![]() |
Sv: Hvor mye fett er ok og hvor mye er for mye?
Hmmm... veldig fristende å prøve ut litt av de grønnsakene. Men har alltid tenkt på de som veldig fy så jeg spiser blomkål og slike ting. Men føler på en måte at tiden er inne for en forandring. Men har ikke lyst å øke så mye karboene da....
|
Hei hei.. jeg er ny her inne.. lurer på om jeg kan få svar på hvor mye MIN fett jeg kan spise om dagen. Har ikke gått ned på 3 uker, men 9 kg på 12 uker tilsammen.. fint hvis noen kan svare slik:
Fett min._____ max_____ Protein min. ____max.___ Karb.______max_____ Veier 81 kg, vil ned til 69 Syns det er altfor mye fett og spise.... PÅ FORHÅND TUSEN TAKK :) |
Re: Sv: Hvor mye fett er ok og hvor mye er for mye?
Sitat:
Protein: 80-120 g Karbo: 15-25 g Hvis du ikke trener noe særlig og vil leve på streng lavkarbo kan jo dette være en grei pekepinn, gjennomsnittet ditt bør da ligge et sted i midten. Det er jo ikke noe fasittall på dette da, "lavkarbo" som du har valgt som kostholdsfilosofi kan jo være så mangt :) |
Sitat:
|
Sitat:
Hvordan lager du,koker og lager mos av kålrot med litt smør eller..Blir du ikke sulten av det?Hvor mange gr. av grønnsaker spiser du til middagen? Tusen takk:) |
Sitat:
Idag har jeg f.eks spist wok. Da wokker jeg 1 stor gulrot, vannkastanjer, bambusskudd og brokkoli. Kålrotmos er lenge siden jeg har spist, men det er utrolig godt. Koke opp kålrot, mose den, ha i litt fløte og en klatt smør. Det samme gjør jeg med blomkål! Ellers spiser jeg grønnsakene kokt. Jeg passer på å spise like mye blomkål og brokkoli som rotgrønnsaker. Skal ikke ha for mye av de. F.eks til en laksefilet spiser jeg 100-150 gr gulrot, blomkålmos og brokkoli. Jeg veier ikke blomkål og brokkoli, men regner at jeg spiser ca 300 gr grønnsaker tilsammen. Jeg blir ganske så mett av dette, og passer på å ha fett i maten. |
Takk for svar Rutt:)Ja det er godt.Jeg spiser også, stort sett bare en gang daglig grønnsaker.Også blir det til middag,men skal prøve litt med kålrot.Det er så godt.Tusen takk:)
|
Kan man bli slapp av å spise for mye fett?
|
Sitat:
Nei ved lavkarbo får man heller energi av fett.... Er jeg slapp og daff en dag så hjelper det med litt fett.:) |
Re: Sv: Hvor mye fett er ok og hvor mye er for mye?
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Hvor mye fett er ok og hvor mye er for mye?
Sitat:
|
Jeg har økt fettmengden gradvis over lang tid. Begynte nesten proteinmodifisert faste-aktig. Nå ligger prosenten på 50-35-15. Forbrenningen har økt paralellt. Kroppen trenger tid til å omvende åregamle vaner.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54. |