![]() |
Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker
Sitat:
|
Sitat:
Kok opp en dl rødvin (gjerne en litt kraftig en), sleng oppi tre fire nellikspiker, like mange hele kardemommer og en kanelstang eller to, la trekke godt under lokk en drøy halvtime, og la stå i kjøleskap over natta. Dagen etter siler du gløggen og varmer den opp igjen sammen med resten av vinflaska (ikke la den koke, bare bli typ "kaffevarm"). Søt til med ønsket søtstoff. Jeg bruker en blanding av stevia og sukrin. Server med hakka mandler og rosiner, evt. Jeg har gløggfest med venner hvert år, og alle faller i staver over denne! (Sorry for å kuppe tråden, men måtte bare dele). |
Men blir den lavkarbo?
|
Den høres jo lavkorbo ut, da. :ja: Det er jo bare å velge en vin med lite sukker...
Også hørtes den veldig god ut! Takk, Photo! :blomster: |
Sitat:
Men jeg tenker å skille mellom lavkarbokos og lavkarbo til hverdag er viktig også i gløggsammenhengen ;) |
Sitat:
:cool: |
Sitat:
Jeg er skråsikker på at de matkakene er mye mindre lavkarbo enn denne gløggen. :ja: Photo, takk for oppskrift! |
Sitat:
Kjenner at jeg får lyst til å slette meg fra forumet her snart. Når folk blir usaklige og frekke gir det meg ikke då mye å være her. |
Lys gløgg uten alkohol: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1808
(kan tilsette rødvin til slutt viss ønskelig) |
Sitat:
|
Matmuffins er ikke noe som går under kategorien "lavkarbokaker" som faktisk var det ditt opprinnelige innlegg/spørsmål handlet om. Ser du nevner frekkhet, men du er vel ganske skarp selv... Skjønner ikke helt hvorfor du stiller spørsmål, når du egentlig ikke er interessert i synspunkter, kun bekreftelse på at det du sier er rett. Neste gang bør du kanskje tenke litt på hvordan du formulerer spørsmål. Fråtse? Lavkarbokaker? Også mener du egentlig matmuffins og et begrenset inntak? Det er ikke så lett å tolke riktig..
Jeg står for mitt synspunkt om at nei, næringen er kanskje ikke så annerledes, men det er fortsatt å legge opp til en mindre holdbar livsstil, å skulle fråtse i lavkarbokaker hver dag. Man bør ikke spise søtt hver dag. Verken på høy- eller lavkarbo. Uansett sammensetning. Fordi at man blir avhengig. Mange spiser ikke mer enn 2-3 ganger om dagen og når da et måltid består av 50 % Sukrin, da går man glipp av mye annet som er sunnere! i det lange løp. Nei, har ikke noe forskning som støtter dette. Hadde jeg vært forsker kunne jeg fikset opp i det problemet, men.. Synes mitt synspunkt er like mye verdt som ditt. Mitt er basert på hva jeg har sett her inne, i alt for mange år. Når man spør, så regner man vel med å få ærlige svar? Regner med at du er voksen og uansett tar dine egne valg. Innimellom er det kanskje lurt å høre på folk med erfaring, men langt i fra alltid. |
Sitat:
Ikke om den er god for deg. Det er selvfølgelig veldig viktig for deg, men i en mer generell diskusjon er det et poeng å påpeke at gløggen faktisk inneholder mindre karbohydrater enn noen av kakeopppskriftene som er presentert i denne tråden. Må bare få si til deg at jeg håper du finner en god balanse i kostholdet, tenker det må være veldig frustrerende å reagere på så mange matvarer! :o |
Sitat:
Så takker for alle hyggelige svar jeg har fått i trådene mine, men nå takker jeg for meg :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg velger aldri en rødvin som har mer enn 5 gram sukker pr. 100, men så hører det også til sjeldenhetene, med mindre det er en dessertvin. Rødvin er som regel tørt uansett. Den blir ikke søtere av å koke inn direkte, men konsentrasjonen blir jo høyere. Litt som ferske tomater vs. soltørkede. Synd du forlater forumet, for det er utrolig mye å hente her, store ressurser og mange erfarne mennesker (selv har jeg levd lavkarbo i sju år, f.eks, og jeg her mye å takke dette forumet for suksessen min. :)). Sånn sett er du jo ikke nødt til å poste noe eller delta i diskusjoner, men fortsatt lese og lære. Ettersom det er et forum, et sted hvor vi kommuniserer via tekst og ikke ansikt til ansikt, kan det være lett for at ting kan tolkes feil eller misforstås, og det kan være greit å ta litt ekstra høyde for det. Det er også et sted hvor mange type mennesker møtes, og man kommer jo ikke overens med alle, og det må jo være greit. Det er også noe av forumets natur, i likhet med verden for øvrig. Håper du i alle fall har lært noe nyttig av å være her, og det hadde vært hyggelig om du ble. :) |
Takk for utfyllende svar. Jeg har dette kostholdet i hovedsak på grunn av min psykiske helse, så da velgere jeg også å holde meg unna forum, fordi det skaper så mye frustrasjon og irritabilitet. Man skriver gjerne innlegg i all hast fra mobilen eller iPad, også klarer alltid noen å mistolke, også er ballen i gang.
Regner med de sletter profilen min i dag. Men jeg kommer nok til å være innom for å lese oppskrifter, tips og råd. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lykke til ja. Det ser ut til at du har funnet et opplegg som fungerer for deg, og det er kjempebra! Men du trenger jo ikke slette profilen da! Bare ta deg en pause for en stund, og om du skulle ønske å begynne å skrive igjen er du hjertelig velkommen tilbake igjen. Med samme profil;-)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57. |