Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva savner jeg når jeg spiser lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48863)

kiril 23-10-11 15:03

Sv: Hva savner jeg når jeg spiser lavkarbo?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1236639)
Det er jeg enig i! Men mandler er en fin ting - har alltid en pose i veska.....:p

jeg har alltid hatt en atkins bar men nå mistenker jeg at den er en liten partystopper for meg...men mandler ja det kan jeg ha en pose av i veska ja..

Yrla 23-10-11 16:19

Jeg var brennsikker på at jeg kom til å savne epler noe helt inn i hampen men med nok grønnsaker var savnet borte. Jeg kan unne meg et eple men jeg synes ikke det er verdt det ofte. Grønnsaker, rå, gir mye av samme tilfredstillelse. Og ting jeg er glad i som rå gulrot og peanøtter kan jeg jo helt fint spise også, bare i små mengder. Jeg har savnet mørk sjokolade litt, sånn for forandring fryders skyld, men maltitolsøtet sjokolade er unødig søt sånn at jeg får vondt i magen av det. Nå har jeg bestilt kakaonibs fra iherb.com. De vil jeg spise litt av sammen med annen mat. Det skal ikke være nødvendig å savne noe. Man får alltids plass til de naturlige matvarer man savner hvis man passer på mengden.

nellie 23-10-11 16:27

Jeg var også kjempesikker på at jeg kom til å savne frukt da jeg begynte med Atkins for fire år siden. Men jeg kan telle på en hånd hvor mange frukt jeg har spist siden den gang, selvom jeg har "hatt lov" til å spise frukt mesteparten av tiden.

merema 23-10-11 17:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1236704)
Fantastisk god vektnedgang!!!
Da blir liksom ikke spagetti så viktig mer, vil jeg tro ;)

Hehe, nei da frister den plutselig ikke så mye lengre ;) Jeg veit den ligger i skapet.. Men jeg veit jo at jeg har så mye annen god mat i kjøleskapet, så jeg bare overser spaghettien, også lager jeg meg kylling med sellerirot frites istedet ;)

Malice 23-10-11 17:55

Savner brunost jeg... er det eneste jeg kommer på i farta :)

Hamster59 23-10-11 17:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stabukken (Innlegg 1236448)
Jeg savner ekte pizza med masse godt og sterkt fyll. Og naturligvis potetball! Lutefisk er heller ikke det samme som før.

Jeg spiser så sjelden ball/komle/kompe, så en sjelden gang unner jeg meg det. De selger det på en kafé noen mil unna, med bacon og kålrotstappe til. Men jeg savna surmelk til. Pizza lager jeg på grove tortilla, syns det er ganske ok, selv om det ikke er helt lavkarbo. Lutefisk spiser jeg et par ganger i året, med full pakke; dvs en liten mandelpotet, litt ertestuing, masse stekt bacon, sennep og litt revet geitost over. Når jeg spiser over 90% lavkarbo, går det greit med en og annen utskeielse. Slik tenker i alle fall jeg.

langaard 23-10-11 18:14

Jeg savner myk lakris:)

VSB 23-10-11 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MieMari (Innlegg 1236655)
Prøv fotballfrue sine boller. De var veldig gode :)

Kan noen hjelpe meg med link, prøvd å søke uten å lykkes.

Cherry 23-10-11 18:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1236823)
Kan noen hjelpe meg med link, prøvd å søke uten å lykkes.

http://fotballfrue.no/?p=10091

VSB 23-10-11 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1236826)

Takk:klem:

Dollsine 23-10-11 19:40

....jeg savner faktisk å gå ned i vekt....

Etter 15 mndr hvor "alle" varianter er prøvd, har jeg gått ned 4-5 kg. Ønsker meg ned 10 til. :(

Peppa Gris 23-10-11 20:02

Brød under egg og bacon, så nå baker jeg lavkarbomuffins til å ha under :D

Stabukken 23-10-11 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1236456)
Hvorfor er ikke lutefisk det samme som før?

Fordi der jeg kommer ifra spiser vi lutefisk med potetstappe og tynnlefse, altså myyye potet! Pluss mye hjemmebrygget øl.

langaard 23-10-11 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stabukken (Innlegg 1236982)
Fordi der jeg kommer ifra spiser vi lutefisk med potetstappe og tynnlefse, altså myyye potet! Pluss mye hjemmebrygget øl.

Hva med mama lupes og blomkålmos? funker ikke det?
Uansett, jeg spiser lutefisk så skjelden (bare svigerfar sin hjemmelaga) at jeg unner meg det gode tilbehøret, lavkarbo eller ikke:)

Nelly 23-10-11 23:15

Jeg savner og spise hos andre. Synes det er veldig pinlig og ikke spise eller ta til meg MINIMALT når jeg kommer til andre og de disker opp. Synes det er så flaut og si at jeg ikke spiser det...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.