![]() |
Sv: Gi meg motivasjon ...
Sitat:
Alt til sin tid. Når man sliter litt med å gjøre det man vet er "riktig" hjelper det sjeldent å fore på den dårlige samvittigheten og følelsen av å være håpløs som ikke klarer å gjennomføre, selv om man VET hvordan det skal gjøres. Man trenger konstruktive tips, påminnelser og støtte. Sier seg sjæl det :D Jeg har ulike fremgangsmåter, ut fra hvor "klar og bestemt" jeg er mentalt. Noen ganger må jeg bare skrive opp en meny og følge den, på autopilot. Dette er det jeg skal spise, uten å i det hele tenke mer på det. Meny og handleliste, The Zoombie-way :p Nå, etter 2 uker liggende pga operasjoner, litt komplikasjoner og litt enkle matløsninger, overbeviser jeg meg selv om at Heeey, så GØY å finne god mat til menyen min! Heeey! :D Merker stor forskjell på fornøyd-følelsen i kroppen etter et skikkelig måltid kontra lettvint-løsninger! Lager opp ekstra av alt og fryser ned så jeg har et kriselager med ferdig mat. Plenty med kokte egg i kjøleskapet, kokt egg, majo, dill og reker i en paprikabåt er knaskemat som metter. Knasker også litt FiberRik og osteknekkis når knaskebehovet blir stort. For meg fungerer det bedre å ha noe tillat tilgjengelig enn å være "flink" og la være. Håper du finner måten som fungerer for akkurat deg, til du kommer inn i tralten igjen! :klem: |
Noen får motivasjon av "kose-mose" og oppmuntring, andre får motivasjon av å høre sannheten og få et spark bak;) Jeg hører definitivt til den sistnevnte gruppen. Motstand gjør meg motivert.
Så jeg beklager hvis det jeg skrev ble oppfattet som et sleivspark og unødvendig repetisjon av det du allerede visste, men jeg prøvde å uttrykke ting som ville ha motivert MEG. Ikke alltid lett å skjønne hva som gjør den enkelte motivert... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Føler meg så mye bedre at jeg har klasket til med 50 min pilates boot camp. Det å trene er søren meg motivasjonsfaktor for meg, får mye mer lyst til å spise "kroppsvennlig" mat etter en treningsrunde :D |
Sitat:
Jeg og! Har ikke trent siden torsdag, merket det godt på humøret og motivasjonen. I morgen derimot, da blir det trening igjen :spent: |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35. |