Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Spikermatte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51550)

kennygirl 15-04-12 11:02

Sv: Spikermatte

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1331515)
Jeg er virkelig blitt MYE bedre etter at jeg begynte med spikermatte! :heia:

Jeg har ikke så mye vondter i ryggen lengere og blir ikke sliten så fort. Jeg ligger på matta i allefall en time hver dag, men det er verdt det. Formen begynner bedre seg og jeg håper det vedvarer og ikke er et blaff. Selv om det bare skulle være et blaff så er det godt å ha kjent på at jeg KAN ha virkelige gode dager også og da er det så mye lettere å etterstrebe dem! :heia:

:heia::heia::heia:

Dietta 15-04-12 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1331515)
Jeg er virkelig blitt MYE bedre etter at jeg begynte med spikermatte! :heia:

Jeg har ikke så mye vondter i ryggen lengere og blir ikke sliten så fort. Jeg ligger på matta i allefall en time hver dag, men det er verdt det. Formen begynner bedre seg og jeg håper det vedvarer og ikke er et blaff. Selv om det bare skulle være et blaff så er det godt å ha kjent på at jeg KAN ha virkelige gode dager også og da er det så mye lettere å etterstrebe dem! :heia:

Så flott Kanutten - det var gode nyheter på en søndags formiddag :heia::heia::heia:

Fedona 15-04-12 11:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1327554)
Meg også kjøpe ;)

Æ Å!!! Driver jo litt med Iyengar Yoga så dette må prøves! Er det ulike matter der ute? Hvilken er best og hvor kan de kjøpes?

senorita 15-04-12 11:35

Har også en matte :) Første gangen jeg la meg nedpå den tenkte jeg at der kom jeg aaaldri til å klare å ligge og spratt raskt av igjen... Så la xen min seg nedpå og ble liggende, og da kunne jo ikke jeg være noe dårligere.. Andre gangen sovnet jeg av på den.. Utrolig herlig :D Må lete frem igjen den tror jeg.. usikker på hvor den har havnet i flyttingen gitt :O

Kanutten 15-04-12 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1331552)
Æ Å!!! Driver jo litt med Iyengar Yoga så dette må prøves! Er det ulike matter der ute? Hvilken er best og hvor kan de kjøpes?

Mauellputten min anbefalte meg denne. Den selges på helsekost eller kan bestilles på nettsiden.
Putten frarådet matter som de selger på europris og rema ++ da de er kopier og ikke ekte. Det hadde visstnok noe å gjøre med vinklene på piggene samt lengde og avstand.. :o

j88 15-04-12 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1331552)

Jeg har shakti matten, den kan kjøpes i helsekostbutikker, jeg ville ungått de billigere utgavene.

Vibeke-67 15-04-12 13:37

Husker vi hadde slik på yogaen som jeg ikke har vært på på en god stund. Så nå kjøpte jeg en, takk for lenke! :heia:

Fedona 15-04-12 14:02

Takk for svar! googlet shakti matten og fant den hos Oslo Yogasenter til kr 200,- ikke verst pris det. Den lå på kr 449,- andre steder.

Kanutten 29-04-12 19:32

Manuellputten har omtrent friskmeldt meg etter at jeg begynte med spikermatten!

Tror jeg må kutte den ut.... Ikke det at jeg ikke vil bli frisk, men det er jo såååå mye deiligere å bli knødd på ryggen med varme hender fra en flott fyr enn å ligge på ei grønn trasig spiss spikermatte! :o

langaard 29-04-12 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1340275)
Manuellputten har omtrent friskmeldt meg etter at jeg begynte med spikermatten!

Tror jeg må kutte den ut.... Ikke det at jeg ikke vil bli frisk, men det er jo såååå mye deiligere å bli knødd på ryggen med varme hender fra en flott fyr enn å ligge på ei grønn trasig spiss spikermatte! :o

Kanutten er forelska i putten:p

Kanutten 29-04-12 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1340279)
Kanutten er forelska i putten:p

:lol: DET er jeg ikke, men jeg skulle ønske sambo kunne ha samme evnene som putten. DET hadde vært kjekt det. Det er IKKE mye massering her i huset, kroppskontakten her i huset er ala rett på sak. :o

langaard 29-04-12 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1340280)
:lol: DET er jeg ikke, men jeg skulle ønske sambo kunne ha samme evnene som putten. DET hadde vært kjekt det. Det er IKKE mye massering her i huset, kroppskontakten her i huset er ala rett på sak. :o

Sende sambo på kurs:ja:

Kanutten 09-05-12 20:47

Nå har jeg brukt spikermatta mi standhaftig en stund. Det er helt utrolig, men jeg begynner føle meg omtrent frisk! Jeg legger meg ikke når jeg kommer hjem fra jobb slik jeg gjorde tidligere. Dagene på jobb går smertefritt UTEN at jeg blir sliten! Jeg er overlykkelig og kan virkelig anbefale spikermatte til alle og enhver!

Spikermatte skal faktisk også virke vektreduserende, venter fremdeles på den delen :p, men det den har utrettet hittil er fabelaktig! :love:

Kanutten 09-05-12 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1340286)
Sende sambo på kurs:ja:

Har ikke sendt ham på kurs, men jeg har kjøpt ei bok om massasje! Den er flittig brukt. :ja: :rodme: :lol:

Vibeke-67 09-05-12 20:55

Jeg fikk min spikermatte i forrige uke, og synes det er herlig. Men i dag sovnet jeg på den og det er ikke like herlig å kle av seg matta....

Kanutten 09-05-12 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1345301)
Jeg fikk min spikermatte i forrige uke, og synes det er herlig. Men i dag sovnet jeg på den og det er ikke like herlig å kle av seg matta....

:lol: Det er godt å sovne på den ja, men enig med deg, den er IKKE god å kle av seg. :eek:

Men var det ikke godt å sovne på den?? Putten min sier at matta både øker blodsirkulasjonen samt sender endorfiner inn i kroppen slik at det blir omtrent dobbelt opp av velvære.

Vibeke-67 09-05-12 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1345302)
:lol: Det er godt å sovne på den ja, men enig med deg, den er IKKE god å kle av seg. :eek:

Men var det ikke godt å sovne på den?? Putten min sier at matta både øker blodsirkulasjonen samt sender endorfiner inn i kroppen slik at det blir omtrent dobbelt opp av velvære.

Jo det var en deilig ettermiddagslur!
jeg bruker den nesten hver eneste dag og synes den er fantastisk deilig.
prøver også å stå på den med bare ben, men det er bare en kort stund av gangen.

Dietta 09-05-12 22:31

Nå må jeg få ut fingeren å bestille :)

akas 09-05-12 22:53

Og jeg må plukke min ut av skapet der den har ligget i over et år. :o

magdalena 10-05-12 00:15

Nå ble jeg inspirert.. Har flere ganger tenkt på å kjøpe, men tenkt at det bare er humbug. Har ligget en gang på ordentlig spikermatte, og det var AUA..:eek: Og ble bare nummen i hele kroppen, ikke noe godt i det hele tatt..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.