![]() |
Sv: Hva er galt?
Nei, jeg har heller aldri talt karber eller veid maten, og gikk ned 20 kg første gangen jeg holdt på i 6 mnd og 18 kg andre gangen i 6 mnd. Trente ikke en eneste dag. Det funket veldig bra, og vet ketolyse er det beste for meg, men hjelper ikke om jeg legger på meg igjen.
Men jeg tror veien for meg er ketolyse til jeg er fornøyd og så innføre mer karber + trening. Så lenge jeg har tid til å trene ordentlig 4 ganger i uka, forbrenner jeg det igjen, men jeg VET at jeg ikke tåler å øke karber før jeg er inni treningen. Jeg må vente til det kan forbrennes, hvis ikke går det gærent igjen. |
Huff - jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Når jeg bestemmer meg for å følge Ketolysekuren/LCHF (egenkomponert) så går det kjempefint. Da har jeg det best og trives godt med det. Vekten er da grei, men problemet oppstår når jeg tillater litt og litt karbohydrater, for da er det plutselig greit med ting jeg har holdt meg unna i laaaang tid - bl.a banan er noe jeg kan fråtse i når jeg først tillater meg litt! Og hvis jeg først har spist noe så tenker jeg at da kan jeg jo bare spise alt annet også, fordi "alt" er ute å kjøre allikevel...Så jeg er supersvak for raske karbohydrater, for det setter i gang et skikkelig sug hos meg som starter i det små og ender opp med at jeg kan spise alt i hele verden! Og da går det åt skogen....... Så nå henter jeg meg inn for 2.gang på et halvt år, er ikke mye det er snakk om - bare 3-4 kilo, men det er nok til at jeg føler meg dårlig.
Jeg er jo typen som spiser når jeg er trist, glad, fortvilet, frustrert, deprimert osv osv. Skikkelig humørspiser! Men nå er det nok! Vil med dette bare si at vi er mange i samme situasjon, og vi må bare finne ut hva som funker for hver enkelt. Lykke til! |
Så fint å høre at vi er fler. Selv om jeg ikke unner andre det tullet jeg driver med :p
Men du er jo superflink som kan hente deg inn etter så få kilo. Jeg lar det gå litt for langt før jeg klarer lavkarbon igjen. Orker liksom ikke tanken på det når jeg har gjort det to ganger før over lengre tid. Men, klarer man å starte før det bikker 5 kg, da er det jo supert :heia: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12. |