![]() |
Sv: Jordskokk?
Da skal det "settes" skokk her... hadde jodskokk til middag i går og knakk av noen kuler. Disse skal i sen stor blomsterpotte på trammen i vinter. Håper det går bra der, for vi har ingen hage...:o
Alternativt, eller kanskje i tillegg vil jeg plante noen på hytta også :) Hvor ofte kan man høste av dem og hvor lang tid må disse søte sukkerbitstore kulene ligge i jorda før det er noen vits i å høste dem?:confused: |
Sitat:
En stor potte går antakelig bra - bare du gjødsler og den ikke velter! |
Jeg har fått kloa i noen fra en innvandrer sjappe. Han får alle varene fra gartnerhallen sa han, så da håper jeg de virker:D.
Rema skulle også ta inn noen kilo for meg denne uka så nå gleder jeg meg. Jeg har tenkt å sette noen nå og lurer på hvor dypt jeg skal sette dem? Og bør jeg dekke jorda med noe? |
Vi legger dem ca 10-15cm dypt og dekker ikke med noe (annet enn jord), men lurer på å få tak i en balle med halm for å holde ugresset unna...? ;) Ca 20cm mellom skokkene i begge retninger er fint.
Nå er det forresten jordsjkokkhøstetid for meg. Har tatt opp to bøtter allerede. (Og gitt bort det meste. Vi spiser ikke sååå mye.) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37. |