Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Herpesutbrudd - hvordan behandle? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4142)

jeef-micro 08-03-07 22:51

Sv: Herpesutbrudd - hvordan behandle?

vectavir har vel litt andre virkestoffer enn antix så vidt jeg vet...

zovirax og antix er det samme.

I tilegg får du kjøpt noe som heter prolip som er et propolispreparat som lindrer disse sårene godt, siden man ikke skal bruke disse to andre mer enn et vist antall ganger pr døgn :)

Hyper 08-03-07 23:04

Jeg har brukt basemycin salve jeg...Aner ikke hvordan det skrives , men..Hjelper noe, men ikke så mye at såret forsvinner..

mofe 11-12-07 16:24

Here we go again...

Jeef: man skal ikke bruke antix mere enn et par ganger pr. døgn? Hvorfor ikke?

Og, tror dere at det blir bedre/verre om jeg stikker hull?

lokkebiff 11-12-07 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 373607)
Og, tror dere at det blir bedre/verre om jeg stikker hull?

Jeg tror ikke det blir verre, jeg VET det blir det!!!:( Ikke gjør det!!!

mofe 11-12-07 16:35

Hehe, okai :cool: Jeg har igjen endel xyloproct-salve også, så satset på at en kombo av det og antix gjør susen..

Fikk sår midt på underleppa, og i munnviken.. auuu. Pleier å få det under leppene, men ikke denne gangen nei.

Kanutten 11-12-07 16:43

Jeg kjenner når munnsåra kommer, ei god stud før det blir ei blemme. Da er jeg snar å smøre på med prolip eller zovirax. Da stopper utbruddet og det blir ikke ei blemme engang.

jeef-micro 11-12-07 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 373607)
Here we go again...

Jeef: man skal ikke bruke antix mere enn et par ganger pr. døgn? Hvorfor ikke?

Aciclovir (som er virkestoffet i antix) er et av de få antivirale medikamentene som finnes (antiviral = medisin mot virus) så for å hindre ressitens er det viktig å ikke bruke salven mer enn 4 ganger pr dag..

mofe 11-12-07 18:24

Ah, skjønner.. Takk! :)

nalana 12-12-07 09:42

Alt for mange gode råd i en tråd, er forvirret jeg.:o
Det bobler hos meg nå, og jeg må være rask hvis det ikke skal være for sent. Hva kjøper jeg da, når jeg ikke har tid til resept og ikke vil betale skjorta. Så plagsomt er det bare ikke, og så er jeg sykemeldt og bare hjemme denne uka uansett, så forfengeligheten er det så som så med.:rolleyes:
Blir glad for rasskt svar og løper på badet og tar på vademecum mens jeg venter.

67kilo 12-12-07 09:49

Løp og kløp Antix 5% på apoteket.
Om man klarer å smøre seg med den så fort man merker litt kløing og bobler så er den helt suveren. Har nesten hatt skikkelig utbrudd etter at jeg begynte med den. Den tar kverken på viruset før det får bryti skikkelig ut. Og den er reseptfri.

nalana 12-12-07 09:51

Var ikke den veldig dyr også? Vet du ca pris?

67kilo 12-12-07 11:37

Den kostet vel rett i underkant av 90 kr for en lite tupe men den er verdt hvert gram og den er drøy.

lokkebiff 12-12-07 12:04

Jeg kom bare til å tenke på noe: Jeg har ikke hatt herpesutbrudd på mange år!
Før var det iallefall to ganger per år, gjerne høst og vår, men også ofte gjennom vinteren. Det skulle liksom ingenting til før det boblet... :(

Så hva har skjedd?? Er det kostholdet??
Herpesutbrudd er (iallefall for meg) veldig psykisk relatert. Og når da det fysiske (vinterkulda f.eks) også var tilstede, var et utbrudd så sikkert som amen i kirka.

Nå er psyken min så stabil som den aldri før har vært, og det takker jeg kostholdet for.
Så da føyer jeg herved til på "kostholds-endrings-positive-ting-lista" mi: Er "kvitt" herpesutbruddene! :cool:

nalana 12-12-07 13:55

Takk skal du ha 67kilo. Da skal jeg prøve den, selv om jeg sikkert er for sent ute for denne gang.:)

67kilo 12-12-07 20:26

Greit å ha en liggende til neste gang uansett. Jeg får så vonde utbrudd noen ganger at jeg får problemer med å sove uten smertestillende. Derfor har jeg alltid denne i veska mi

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.