er ung og under "konstruksjon" :) |
Kjempebra:) Lykke til videre.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59. |