![]() |
Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar
Brokkoli og asparges, for eksempel.
|
aha, tusen takk for tips:)
|
Kan forrøvrig også nevne det at peppes sin rømme dressing inneholder seters rømme, majones, eddik, en del gressløk og en pose med "peppes sin egen komponerte krydder blanding", her ville jeg eksprimentert. taco krydder og litt vitløk pulver burde gjøre susen. nå er det mange år siden jeg jobbet på peppes men jeg kjenner noen som jobber der fremdeles så jeg kan få blandings forrholdet om noen ønsker å lage så lik kopi som mulig :)
Tenkte bare å nevne siden jeg så en som nevnte seters rømme og majones. (holdbarhet ca 2-3 uker i kjøleskap) |
Sitat:
|
Sitat:
Ja takk :D |
Sitat:
|
så joakim er det da trygt å spise litt av peppes rømmedressing?
|
Forslag til dressinger:
- Rømme og majones, noen dråper sitronsaft, litt salt og pepper. Varier forholdet mellom majones og rømme alt etter hva dressingen skal brukes til. Variasjon: hakket persille, eller dill (godt til fisk og reker), eller ørlite tomatpuré, da blir den litt thousand island-aktig(NB, pass opp for mye karber i tomatpuréen, men en knivsodd går bra). - Olivenolje og eddik salt og pepper. - En "hot" olje/chili/hvitløk-dressing (Ole Martin Firestjerners middag): Piri-piri saus * 1 ½ dl olivenolje * 4 ss hvitvinseddik (sjekk karbo - bruk vanlig eddik) * 4 ss tørket, knust chilli – gjerne piri-piri * 1 ss paprikapulver * 1 fedd hvitløk - finhakket * 1 ts salt * 1 ts oregano Ha alt i et syltetøyglass eller lignende og rist sammen (jeg kjører den i hurtigmixer). Ideelt skal sausen lages etpar uker i forveien og holder seg månedsvis i kjøleskap. |
Sitat:
Men, skal ringe å høre med blandingsforholdet i kveld :) |
Sitat:
|
stemmer det at en ikke går på ketolyse hvis en ikke har i seg 15 gram karbo om dagen? jeg har tenkt å få i meg noe grønnsaker til hvert måltid, men vil ikke være fanatisk å veie grønnsakene osv, eller er det dumt av meg å ikke gjøre det?
|
Sitat:
Om du vil ligge langt under det anbefalte, må du gjerne det, men da kan du ikke si at du går på ketolyse- kuren! :) Da er du "bare" på streng ketogen kost! Spiller jo ingen rolle hva du kaller det, da!;) |
Sitat:
|
nå har jeg fått inn agurk, paprika, og tomat til frokost og lunsj og middag, og det føres lett inn på diett.no, eneste som er vanskelig er aspargesen, da jeg tenkte 30 gram. vil ikke kjøpe vekt for bare å måle den liksom om dere forstår.
med 30 gram asparges så får jeg 14,4 gram karber daglig ca |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18. |