![]() |
Sv: Vekta øker - hjelp?
En god klem til deg Nerthus og god bedring :D
Vi går vår i møte så det blir jo bra uansett med lysere dager, fuglekvitter og varmere vær :D Jeg tenkte telle kalorier neste uke. Uka deretter kutte ut meieriprodukter etc. etc og gå systematisk til verks helt til jeg ser hva som hjelper. Har nemlig ikke tenkt å gi meg enda. Men mener du at brødet som inneholder soyaprotein, seterrømme og egg bør kuttes ut? |
Sitat:
Hvis brødet hjelper deg med å føle deg komfortabel med kostholdet, sjekker du ut det til slutt! Jeg har mer tro på å redusere treningen faktisk... om du orker å gjøre det en uke så vet du ihvertfall om det har innvirkning eller ikke! Når du nå er inne i en så fin stim med systematisk undersøkelse - skriv ned ALT du spiser i to dager - dvs kcal, gram protein, karbo og fett. Dette gir deg en god oversikt over næringsinntak. Du kan se om du spiser NOK protein (siden du trener styrke annenhver dag kan du sikkert ligge på nærmere 2 gram protein pr kroppsvekt pr dag uten problem), NOK fett og passe med kcal. Det er synd at vi er så forskjellige alle sammen at vi må ty til spesial-opplegg med grunnlag i lavkarbo - men sånn er det! Jeg skal ihvertfall :heia: på deg så du kommer inn i den kjolen du har aller mest lyst på i august ;) |
Sitat:
Soyaprotein/bakemiks...inneholder soya, som er en såkalt hormonhermer. Det hermer virkningen av østrogen i kroppen og kan bremse vektnedgangen for mange. Men på den lyse siden: lavkarbo virker stabiliserende på hormonrelaterte plager. |
Jeg tror du har gått opp vann pga salt og/eller mensen og at du vil gå ned om du bare venter noen dager. Kroppen bruker tid på å omstille seg. Min kropp var sliten og trøtt i flere uker før den skjønte tegninga.Det er ikke sikkert fettforbrenningen din har kommet skikkelig igang ennå.
Protein metter mest og du kan spise mye protein du som trener.Det er vanskelig å legge på seg av for mye proteiner. Det er bedre å være forsiktig med karbohydrater i annen form enn fra grønnsaker, og overdrevent fettinntak.Mye vann og ketolysetabletter er også veldig viktig for å forbrenne fett m.m. |
Hva er årsaken til at man evt ikke skulle gå ned pga trening, annet enn at man har fått mer muskelmasse:confused:?
Hvis du ikke synes noe om ketolyse, ville jeg virkelig ha prøvd retning Fedon. På Fedon gikk jeg ned "pyntekilo" (var også da bevisst på kcal en liten stund, for å sjekke hvor mye jeg faktisk spiste), sammen med trening, og derfor øte jeg proteininntaket også. Blir mange råd på deg, men håper du finner ut av det, lykke til;)! Du får oppdatere oss! |
Jeg gir meg ikke så lett, selv om jeg var litt fed up idag ;)
Har regnet ut kaloriinnholdet og ser at jeg spiser for lite kalorier hver dag, så nå øker jeg kalorimengden opp til 1400 og ser om det går bedre... Takk til dere allel sammen. Dere er så gode! |
Sitat:
Og så har jeg en teori om at kroppen faktisk holder igjen litt! Den vet den får bruk for reservene om det aktivitetsnivået holdes over tid og holder igjen der den kan! En periode jeg var særs aktiv, men ikke spise hverken mer eller anderledes, gikk jeg ikke ned et gram. Etter 2 uker i sofaen i etterkant hadde jeg gått ned 2,3kg!:eek: |
Så bra! Kanskje det er der det ligger, at du har ligget for lavt på kcal. Skal se energien din også vil rette seg nå da:)!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Torkel sier "mosjoner enda mer, spis mindre og spis veldig lite fet mat"
Hva synes dere om disse rådene? |
Sitat:
|
Sitat:
Hvis det er de generelle platå-rådene hans du sikter til, så er det fremdeles for overvektige mennesker som har stått på et platå i minst en måned. En annen sak er at når man begynner å nærme seg normalvekt, må man kanskje redusere på inntaket, rett og slett fordi en stor kropp forbruker/forbrenner mer enn en normal/slank kropp. |
Sv: Vekta øker - hjeeeeeelp!!!
Sitat:
|
Sitat:
Men vet Torkil at du trener så mye som du gjør? Kjenner han deg? Du må virkelig tenke selv. |
Sitat:
|
Ja da har jeg startet på min 6. uke og denne uka har i allefall ikke vekta økt ;)
Har totalt gått ned 2 kg i min periode på ketolysekuren, men siden 1,5 av disse er vann (som en eller annen skriver her i innlegget) så er det jo bare 0.5 kg som er fett :( Jeg har heller ikke gått ned i centimeter, og håper snart at jeg tar av noe. Var første uka det forsvant noe, resten av tiden har det stått bom stille eller økt. Jeg har droppet hardtreninga i uka som gikk, ligget på 15 karbs til dagen og hatt steinvondt i magen! Har begynt med noe menstull etter jeg beg på kuren, men ser av tidligere innlegg at dette er helt normalt. Så da er det bare å møte ei ny uke med hevet hodet og blikket retta og håpe at neste mandag viser en ørliten vektnedgang... Jeg ønsker dere alle en riktig flott uke med medgang, muligheter og glede |
Jeg er begynt på mi 2 uke på ketolysekuren og har og økt 3 kg!!! Jeg er så redd for at jeg skal bare øke og øke, enda jeg føler meg slapp og feit hele tiden pga alt fettet jegikke er vant med å spise. Ikke har jeg skeiet ut på lørdagene heller, men allikavel økt i vekt!
På Grete Roede gikk jeg rakst ned i vekt med engang. Vet ikke om dette er feil kur for meg siden på nettet roses den opp i skyene for hurtig vektnedgang, mens her sier folk at det er en livsstil å gå på denne. Jeg vil kun gå hurtig ned i vekt og begynne å spise normalt igjen etterpå. Vil ikke denne kuren passe meg da?Bør jeg begynne på Grete Roede igjen ? Tror jeg har misoppfattet denne kuren litt jeg.. |
Sitat:
Lavkarbo fungerer etter omtrent stikk motsatt prinsipp som GR, hvis du skjønner. Dvs at kroppen bruker en annen type forbrenningsmåte. Man spiser lite karbohydrater ---> noe som gjør at blodsukkeret ligger forholdsvis stabilt hele døgnet ---> som igjen gjør at kroppen produserer lite insulin fordi det ikke er så mye sukker å bryte ned ---> som igjen gjør at det ikke lagres fett på kroppen, fordi insulin er "fettlagringshormonet". På denne typen forbrenning, (som kalles ketogen forbrenning) brenner kroppen sitt eget fett hvis den bare får NOK fett i maten. Og en liten digresjon: du legger på deg igjen etter Grete Roede også, så fort du begynner å spise "vanlig" igjen. Min beste venninne har vært jojo-slanker på Grete Roede hele sitt liv, de samme 30-40 kiloene opp og ned, opp og ned... -og hun er sulten hele tiden. Jeg tror kunsten er å finne et kosthold som passer for sin egen kropp resten av livet, så er det ikke så nøye HVA man velger egentlig. Men jeg tror kanskje kroppen din vil trenge litt ekstra tid på å skifte forbrenningsmåte. :) |
Går det ikke an å spise Grete Roede-aktig hele livet? Er det ikke lagt opp til det? I såfall er det som svindel å regne. De samme kommer tilbake igjen og igjen. Tragisk.Tar de hensyn til insulinresistens der?
|
Når jeg leser det på side 77 tenker jeg at han mener at man skal teste seg hver 3. måned når man går på kuren lengre enn 6 måneder? Eller mener han også da 3 måneder etter start f. eks?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51. |