![]() |
Det ser ut til at det er ganske mange av oss jentene her som har hatt små "hvem-har-rett" kamper med svigermødre...Det er rart det der..at de liksom må bevise at de vet mer/bedre!!! Kanskje det har noe å gjøre med at jenter oftest går hjem til mammaene sine, mens gutta går til kjærestene sine..Og da blir det sjalusi, også blir det liksom en sånn "maktkamp":krangle: mellom mor/svigermor og kjæreste/svigerdatter !
(Hmmm...dette var jo ikke noe "svar" til deg da,Iset...men bare litt tanker rundt problemstillingen...) |
Ikke meningen å torpedere teorien din Cathrine, men denne kostholdskonflikten har jeg faktisk med min mor. Svigermor er ikke noe problem å få aksept hos. :)
|
HP, dette kan kanskje komme som et sjokk for deg, men DIN MOR ER DIN KONES SVIGERMOR!
Muskat |
Sitat:
|
Sitat:
:) |
Sitat:
|
Ja, nå vet jeg iallefall hva slags bestemor jeg IKKE skal være ! :D
Jeg tror heller jeg blir omvendt jeg..... jenta drikker allerede bare vann (fikk ved en feiltakelse fatt i en annes unges tåteflaske med saft i - skulle sett det ansiktet hun satte opp - IKKE godt nei !). Og siden min svigerdatter er leder i barnehage MED fokus på rett kosthold for barn, - så regner jeg ikke med at det er noe problem på denne siden.....:) |
Jeg ser nå at jeg kan virke som sånn "bedre-viter"....Det er jeg IKKE altså!!! Kom bare med en tanke som har svirra i hodet på meg..Også er det meg i et nøtteskall da, og prate før jeg tenker...:cool:
Det er klart det ikke er alle som er "sånn"...Mange har jo et kjempe fint forhold til svigermødre. Og jeg tror at de fleste her inne som er svigermødre og besteforeldre er akkurat sånn som svigerforeldre/ besteforeldre skal være! :) Og HP; har du ikke lært at du aldri må tro på ALT du blir fortalt...:p ? |
Ser du har fått mange gode svar her, Iset.
Jeg vil også gjerne si at jeg støtter deg fullt og helt. Jeg sliter med både foreldre og svigerforeldre når det gjelder syn på kosthold. Svigermor synes synd på lillegutt som ikke får brunost, så når hun kommer på besøk har hun med seg brødskive med brunost til han (....! ), og mine foreldre propper han så stappfull av sukker som overhodet mulig hver gang de ser han.... og om de ikke sier det rett ut, så er det tydelig at de mener at jeg er hysterisk. Og hysterisk er en betegnelse jeg er motstander av - det er en nedlatende hersketeknikk å klistre en slik merkelapp på andre. En sier med det at den andre oppfører seg latterlig. Det er et billig poeng. Men billige poeng må kanskje disse "håpløse" foreldre/svigerforeldre ty til - for det er vel ikke så lett å komme med fornuftige begrunnelser for at rødbrus, kake, sukkerbiter og sjokolade er et bedre alternativ enn frukt og annen fornuftig snacks....?! MEN å ikke sikre lillegutt i bil ville vært helt utenkelig for besteforeldrene her i gården - HELDIGVIS! Dine svigerforeldre må kanskje få forklart med store bokstaver at trafikkbildet er et ganske annet nå enn da vi var små.... Det er sikkert lurt å si rett ut at om de kjører med barnebarnet sitt usikret i bil på en vei der trafikken går raskt, og de kræsjer, så vil hun dø. Rett og slett. Jeg synes det er prisverdig at du er så bevisst på å gi datteren din gode kostvaner. Du får trøste deg med at om du ikke får svigers helt med på lag, så er det hverdagskostholdet som er viktig. Og det sørger jo du for er godt på en helt utmerket måte. :) |
Tusen takk dere. :klemmer:
|
Sitat:
Muskat, som LIKER tanken på grovbrød med brunost som bestikkelse |
Det er bare brunostprodukter for barn som er tilsatt jern. Vanlig brunost er ikke jernberiket lengre.
|
Tror du kan velge? Har i alle fall sett brunost med tilsatt jern. Det er i alle fall et poeng å ta opp med svigermor :)
|
Hmm Lindberg sier jo at å legge brunost på skiva er akkurat som å legge en plate melkesjokolade oppå...?
|
Sitat:
Jeg ville ikke valgt å spise det, og vil ikke servere det til poden.. Når det gjelder å dytte på ungene karbohydrater, så er det et klart poeng Muskat har angående at det er bedre med en grovbrødskive med brunost heler enn kjeks og snop. Sånn hvis vi skal se etter det beste i situasjonen. Men personlig finner jeg det irriterende at noen skal putte på andres unger mat som ikke er godt for dem fordi de selv synes det smaker godt,- og på tross av foreldrenes ønsker... For meg er det like frustrerende om poden blir grinete og i ulage i magen pga at han har fått et ubalansert måltid med bare karbohydrater som feks. loffskive med syltetøy, eller om det er på kaker... Poden har det ikke bra uansett, og jeg får en ekstra belastning jeg ikke har bedt om... |
Sitat:
|
På tide å svare vel.??? Ser jeg har fått masse kjeft for å ha gått over streken. Så nå kommer det. Ber så mye om unnskyldning ISET for jeg har tydligvis vært ufin. Husker ikke helt episoden for jeg har ikke vært å sjekka. (tør ikke)
|
Jeg støtter deg også fullt og helt. Sliter med det samme selv (ikke bilsetet da), men kostholdet (de forer han med snop, og vil han ikke ha mat så får han masse gode alternativer). Blir så innmari irritert enkelte ganger at jeg holder på å hoppe ut av mitt gode skinn. Saken blir jo ikke bedre av at vi er nesten naboer heller da......
Jeg har ennå ikke kommet til en løsning ang. hvordan ta opp kampen, men har lest masse gode forslag her inne. Takk til alle dere som har svart Iset og som har gitt meg masse inspirasjon til hvordan jeg kan gå fram. :klem: |
Jobber i barnehage og ser og hører møkje rart. Det er nok ein del som er i samme båt som deg.
Du må stå på for dette er skamviktigt. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36. |