![]() |
Sv: Ketose og testing av maksimalt o2 opptak?
Tommygutt??
Ikke meninga å kuppe noen tråd her, men det virker som om du har peiling. Jeg har dårlig oksygenopptak sånn generelt sett og skal derfor begynne med oksygenmaske på natta. Finnes det noe jeg kan gjøre for å trene opp/øke dette opptaket eller er det bare sånn?? Jeg vil så gjerne klare gjøre mer enn bare gå... :( Pusten stopper meg i det meste. Ei oksygenmaske lindrer jo bare problemene, den kurerer jo ikke. Hvis jeg trener til jeg omtrent spyr og tar på meg masken etterpå vil jeg da kunne klare øke littepitt?? |
Tja, skal vel være forsiktig med å gi noe råd. Hva sier legen? Generelt sett er det intervall-trening som gir deg kjappest økning i O2-opptak.
|
Sitat:
Men når dere snakker om oksygenopptak, HVOR i kroppen er dere da? Er dere i lungene eller er det hvor kjapt blodet får ny frisk luft ut i kroppen (pulsen)?? |
O2-opptaket går rett og slett på hvor mye oksygen kroppen klarer å ta opp over en periode. Rett og slett det viktigste parameteret når man på godt norsk snakker om kondis. Prosessen skjer i lungene.
tror du rett og slett skal høre hva legen sier før du gjør noen store sprell. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15. |