Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Sosialt avgrensande ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50263)

VSB 09-01-12 19:49

Sv: Sosialt avgrensande ...

Men å være vegetarianer er helt OK.... Eller muslim og spise Halal... Det siste blir jo respektert i skoler og barnehager (apropos en annen diskusjon her inne)...

Bare en digresjon, nei, jeg sier rett ut at jeg spiser streng lavkarbo, kan godt si at jeg er sær også, så slipper folk å tenke det. Så tar jeg med eller spiser i forkant. Jeg kan fint si at jeg blir syk, forklarer ikke før jeg blir spurt, men det er da heller ikke en løgn.

Mariann S 09-01-12 20:26

Eg får masse himlande øyne for mitt kosthold, men eg spiser ingenting eg ikkje vil spise av den grunn ;)
Blir eg invitert i selskap tilbyr eg meg å ta med ei kake eller en dessert,
og eg ser ikkje anna enn at det forsvinner:)
Eg har valgt å leve med dette kostholdet og spiser ikkje mat (spesielt ikkje sukkerholdig mat) for å tilfredsstille andres behov!!!!!
Vil eg spise ett pizzastykke av egen lyst er det greit, men ikkje fordi andre vil det.

teleslynga 10-01-12 10:35

Sikkert forskjell på ulike miljøer. Blir jeg invitert bort er det på middag, der desserten like gjerne er ost og potet/ris/loff er en så uviktig del av måltidet at ingen bryr seg om man dropper det.

teleslynga 10-01-12 10:36

Må innrømme at kakeslabberas forbinder jeg med gamle damer.

Gracella 10-01-12 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1280179)
Men å være vegetarianer er helt OK.... Eller muslim og spise Halal... Det siste blir jo respektert i skoler og barnehager (apropos en annen diskusjon her inne)...

Med fare for å kuppe tråden, så er det jo utrolig at det i 2012 er allment akseptert å spise mat i henhold til overtro (som Kosher og halal) og ikke etter vitenskap/fakta. Jeg var inne på et flyselskap der jeg kunne velge mellom sikkert ti forskjellige måltidsformer (vegan-religion-lav salt-lav kalori, allergimat osv), men LCHF fantes ikke.
Har ikke sett den andre diskjusjonen her inne (hvis det ikke er den som går på lavkarbo i barnehagen da??)

FrkMarge 10-01-12 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1280545)

Når invitasjonen kommer fra svigermor, så er vel saken klar?:p

Forrsten så er det fortsatt mange av oss "yngre" som har adoptert kaffeslaberasskikken;)
Min omgangskrets har i allefall den skikken selv om vi ikke er gamle damer helt enda. Men for min del er det ikke venner som er probemet. De kan snakkes med og forklares for. Gamle damer, som du sier, blir lei seg, fornærmet, fortvilet og desperate etter å klare å servere noe man kan spise fordi husmoren "måles" etter hvor fornøyde gjestene er. Det er prestige å ha fornøyde gjester. Og det er i noen kretser nesten uhørt å ikke "like" det man får servert....

Jeg tror det er en gedigen generasjonskløft her som noen av oss sliter mer med enn andre:(

teleslynga 10-01-12 16:26

Hehe, det tror jeg også, frk. Marge.

Yrla 10-01-12 17:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1280545)

På store arbeidplasser er det vel ofte kake pga av noen har bursdag? Vet ikke, er hjemmearbeidende forfatter:)
Mn ja, jeg har aldri invitert til kakeselskap for venninner. Mn jeg var litt av en snop-lager da jeg var 14 år, sammen med mine venninner den gangen.

VSB 10-01-12 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1280563)
Med fare for å kuppe tråden, så er det jo utrolig at det i 2012 er allment akseptert å spise mat i henhold til overtro (som Kosher og halal) og ikke etter vitenskap/fakta. Jeg var inne på et flyselskap der jeg kunne velge mellom sikkert ti forskjellige måltidsformer (vegan-religion-lav salt-lav kalori, allergimat osv), men LCHF fantes ikke.
Har ikke sett den andre diskjusjonen her inne (hvis det ikke er den som går på lavkarbo i barnehagen da??)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49977

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.