![]() |
Sv: Kroppstemperatur ved ketose
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har nå fått svar fra min venninne som er lege, hun påstår at kroppstempen ikke har noe å si for fettforbrenningen.
Så Gud veit, de lærde strides vel om dette også. |
I Mary Shomons bok, "The Thyroid Diet" - (anbefalt diett for de med lavt stoffskifte) står det (side 94) en del om balanse i kroppen ved vektnedgang - og da spesielt enokrin balanse, - hormonbalanse.
Ubalanse finnes spesielt hos de som har: Insulinresistanse Lavt stoffskifte Type II diabetes Adrenalin resistanse Adrenalin utmattelse (hva nå det er) Leptin resistanse Ubalanse i østrogen, progesteron, testosteron og DHEA Alle disse faktorene spiller inn når man prøver å gå ned i vekt - og så kommer det interessante: Nedsatt kroppstemperatur i forbindelse med lavt stoffskifte kan fortelle hjernen din at du kommer til å sulte. Dette sender ut en del signaler som øker apetitten, øker fettlagringen og setter ned fettforbrenningen - alt for å øke overlevelsesevnen ! Forbrenningen går altså ned og det vil være svært vanskelig å gå ned i vekt. Kroppen går rett og slett i sparemodus, ikke fordi den får for lite mat, men fordi hormonene sier at noe ikke er slik det skal være. For lav temperatur er ikke normalt, - ergo finner kroppen sin egen løsning........ Interessante greier dette her. De lærde strides og det er søren ikke lett å vite hva en skal tro...... |
Takk for svar Benzo og Nille.
Veldig interessant begge svar...men hvordan er det egentlig...:p Vet bare at kroppstemperaturen min er betydelig høyere for tiden enn hva den pleier å være....kanskje jeg er sjuk? Kanskje har jeg feber fordi jeg har senebetennelser i kroppen.... Eller simpelthen blir sånn av ketose... Det skal bli spennende å se når jeg velger å gå ut av ketose, hva som skjer med kroppstemperaturen min ihvertfall. Enn så lenge nyter jeg å ikke fryse så veldig:p Og jeg skal ta det opp med fastlegen min neste gang....dette med stoffskifte osv... Er det flere som har erfaringer å dele om dette, så kom igjen....:) |
Det trenger jo ikke å være likt for alle. det finns sikkert noen som fungerer bra med lav kroppstemperatur.'
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38. |