![]() |
Sv: Vi som rocker!
Da har jeg kjøpt meg rockering!! :D Bare 250kr på clas ohlson, 1,5kg..
Får det forsåvidt til, men er jo sååå vondt.... Hvordan i alle dager klarer dere 20 og 30 min.. Start midje 86cm Ved navle +6, altså 92cm.. Ble 5 min i dag, tror nok jeg er blå imorgen.. Men jeg blir med videre :) |
LilleRosa, det kommer seg. Ta litt og litt i begynnelsen.
Første gang var jeg helt i hundre fordi jeg klarte 30 sek :smile: Syntes du var flink som klarte 5 min :D |
Hei jenter..
Kom nettopp hjem fra en time Step, har hatt en helt sinnsyk hodepine i hele dag,men kom meg gjennom timen :D Får ta en time med rockeringen i morra, for det ble ikke noe rocking i går heller :( Hehe.. Flinke dere er ;) Stå på :D |
AAAOOO... Har fått drøye blåmerker på begge hoftebeina, så blir ikke noe rocking på meg i dag. Det ble rett i joggebuksa etter en noe smertefull dag med dongeribukse og mye sitting..
Men fikk vært på zumba i dag, så har da fått trent :) Blir tur i helga, så kommer sterkt tilbake på mandag!! |
Hei alle dere flinke rockere!!! Blir så inspirert av dere, så har lyst å begynne å rocke selv jeg:p Men, ser dere skriver at det er best med en tung ring. Hvor tung er en tung ring? Og hvor har dere kjøpt disse? Nettet? Klem:)
|
Jeg har innersvingen sin.
http://www.rockeringer.no/Storrelser.html Står her at den tyngste skal brukes om du er i god form og magemuskler, men min erfaring er at den er lettere å rocke med. Det var også det jeg ble fortalt på treningstudioet. Den selges forskjellige steder og er sikkert litt forskjell i prisen. Jeg er syk for tiden med forkjølelse og vondt i hele kroppen, så jeg har ikke rocket siden onsdag. |
Rocker litt jeg også hver kveld.. men greier ikke få den til å være oppe lenge enda:)
|
Nå er jeg ferdig å flytte, rockeringen er pakket opp og jeg er endelig i gang med rockingen.
2 minutter hver vei, altså 4 minutter i dag. |
Må legge til at det var grusomt vondt!
Vitale mål 90 cm smaleste 99 cm navlen 106 cm bredeste Hvor ofte er det vits å måle egentlig? Annenhver uke eller en gang i mnd? |
Tror jeg måler en gang i mnd.
Øvelse gjør mester, og ja, det gjør vondt i begynnelsen. |
hvor tunge er ringene deres?? min er den som er på over 2kg..
|
Jeg har også den på 2,2 kg :smile:
På treningen tar jeg to stk og har da den som er en str mindre øverst. |
Sitat:
Jeg har den på 1,7 kg, og kunne sikkert hatt den som er 2,2 nå, men jeg får så lett blåmerker, så jeg ville aaldri begynt med den på 2,2 :eek: |
Joda, blåmerkene går fort over :D
|
Sitat:
|
Gud hjelpes, kjøpte en på Clas'en i går. Det var STOOOR forskjell fra den jeg hadde!
De hadde bare 1,5 kg tunge, men når den bare kostet 250,- tenkte jeg go for it. Det var jo like mye som jeg betalte for den skittringen uten vekt og som ikke lar meg rocke mer enn 5 min av gangen før den løser seg opp! Uansett, etter 10 min var jeg noe øm. Måtte stramme magen ekstra pga de "innoverkulene" eller hva jeg nå skal kalle de. Ditta va saker, så nå gidder jeg gjerne å rocke litt mer av gangen. :) |
Ja, sånne lette ringer er jo umulig å rocke med. Når jeg hadde prøvetime på treniningstudioet og hun viste meg rundt, så fortalte hun om rockeringene. "Jada, kjempeflott for dere som kan det" tenkte jeg. Men så måtte jeg jo prøve og det gikk jo til slutt :D
10 sek ble til minutter, kvarter og halvtime. Jeg skal ta økten min nå etter minstemor er i seng. "Innoverkulene" er vekter :smile: --------------- 30 min unnagjort :heia: Så vil jeg bare si at jeg står med sko på. Synes jeg står stødigere enn bare sokker på gulvet. |
Jeg trodde det var sånne undervevsmassasjekuler eller noe, jeg da. :rolleyes: Hehe..
Men fytti! Kjenner det godt i dag. Prøvde meg litt i stad, men er så altfør ømømøm! Skal prøve igjen senere hvis ikke bodypumpen tar livet av meg. :p |
Hehe, ja ta det litt forsiktig i begynnelsen. Husker jeg pinte meg skikkelig en gang, for jeg SKULLE. Bare noen minutter :p
|
Det er noe annet å rocke med en skikkelig ring. Nå klarer jeg 20 min i strekk. Kjenner godt at magemusklene får jobbet.
Men hvordan rocker dere? Fra side til side, rundt og rundt eller fram og tilbake? Og rocker dere like mye begge veier? Kjenner at det er tyngre for meg å rocke mot klokken, så det blir automatisk mer med enn mot. |
Jeg prøver å holde meg til 5 min hver vei, for å ta begge veier..
Pleier å hente inspirasjon på youtube til forskjellige måter å rocke på.. sånn som denne her På høyre side ser du også flere videoer med tips til hvordan du kan utnytte rockeringen til en skikkelig treningsøkt :D |
Kan jeg henge meg på her? Var ivrig på rockinga høsten 2009 men har desverre dabba av.... :rolleyes: Kanskje litt gruppepress er tingen?
Det er foresten viktig å rocke like mye begge veier, ellers kan du bli skeiv i musklaturen. Har en ring på ca 1,5 kg. Kjøpte den på innersvingen, og han som solgte den til meg sa at jeg fikk best utbytte av den i forhold til en tyngre ring. Grunnen til det var at desto tyngre ringen er, deto lettere går den rundt av seg selv, man må altså jobbe mindre for å holde den oppe. Rocka 10 min i går. |
Heng deg på, frøken :D
Jeg pleier å ta 15 min på hver side. |
Da jeg var på mitt ivrigeste rocket jeg meg gjennom en hel film.... 45 min til hver side. Håper å komme dit igjen.
|
Skal foresten rocke senere i dag:)
|
Oi, en hel film! Kult!
Jeg skal se på opptak fra en dansekonkurranse nå, så da skal det rockes :smile: Det blir ikke gjort hver dag, men er likevel fornøyd med hyppigheten. |
Takk for linken, misslinda! :)
Ble 20 min i går under Stargate. |
Hiver meg på jeg også :D Har desverre den minste jeg på 1.5 kg :( Trodde jeg bestilte de på 1.7 men.. Skal få i den tyngste når jeg blir litt rikere :D Prøver å rocke hver dag men blir ikke lange stunda desverre. Kanskje jeg blir mer motivert nå ;)
|
Litt hver dag er jo mye bedre enn ingenting :smile:
|
1 Vedlegg
Jeg kan vise dere bilder fra i fjor. 10-15 min hver dag utgjør stor forskjell på 4 uker.. Er desverre tilbake til førbildet, men er i gang igjen ;) Skal bli bedre til sommeren :D
ganske stor forskjell med 10-15 min ;) bedre enn ingenting ;) |
Det var motiverende :D
|
Sitat:
|
Det var motiverende ja misslinda! :D Flinka! Har tatt en runde på ca 10 min i dag, får ta en til senere i kveld :) Greit når det er underholdning på tvn hvertfall, blir så fort kjedelig om jeg ikke har noe å se på :)
|
Takk :) Skal ta meg en runde nå til reprisen av Hotel Cæsar ;) det tar vel 25 min sånn ca?? tror jeg ;) Skal se om jeg klarer å være flink å ta meg en runde i kveld og :D
|
Wow, det må en si! Virkelig motiverende, altså! http://tettinntil.no/forumet/images/smilies/jupp2.gif
|
Takk :D Der var 25 min gjennomført :D skal se om jeg ikke får tatt 15 til etterpå :D
|
Jeg skal ta min økt når ungene er i seng :heia:
|
Hvor får man tak i rockeringer til en grei penge?:P
|
|
30 min unnagjort :heia:
|