Sv: Natriummangel
Men jeg har jo ikke på eget initiativ begynt med kalium, Lindberglegen sa jo til meg at jeg spesifikt skulle ta kaleroid når jeg spiste ketogent for å forebygge kaliummangel ergo begynte jeg med det da jeg gikk over til ketogent kosthold. Jeg vet hva elektrolytter er, men jeg lurte på hva som initierer at man trenger en slik sjekk som du skisserer og da tenker jeg på symptomer, og da mener jeg ikke å samle vann, for jeg samler ikke så mye vann at det burde være alarmerende i seg selv. Jeg samler en del vann når jeg spiser ekstra salt (men det gjør jo de fleste) og når det er veldig varmt. Jeg samlet ekstremt mye vann mens jeg gikk gravid, men det er jo en unntakstilstand. Legen har jo sett natriumnivået mitt (og kommentert at jeg må spise mer salt), og legen vet hvilke kosttilskudd jeg tar og plager jeg har. Hadde legen syntes noe av dette var alarmerende eller hang sammen på noe vis, så regner jeg da med at en skikkelig undersøkelse hadde blitt gjort (eller er jeg fryktelig naiv nå?).
|