Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6449)

Maylinn26 01-03-11 15:19

Sv: Her har dere noen linker å vise til innbarka fettmotstandere!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1043550)
Synes selv det er vansjelig å skulle forsvare at jeg spiser fet mat, og vil ned i vekt !! for det er jo HELT feil.
Man skal spise masse frukt, ikke kjøtt, masse grynblanding og knekkebrød - DA vil man gå ned i vekt .... får jeg høre. Mens jeg gjør helt motsatt. Og spesielt siden vekten min står stille nå, så får de enda mer "rett" i at jeg spiser feil. man slanker seg ikke med fett, er liksom alment kjent, men frukt og grovt brød , DET er bra det ............sukk.

Hvor lenge har du holdt på? Ikke hør på dem! De vet ikke hva de snakker om engang! Jeg møter akkurat de samme fordommene men må bare lukke øra.. Spør dem om hvor mye karbohydrater det er i det de dytter inn i tryta! Jeg respekterer ikke de som kan dømme noe de ikke kan noen ting om. Når jeg spør folk som dømmer meg hva ketolyse er så ser de bare ut som et spørsmålstegn. Jeg vet at mange står stille de første ukene, særlig om man har gått på lavkalori før.... Heier på deg!!!

Kanskje 01-03-11 15:26

Har holdt på snart 7 uker tror jeg. men tror jeg får for mye fløte og slikt, for jeg har tatt litt av med fløten. Og for lite grønnsaker.

men, det er vanskelig å forsvare et slikt kosthold, pluss at det er dyrt.

Maylinn26 01-03-11 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1043568)
Har holdt på snart 7 uker tror jeg. men tror jeg får for mye fløte og slikt, for jeg har tatt litt av med fløten. Og for lite grønnsaker.

men, det er vanskelig å forsvare et slikt kosthold, pluss at det er dyrt.

Kan du ikke skrive opp hva du spiser? Også hvor mye fett du får i deg hver dag. Hva med kjøtt, får du i deg det?

Kanskje 01-03-11 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1043572)
Kan du ikke skrive opp hva du spiser? Også hvor mye fett du får i deg hver dag. Hva med kjøtt, får du i deg det?

Jeg spiser kjøtt hver dag, stort sett kylling eller kjøttdeig. Fett får jeg gjennom smør, rømme, Crem F, fløte. Spiser egg hver dag, paprika, tomat agurk, ost- enten i mat eller osteknekkis. Og blomkål eller brokoli. Problemet er at jeg er lei av dette og det blir bare 2-3 små buketter til middagen. Eter også mye hermetisk sjampinjong, siden det har lite karber. Så jeg får nok for lite karber fra grønnsaker, og for mye fra melkeproduktene.

Skal finne frem en blokk, og notere ned noen dager fremmover hva jeg spiser. var flink i begynnelsen men det har sklidd ut.

drikker også en del funlight saft (svakt blandet), te med suketter, og gjerne et eller to krus med eggemelk med flytende natren.

Ikke brus, sjokolade og snop. Pisker krem med smak hvs jeg suger etter noe.

Maylinn26 01-03-11 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1043577)
Jeg spiser kjøtt hver dag, stort sett kylling eller kjøttdeig. Fett får jeg gjennom smør, rømme, Crem F, fløte. Spiser egg hver dag, paprika, tomat agurk, ost- enten i mat eller osteknekkis. Og blomkål eller brokoli. Problemet er at jeg er lei av dette og det blir bare 2-3 små buketter til middagen. Eter også mye hermetisk sjampinjong, siden det har lite karber. Så jeg får nok for lite karber fra grønnsaker, og for mye fra melkeproduktene.

Skal finne frem en blokk, og notere ned noen dager fremmover hva jeg spiser. var flink i begynnelsen men det har sklidd ut.

drikker også en del funlight saft (svakt blandet), te med suketter, og gjerne et eller to krus med eggemelk med flytende natren.

Ikke brus, sjokolade og snop. Pisker krem med smak hvs jeg suger etter noe.

Jeg må si at jeg syns det er litt merkelig at du ikke går ned på dette.. Men har du sjekket at du faktisk er i ketose? Kroppen min har vært igjennom MANGE forandringer mens jeg gikk inn i ketose og de første dagene...

Kanskje 01-03-11 15:51

Ja jeg var i ketose for et par dager siden da jeg testet. Skal prøve å huske å sjekke med stix i kveld. og så må jeg mosjonere mer .

Maylinn26 01-03-11 15:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1043589)
Ja jeg var i ketose for et par dager siden da jeg testet. Skal prøve å huske å sjekke med stix i kveld. og så må jeg mosjonere mer .

Jeg vet at for noen så er fløte en party stopper, søtnings stoffer vet jeg at også kan ha den samme effekten.. Jeg drakk masse pepsi max før, men etter å ha drukket haugevis med vann og farris så syns jeg faktisk at det ikke smaker så veldig godt lengre...
Jeg fikk også det jeg kaller "etter jul" reaksjon, hvor fett inntaket bare reduserte seg av seg selv etter noen dager.. Er du sulten da? Eller føler du at den er borte slik som jeg føler?

Carisma 01-03-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1043577)
drikker også en del funlight saft (svakt blandet),

Der har du svaret ditt :ja: Veldig mange av oss går ikke ned (heller opp) når vi drikker fun eller pepsi max. Kunstige søtstoffer drar masse vann.

Maylinn26 01-03-11 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1043925)
Der har du svaret ditt :ja: Veldig mange av oss går ikke ned (heller opp) når vi drikker fun eller pepsi max. Kunstige søtstoffer drar masse vann.

Jeg prøvde å kutte pepsi max i 10 dager, kun drukket farris og vann. Prøvde et glass i dag, å det smakte ikke godt engang! Den syntetiske smaken smakte ikke godt i det hele tatt:D

MarenM 09-01-12 11:49

Iset: Link 1 og 3 fungerer ikke lenger. :s

Melodi 17-06-12 23:36

Nå er det bare en av linkene som fungerer.. :(

root 30-10-12 10:50

De 7 vanligste reaksjonene på høyt fettinnhold i kosten (og hvordan man kan svare):
http://www.marksdailyapple.com/high-...-healthy-safe/

nøtteliten:-) 30-10-12 17:43

Litt info om fettsyrer http://www.youtube.com/watch?v=Iev9_...ure=plpp_video

nøtteliten:-) 30-10-12 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v (Innlegg 152441)
Naturleg metta fett er bra.
Kunstig metta fett er farlig.

205gti16v er bastant igjen;)

Kunstig metta fett? noen eksempler?:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.