![]() |
Sv: Treningstråd for juni 2013
Syklet til jobb i dag, det satt langt inne med 8 grader og yr i lufta, men jeg hoppet på sykkelen allikevel. Kom så godt i gang at jeg la inn en liten ekstrarunde før jobben så jeg nådde 10 km / 42 min. :)
|
Jeg hiver meg med her, selv om jeg nok ikke kan logge like hard trening som dere andre. Men sier som flere andre har sagt, at lett trening er bedre enn å sitte i sofaen.
Jeg har som mål å gå en halv times tur 5 ganger i uka, nå til å begynne med. Har vært mye sliten så det er vanskelig å komme i gang. Men i går gikk jeg tur sammen med min kjære det ble faktisk en time. Så da er denne uka i gang. Hadde noen turer forrige uke også, men de er ikke logget. Får vel starte opp Endomondo igjen :D |
Løp en tur,7 km fart 6,10 min pr km .nå går det greit og er morsomt å løpe.
|
Re: Treningstråd for juni 2013
Etter jeg endelig ble bra i ankelen, fikk jeg vondt i kneet istedet, så vet ikke om denne joggingen er noe for meg. Er ikke veldig vondt altså, bare redd det skal bli verre hvis jeg bruker kneet for mye... Uff, dette var skikkelig trasig, merker jeg. Energinivået og motivasjonen har selvfølgelig gått helt ned i kjelleren igjen, men jeg har ihvertfall fortsatt med styrketreningen for mage, rygg og overkropp, så får jeg holde meg til det til knestøtta kommer i posten (håper virkelig den funker!).
|
Trening i basseng i 45min med musikk og terapeut :D
|
20 minutter tredemølle, styrke på rygg og bryst/skuldre, 60-50-40-30-20-10 intervaller på tredemølle og litt rolig kardio. + strekking på skuldra.
|
Syklet til og fra jobb i går, ble 2 x 42 min / 10 km, la inn en liten ekstrarunde begge veier for å runde 10 km. :D
|
10 minutter yoga i går kveld. Teller det? :snill:
|
Syklet til jobb, la inn en ekstra runde så jeg rundet 10 km / 42 min. :)
|
Re: Sv: Treningstråd for juni 2013
Sitat:
Løp 6 km på nye sko i går, karbet opp litt i helgen (syndet med et par babymuffins) og guuud så god formen var :D Det var deilig, og jeg slo alle mine rekorder. Skulle løpe 4km ute i dag men jeg sovnet etter jobb og skal på kino kl 21, så den får bli i morgen.:) |
55 min gange, 5.1 km/t snittfart
|
Syklet hjem fra jobb, 35 min / 8,3 km. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Ble en heseblesende (er syk) økt i dag :) |
I går: Slyngetrening, mest for å teste mine hjemmelagde slynger. Å det var HARDT!
Greide å få gått alle skrittene mine også, dessuten brukte jeg halve dagen på å plaske rundt i en fjord iført en ganske så stor overlevelses drakt, tungt! I dag: 14 min HIIT. Kjipt, hater det egentlig, skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, mye mer glad i mine 20 min med jogging. |
Jeg har virkelig sykkel-dilla - ut på tur i morrest, kom hjem igjen etter 2 t 22 min / 27 km. De første 13,6 km var stort sett motbakke... Jeg er sliten fremdeles, mange timer etter. Men veldig artig da! :)
|
30 minutter gange
|
Etter løpeturen på mandag skulle jeg egentlig ut både tirsdag og onsdag også, men jeg har vært så sliten, hatt oppgang i vekt og bare lyst til å sove. På en mnd har jeg bare regulert litt vann vekt på 2-3 kg så jeg mistenker at jeg ikke kommer lengre ned så det kan være motivasjonen det står på. Håper jeg makter 6km etter jobb i dag, har 14 km igjen denne uka :)
|
Styrke, pissedmode;)
|
Styrke på bein og rumpe i dag. Også 20 minutter kardio etterpå.
|
13000 skritt før kl tolv! Boyah! Også, styrke trening, 20 min!
|
Styrke:)
|
Sykkelen + styrke ;)
|
Løp 8 km i går, fart 6,25 min/km
|
Re: Sv: Treningstråd for juni 2013
Sitat:
|
Styrke på underkropp og 20 minutter moderat kardio. :) Det var en fantastisk økt! Og det liker vi.
|
2 Vedlegg
Dagens økt ble 6 km, ingen rekordsprenginger.
Det tar nok tid før jeg når 5 km på 30 min :) Men Nidelven er en fin plass å trene opp kondis på før styrketrening starter til høsten. Slenger med bilde av dagens og mnd's økter med løping. 4 økter første uke og 1 økt forrige uke.. Slappe greier, får ta det igjen denne uka :) |
Det har blitt litt mye latskap den siste uka, men i dag har jeg fått inn 2 x 25 minutter rask gange
|
Dagens første:
Romaskin: 500 meter x 2 Benkpress 6 x 3 Nedtrekk 8 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 Skråbenk 5 - 5 - 4 fail Sittende roing i "maskin" 8 x 3 Sittende face pulls: 8 x 3 Enarms hantelroing: 8 +2+2+2+2+2+2+2+3 10 minutter på tredemølla. |
Ukas første:)
|
40 kjappe pushups:)
|
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Treningstråd for juni 2013
Sitat:
|
2 Vedlegg
Jeg må vel starte med intervaller igjen jeg også.. :) Synes det går seint! Har du tatt det på mølle eller har det blitt utendørstrening? Litt usikker på hvordan det er best å legge opp intervaller ute, men jeg kan jo sikkert prøve en 45/15 på landevei også.
Tirsdag løp jeg langs Ladestien, og den er knalltøff. Masse bratte fjellbakker.. Men det hjelper på formen, selv om den totale tiden ble litt seigere. 8 km, er knallstiv etter alle motbakkene :D |
Litt vasking i huset er dagens trim.
|
Jeg er sånn smått i gang etter skader. Styrke på overkropp har jeg fulgt opp litt, men... Nå sykler jeg til/fra jobb to ganger i uken. Fått inn noen greie gåturer, men må holde meg til en 6-7km for ikke å få vondt. Prøvde litt elipse (10min) og beinpress i går, men det ble helt klart for tøft på knærne.
|
Tirsdag rask gange 45min
Torsdag rask gange 60 min :D |
Dips, bicepscurl, pushups:)
|
1 Vedlegg
Jeg dro ut på en liten 4 km, intervallene får vente til imorgen. Følte jeg sprang ræva av meg i dag, men klokka sier at jeg er supertreig. Så jeg håper intervallene hjelper på formen. Nå har jeg løpt rundt 45 km i Juni, så dette bli en god mnd, neste blir enda bedre siden jeg hadde en slapp uke nettopp.
|
Sitat:
Sitat:
I dag har jeg hatt en rolig løpetur på 7,5 km fart 6,25 min/km. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48. |