Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Augustskravletråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46483)

ciamor 03-08-11 18:34

Sv: Augustskravletråden 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertina (Innlegg 1172944)
Det er en mulighet, selvom man gjerne vil forbinde den teksten til han, om det skulle bli slutt!

Joda! Men kanskje ikke like...rett oppi trynet? :P

Sitat:

Jeg må bare fortelle at jeg har veiedag i dag, og vekta viste ned 1,6 kilo! Jeg veier meg en gang i uka. :D
Gratulerer! :heia:

Lilleslem 03-08-11 20:19

Skal på harrytur til Sverige. Hva er lurt i forhold til oris å handle av lavkarboprodukter der?

Carisma 03-08-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MsSparrow (Innlegg 1172338)
den andre er en delfin.

Jeg må bare spørre hvor du har den. På 90-tallet var det flere som tatoverte delfin som liksom hoppet over navlen. Ikke så værst helt til de ble gravide.... :D

Jeg har det greske tegnet for stjernetegnet mitt på ankelen, men skal få frisket den opp. Var ikke så flink han som tatoverte den... :rolleyes:
Når jeg er ferdig med å amme skal jeg tatovere stjernetegnet til sønnen min, og så har jeg veldig lyst på kattepote-avtrykk.

vaskeklut 03-08-11 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem (Innlegg 1173031)
Skal på harrytur til Sverige. Hva er lurt i forhold til oris å handle av lavkarboprodukter der?

Her er en tråd som omhandler nettopp dette! Håper du finner tips der :)

Albertina 04-08-11 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ciamor (Innlegg 1172953)

Gratulerer! :heia:

Takk! Dette er moro! Håper bare ikke nedturen blir veldig står om/når jeg stagnerer da.. :p
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1173108)
Jeg må bare spørre hvor du har den. På 90-tallet var det flere som tatoverte delfin som liksom hoppet over navlen. Ikke så værst helt til de ble gravide.... :D

Jeg har det greske tegnet for stjernetegnet mitt på ankelen, men skal få frisket den opp. Var ikke så flink han som tatoverte den... :rolleyes:
Når jeg er ferdig med å amme skal jeg tatovere stjernetegnet til sønnen min, og så har jeg veldig lyst på kattepote-avtrykk.

Husker jeg hadde lyst på en delfin på puppen, liksom hoppende ut av BH`en. Var vel 15-16 da. Merker at den dag i dag hadde jeg angra, spesielt på plasseringen.

Stjernetegn er flott! Det er noe som aldri vil forandre seg. :)

MsSparrow 04-08-11 03:18

Sitat:

Jeg må bare fortelle at jeg har veiedag i dag, og vekta viste ned 1,6 kilo! Jeg veier meg en gang i uka. :D

Så bra! Flink du har vært! :heia:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1173108)

Jeg har den på overarma...så ingen hoppende delfin på magen her nei. Tror det hadde vært vanskelig å tattovere noe på deigemagen min. :_plystre:

Mankell 04-08-11 07:23

Jeg syns tatoveringer er fint hvis de ikke er for store. Har ingen selv for jeg er alt for pysete og har sprøyteskrekk, men hvis jeg skulle tørre en dag vil jeg ha noe som symboliserer barna mine.

Mankell 04-08-11 07:24

Sitat:

Gratulerer!! Så flink du er. ;)

sistegang 04-08-11 09:38

Jeg skal tatovere et garnøste og strikkepinner ved ankelen, men må gjøre unna noen åreknuteoperasjoner først.

tattoogl 04-08-11 10:04

Slenger meg med her jeg... Tror dette er en tråd som passer meg:D For det første har jeg 28,6 kg å ta av, og for det andre er jeg lidenskapelig opptatt av tattoo :p

Tok av 10 kg fra januar til april, men reiste til USA i 14 dager og da ble det så vanskelig å hente seg inn igjen når jeg kom tilbake..

Anarko 04-08-11 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tattoogl (Innlegg 1173345)
Slenger meg med her jeg... Tror dette er en tråd som passer meg:D For det første har jeg 28,6 kg å ta av, og for det andre er jeg lidenskapelig opptatt av tattoo :p

Tok av 10 kg fra januar til april, men reiste til USA i 14 dager og da ble det så vanskelig å hente seg inn igjen når jeg kom tilbake..

Her snakker vi om ganske så mye :) Hvordan er det å leve lavkarbo i USA?
Har du mange tatoveringer? Og av hva?

tattoogl 04-08-11 13:20

Jeg bestemte meg før jeg reiste at jeg ikke skulle leve lavkarbo i USA, så den saken var grei.. Men når jeg kom hjem var det jo nydelig melon og jordbær og etterhvert alt annet fristende, og da gikk det slik..:(

Har en hel legg med tattoo, pluss nesten en arm og en halv arm. Skal ha full sleeve på begge armer, og bli ferdig med leggen. Har veldig lyst til å ta hele ryggen, men har alltid sagt at da må jeg bli tynn først! Blir jeg ikke tynn, blir det heller ikke noe på ryggen....:p

Albertina 04-08-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mankell (Innlegg 1173258)
Gratulerer!! Så flink du er. ;)

Takk! Føler at dette går rette veien, og det er veldig inspirerende!
Irriterende at jeg ikke har oppdaget ketolyse, eller generell lavkarbo før!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tattoogl (Innlegg 1173534)

Har en hel legg med tattoo, pluss nesten en arm og en halv arm. Skal ha full sleeve på begge armer, og bli ferdig med leggen. Har veldig lyst til å ta hele ryggen, men har alltid sagt at da må jeg bli tynn først! Blir jeg ikke tynn, blir det heller ikke noe på ryggen....:p

Da er du også med i "utfordringa" vår da! Tattoo etter nådd mål!! Yeey!

vimsen85 05-08-11 10:39

Oi. Skravletråden har blitt tatoveringstråd ;)

Velkommen til alle nye! Var jo ganske mange av dere her nå :D

Jeg har ingen tatoveringer. Tror kanskje ikke jeg skal få heller.. Jeg har faktisk sklidd litt ut med lavkarboen i det sise. Jeg har spist en del frukt, is, litt sjokolade og potetgull :O Jeg kjenner at jeg ikke har hatt godt av det. Jeg har vondt i leddene og i hodet og er kjempeslapp og trøtt hele tiden. Så nå må jeg nok stramme inn..

Nå har kjæresten min reist på ferie igjen.. Og det er kjedelig, for jeg har flere dager fri neste uke. Men da får jeg vel tid å flytte ordentlig inn på rommet. Har bodd her i en mnd og er ikke ferdig å pakke ut. Har jo nesten ikke vært hjemme ;)

Håper alle har en fin august mnd så langt :)

Albertina 05-08-11 16:01

Tatoveringstråd!

Det er i hvertfall en koselig tråd, rom for å snakke om alt! :)

vaskeklut 05-08-11 18:26

jeg kupper hele tatoveringsdiskusjonen (siden jeg er for pinglete til å ta selv :D ) og spør om dere har lest denne artikkelen hos db.no i dag? Hva synes dere?

Anarko 06-08-11 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1174589)
jeg kupper hele tatoveringsdiskusjonen (siden jeg er for pinglete til å ta selv :D ) og spør om dere har lest denne artikkelen hos db.no i dag? Hva synes dere?

Leste grovt gjennom. Syns det er flott at det er fokus på lavkarbo og at det er et positivt lys.

MsSparrow 07-08-11 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1174589)

Jeg fikk den på mail av samboern faktisk. Ganske mye fornuftig info der.

Ellers håper jeg dere har hatt ei fin helg alle sammen. Jeg har vært hjemme til mamma i helga. Samtidig besøkte vi mine besteforeldre. Så klart fant hun fram brus med sukker, iskake, favoritten min, tjukklefse med smør/sukker, og mye annet godt. Men jeg avsto fra alle fristelser, men tror bestemor syns det var rart at jeg ikke spiste noe, kun drakk vann.

Kitsu 07-08-11 14:25

Jeg er overrasket - kom hjem fra ferie i forgårs, og jaggu er jeg ikke i ketose fortsatt. Jeg har jo prøvd å holde meg til noenlunde fornuftig mat, greit det, men jeg har virkelig ikke giddet telle kh. Jeg *vet* at fredag var jeg langt over antall g kh som vanligvis skal til for å sparke meg ut av målbar ketose. Satt på Schiphol i seks timer og det eneste jeg fant å spise var cashewnøtter og Cavaliersjokolade. Fikk nok i meg langt over mengden maltitol jeg burde spist. Og likevel, to dager senere er jeg fortsatt i ketose og har vært det hele tiden siden da. Ikke har jeg gått opp i vekt på tur heller, i motsetning til sambo'n, som gikk opp et par-tre kg. Har heller ikke gått ned da, ikke at det var ventet, har stått stille siden jul. :P

Albertina 07-08-11 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MsSparrow (Innlegg 1175596)
Jeg fikk den på mail av samboern faktisk. Ganske mye fornuftig info der.

Ellers håper jeg dere har hatt ei fin helg alle sammen. Jeg har vært hjemme til mamma i helga. Samtidig besøkte vi mine besteforeldre. Så klart fant hun fram brus med sukker, iskake, favoritten min, tjukklefse med smør/sukker, og mye annet godt. Men jeg avsto fra alle fristelser, men tror bestemor syns det var rart at jeg ikke spiste noe, kun drakk vann.

Så flink du var da! Det er sånne "fjell" som er deilig å komme over! Motstå-fristelsen-fjellet!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1175817)
Jeg er overrasket - kom hjem fra ferie i forgårs, og jaggu er jeg ikke i ketose fortsatt. Jeg har jo prøvd å holde meg til noenlunde fornuftig mat, greit det, men jeg har virkelig ikke giddet telle kh. Jeg *vet* at fredag var jeg langt over antall g kh som vanligvis skal til for å sparke meg ut av målbar ketose. Satt på Schiphol i seks timer og det eneste jeg fant å spise var cashewnøtter og Cavaliersjokolade. Fikk nok i meg langt over mengden maltitol jeg burde spist. Og likevel, to dager senere er jeg fortsatt i ketose og har vært det hele tiden siden da. Ikke har jeg gått opp i vekt på tur heller, i motsetning til sambo'n, som gikk opp et par-tre kg. Har heller ikke gått ned da, ikke at det var ventet, har stått stille siden jul. :P

Såå bra!! For en deilig følelse og fremdeles være i ketose, selvom du vet du har "sprukket" litt på ferie! Da kan man ta fatt på hverdagen med godt mot!!

Mankell 08-08-11 09:58

Må bare få skryte litt idag. Var på vennetreff igår og traff igjen venner jeg nesten ikke har sett på hele sommeren. Alle kommenterte hvor fin og slank jeg hadde blitt. (enda jeg har mange kg som forsatt skal av) :D Jeg nesten svevde hjem igår kveld. Dette skal jeg huske å kose meg med når det går trått og står stille innimellom.

christine76 08-08-11 13:03

Etter en gradvis utglidning av kostholdet i vår, så har jeg (planlagt) skeiet helt ut i sommer. Og har nok en god del kilo ekstra på grunn av det. Hvor mye det er aner jeg ikke, men allerede før sommeren var det pluss 5 kg siden minstenotering. Så nå er det lavkarbo igjen fra i dag. Er litt usikker på om jeg skal satse på ketose eller ikke. Er mulig det trengs, for tidligere har jo lavkarbo holdt meg mer stabil enn hjulpet meg ned i vekt. Litt fristende å gå over på pulver igjen og ta en økt på det, men det får bli en backupløsning om jeg ikke får dette til med lavkarbo. Gleder meg faktisk litt til å komme i gang igjen, for selv om det er godt med karbomat så er det litt slitsomt også. Pluss at buksene begynner å bli litt trange, og det må gjøres noe med.

Nå er jeg sulten og det er kun halvannen time siden lunsj. Ble kanskje litt lite fett i lunsjen, litt vanskelig å venne seg til mye fett igjen når man er kommet ut av vanen.

Fia10 08-08-11 15:53

Hvordan vet man egentli om man er i ketose? Er ny på dette skjønner dere.... :)

Engledans 08-08-11 16:16

Jeg er litt i tenkeboksen, på hvordan jeg skal gjøre det fremover, har stått bom stille siden i begynnelsen av mai, og med enda 40 kg igjen, er det på tide at vekta begynner å røre på seg. Funderer på å starte med udos choice, ser andre har bra resultater med det.

Engledans 08-08-11 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fia10 (Innlegg 1176865)

Du kan kjøpe sånne stix og teste.

Sanney 08-08-11 16:55

eller du kan puste på noen og se om de kreperer. dødsånde og metallsmak i munnen er (u)kjekke ketosetegn...

Albertina 08-08-11 19:15

Hva gjør folket i kveld da? Nettopp spist middag, deilig kylling med salat!

Zillah 08-08-11 19:24

:sove:

Eg er kjempetrøytt og held på å sovne her eg sit. Det blei litt seint i går kveld (eg er altså ikkje nokon natteravn akkurat) og ettersom eldstejenta mi har bursdag i dag, og var så spent på å få åpne presangen frå farmor med det same ho vakna, ja så sørga ho for å vakne ti på halv fem. Etter å ha pakka opp og kledt på seg den fine kjolen som var i gåva, kom ho inn til meg... Jadda. Sove meir...!!

Trur ho får ha bursdag kvar dag eg, for da får eg ho i alle fall vaken og opp av senga tidleg, hehe. Eg har vore på første dag av eit langvarig kurs, og da alle andre rundt bordet sat i kantina med kjøpte rundstykke, så var det litt koseleg at min lavkarbomatboks fikk i gang praten :)

Ellers så har det vore ein del små kjelkar i vegen i dag, og eg har mest lyst til å legge meg. Men det går nok ikkje enda, dessverre.

Albertina 08-08-11 19:30

Gratulerer med dagen til jenta di, Zillah! :blomster:

Så moro at du fikk i gang praten rundt bordet med matboksen din. :)
Var folk nysgjerrig på hva det gikk ut på, hva de kunne spise, og sånt eller?

Engledans 08-08-11 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1176898)
eller du kan puste på noen og se om de kreperer. dødsånde og metallsmak i munnen er (u)kjekke ketosetegn...

Det er billigere enn stix og:D:D:D

sistegang 08-08-11 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fia10 (Innlegg 1176865)

Jeg får "hetetokter". Kjenner jeg blir skikkelig varm, og svetten renner.
Nå er i iallefall ikke jeg i ketose, tryna skikkelig med smågodt og "meny" fra burgerking i kveld. Har vært aleine hjemme ei uke, begge foreldra mine er på sjukehus. Er i grunn imponert at det gikk 6 dager, merkelig at godteri og hamburger er trøst. Hvordan får en omprogrammert hodet?

vaskeklut 08-08-11 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sistegang (Innlegg 1177297)
Hvordan får en omprogrammert hodet?

Om du finner det ut, let me know.

Sukk, jeg mista oldefaren min i dag. Det var venta, og han sovna stille inn med smertelindring og en del familie ved senga. Så det var ingenting som kunne gjøres fra eller til. Men en trist og tung dag likevel, merker jeg. Ikke ble det bedre av at jeg klarte å trykke innpå fire små yoghurter fra yoplait og en 70% sjokoladeplate med mint heller. Alt ble liksom feil.

Albertina 09-08-11 09:07

:klem: til deg vaskeklut! Det er vondt å miste noen uansett, håper du kommer over kneika. Tenk sånn "oldefar ville vært stolt av meg nå" så legger du vekk sjokoladen og tar deg et egg i stedenfor. (f.eks)

Og til sistegang, håper det går bra med dine foreldre! :klem:

ciamor 09-08-11 09:12

Så trist, du har min dypeste medfølelse. Det er tungt å miste et familiemedlem uansett om det er forventet etter ei. :klem:

Anarko 09-08-11 13:51

Klem til deg vaskeklut. Ta vare på deg selv.

Jeg er trøtt i dag. Katten vekte meg 2-3 ganger, og til slutt stod jeg bare opp, selv om kroppen hadde ekstremt lyst tilbake til deilige senga. Har bakt i dag. Det var litt godt med noe tilnærmet brød, selv om jeg hadde forestilt meg at det ble bedre. Matlysten er helt mongo for tiden, og jeg er meget kresen blitt.

MsSparrow 09-08-11 16:14

Stor :klem:til deg Vaskeklut! Triste å miste noen uansett hvor gammel de er.
Sistegang: Håper du kommer over kneika og at det går bra med dine foreldre.

Jeg har svettet sånn den siste uka, så det er tydelig at kroppen prøver å kvitte seg med noe ja. Jeg var på vekta i dag, og den viste -3,3kg ned siden forrige mandag. Yey! Godt å få en god start.

vaskeklut 09-08-11 17:28

Takk for gode ord og klemme alle! Det varmer :)

Jeg (tror jeg) har fått nok styrke og motivasjon til å klemme til med skikkelig lavkarbo igjen nå. Jeg orker ikke begynne å telle før jeg begynner på skolen om en uke eller to, men kjører meg inn på sånn-ca-kurs nå :)

Nå blir det kjøttkaker, blomkålmos og smørpannestekt sellerirot til middag :D

Carisma 09-08-11 17:38

Ikke verst å ha oldefar så lenge vaskeklut! Jeg syntes jeg hadde oldemor lengte, hun døde da jeg var fjorten.

vaskeklut 09-08-11 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1177917)
Ikke verst å ha oldefar så lenge vaskeklut! Jeg syntes jeg hadde oldemor lengte, hun døde da jeg var fjorten.

Nei, jeg har vært heldig! :) Han ble 89 år gammel. Jeg har *banke i bordet* fortsatt oldemor i live, som var kona til oldefaren min :) Hun blir 84 i år. Jeg er glad for hver eneste dag jeg har mine respektive eldre, for jeg vet at det ikke er alle forunt.

tattoogl 09-08-11 18:13

Nå er snart min andre dag omme... Og har vondt i hodet! Får det hver gang jeg legger om til lavkarbo, eller fra lavkarbo til høykarbo:p
Holder på å lage chiligryte jeg fant her inne. Den skal visst stå å trekke i tre timer. Var på butikken istad for å finne spisskummen som skulle være i, men det fant jeg ikke. Får bare prøve å lage uten. Forresten så 'stinker' det hvitløk i hele huset... Tenker gubben blir glad når han kommer hjem:D:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.