Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   fitline yoghurt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8211)

nøtta 20-04-06 09:19

Sv: fitline yoghurt

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
ok, nå vet jeg ikke så mye om fitline, men kan det være at en liter melk pluss yoghurtpulveret blir MER enn en liter yoghurt...?

ja det tenkte jeg først, det var derfor jeg (for en liten peridode) var tilfreds med svaret over men en liter melk og en toppet ss pulver som løser seg opp er bare millimeterne fra en liter melk......

Aline 20-04-06 09:28

Da vet jeg ikke :)

Aline 20-04-06 09:40

ny ide, hva om det er trykkfeil hos fitline og de egentlig mener å skrive en KG yoghurt...?

:wacko:

eller?

:)

Fedonisten 20-04-06 10:10

:lol: Jeg kan jo ikke annet enn le av deg da Nøtta.... :lol: Og så er jeg fristet til å si: Yoghurten skal SPISES - ikke LESES.... :lol:

:hjelp: Skjønner du er forvirret - jeg skjønner ikke nødvendigvis HVORFOR du er forvirret, men forvirringen er der. Helt tydelig :ja:

:blinke: :wacko: :forvirret

Jeg har ikke tid til å svare så utførlig nå - for det er tydelig at jeg her trenger å gå vitenskaplig til verks. (nå erter jeg ikke - og mener ikke å være ekkel heller altså :klem: ) Skal på jobb nå og er ikke tilbake før nærmere midnatt, så svar får du tidligst i morgen.

Kan du makte å vente så lenge da tror du? :geip:

:dulte: fra Fedonisten

nøtta 20-04-06 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Kan du makte å vente så lenge da tror du? :geip:

:lol: må le litt selv også da, men denne problemstillingen går meg på nervene , jeg får den ikke ut av hodet den er jo like ulogisk som at ørken på norpolen !

jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i :cool:

:lol:

Siljevanilje 20-04-06 11:49

:lol:

Fedonisten 20-04-06 22:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i

Så deg ikke no' på stasjonen jeg :nei: Har du sitti her og venta hele dagen??? Med nerver og hele pakka??? :geip:

Sitat:

denne problemstillingen går meg på nervene , jeg får den ikke ut av hodet den er jo like ulogisk som at ørken på norpolen !

:nei: Denne problemstillingen er ikke ulogisk i DET HELE TATT :nei: Men du tenker matematikk du nå - ikke ernæring og biologi.

I matematikk har du lært at 1 + 1 = 2
I sexologi blir ofte 1 + 1 = 3 :lol:

Dette handler om noe annet. La oss se på problemstillingen du blir gal av:
Sitat:

for yoghurt krymper ikke sant så av en liter melk blir det mindre en en liter yohurt ? altså en "porson" (en sånn bolle) med fitline yoghurt lages av 1 liter h-melk 650 kcal + en pose fitline pulver 150 kcal = 800 kcal hvordan kan da en liter yoghurt inneholde 425 kcal en liter burde jo da inneholdt mer enn 800 kcal eller ihvertfall ikke mindre. Og hvor blir fettet av ? blir det mindre når man lager yogurt ?

Det første du har hengt deg opp i; om hvorvidt en liter melk + en pose med pulver blir mindre enn en liter yoghurt. Det da kan du finne ut av det på en lett måte. Bruk desilitermål…..

Det andre du henger deg opp i er et kaloriregnskap. En kalori er ikke en kalori får jeg lyst til å si da. For det er det ikke. Dessuten må man bruke litt logikk og sunn fornuft – og en dæsj med kunnskap om ernæring. La meg bruke noen eksempler:

Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.

Et av nøkkelordene er forbrenning….

Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.

Ble du klokere nå?

nøtta 21-04-06 09:42

oj takk for grundig forklaring, men jeg regner IKKE kcal men somjeg skrev i innlegget over jeg lurer på hvor fettet blir av også , ikke fordi jeg vil ha mindre av det men fordi det er ulogisk :confused: for atte

1 liter melk + pulver = ca 35 g per dl = 3,5 g

nå har jeg laget yohurt (herlig foresten) det er en liter så hvorfor blir det da slik:

1 liter yoghurt = 1,7 g

det stemmer jo ikke !!!!!!!!!

men du snart stenger sikkert Nille tråden :lol: men atte jeg må jo være helt blond men for meg er dette sinnsykt ulogisk

*nå vurderer Fedonisten sikkert og legge ned bedriften i håp om at nøtta ikke skal bestille flere forsyninger*

:D

Fedonisten 21-04-06 09:58

Kjære Nøtta

Sett deg rolig ned. Pust med magen. I går skrev jeg følgende:

Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.

Et av nøkkelordene er forbrenning….

Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.

I dag kan jeg - siden du fortsatt ikke skjønner hvor fettet blir av - legge til;

Når bakteriene 'eter og gasser seg' i yoghurtbasen under tillagingsprosessen, så spiser de fett. De er 'fett-etere' for å kalle det noe. Da blir fettet borte. Bakteriene legger på seg - men fett i mat er ikke det samme som fett i kroppen (det snakker vi om på mennesker også) - men 'vektøkningen' er i form av proteiner. Akkurat det samme som skjer med f.eks. en kalv som jeg nevnte tidligere (over her).

Skjønner du NÅ da? *tørker svetten - og gir snart opp.....*

;)

nøtta 21-04-06 10:52

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! Det er jo logisk jo :eek::D

Jeg skjønner det , og du må være en aldeles fantastisk strålende mamma, makan til tålmodighet :_oy:

åh fantastisk nå fikk jeg ro i sjela mi her

:klem: :klem: :klem: :klem: på verdens mest tålmodige fedonist !

i dag ble det fit line yoghurt med musli, soyafloker og bær til frokost mmmm

Aline 21-04-06 10:54

Nå skjønte jeg :D det er jo genialt!! :D (gjør de bakteriene det samme i kroppen også, eller ;) :D )

nøtta 21-04-06 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
Nå skjønte jeg :D det er jo genialt!! :D (gjør de bakteriene det samme i kroppen også, eller ;) :D )

ja så du skjønte det ikke med en gang du heller nei :cool:

men nå kom jeg på en liten oppdagelse jeg gjorde her jeg stekte sånne brekk bønner i masse olje også med kyllinfillet, det badet i olje. Så slang jeg oppi tre ss krydder ost (philadelphia) og vips var all oljen borte den bare sugde den inn, altså den ble ikke borte da, men det ble litt sånn svamp efekt.

Og det står jo overalt at yoghurt er bra når man slanker seg for den trekker til seg fettet i maten :eek:, men jeg vil jo ha fettet i maten men ikke på kroppen .......

da burde man ikke ta tran og yohurt samtidig da ? nei den var litt vel fanatisk :o

jaja men fedonisten du må sjekke det nederste innlegget på side 2 :dulte:jeg bøyer meg i støvet ;)

Fedonisten 21-04-06 11:09

Sitat:

jaja men fedonisten du må sjekke det nederste innlegget på side 2 :dulte:jeg bøyer meg i støvet ;)

Å bøye seg i støvet kan føre til uhemmet nysing - så det anbefaler jeg ikke....

Ikke skjønner jeg hvilket innlegg du mener heller - for jeg har en annen innstilling på forumvisningen enn deg tror jeg....

HA! Nå kan JEG være vanskelig :lol:

*traller og trasser*

nøtta 21-04-06 11:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

HA! Nå kan JEG være vanskelig :lol:

:lol: ja det synes jeg du fortjener nå, jeg tenkte på det innlegget der det gikk opp for meg at det var logisk !

jaja men du det var veldig god smak synes jeg mye søtere en yoghurt naturell , men den ble litt tynn enda den stod i 11 timer men jeg skal la den stå i tolv neste gang, men gøtt varre :cool:

Nille 21-04-06 11:26

Lot min stå i romtemperatur i 13-14 timer jeg, fordi jeg glemte den :o
Men den ble perfekt !

nøtta 21-04-06 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Lot min stå i romtemperatur i 13-14 timer jeg, fordi jeg glemte den :o
Men den ble perfekt !

ahaa :cool:

dingpot 22-04-06 21:31

Når dere bestiller fitline yoghurten, bestiller dere da "Fitline all in one 1000" 6 x 50 gram? Er det da nok til 6 liter yoghurt?

Og jeg finner så lite info om produktet på nettsiden... Kunne gjerne tenke meg å lese litt mer om det. Og det står ikke noe om porto såvidt jeg kan se. Har jo skjønt at jeg bare er nødt til å bestille dette produktet :D

Er det en fordel å bestille gjennom deg, Fedonisten? :p

Fedonisten 23-04-06 07:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dingpot
Når dere bestiller fitline yoghurten, bestiller dere da "Fitline all in one 1000" 6 x 50 gram? Er det da nok til 6 liter yoghurt?

Og jeg finner så lite info om produktet på nettsiden... Kunne gjerne tenke meg å lese litt mer om det. Og det står ikke noe om porto såvidt jeg kan se. Har jo skjønt at jeg bare er nødt til å bestille dette produktet :D

Er det en fordel å bestille gjennom deg, Fedonisten? :p

6 x 50 gram er nok til 6 liter yoghurt ja. Jeg har mer info om produktet og kan sende det til deg på mail - hvis du gir meg mailadressen din. Send meg den på PM du hvis du vil.

Portokostnader avhenger av totalvekt vettu - og da blir det vanskelig å spesifisere på en nettside. Siden det er forskjellig hvor mye hver enkelt bestiller. Det er vanlige portotakster (posten sine).

Personlig syns jeg nok at Fedonisten er lettere å hanskes med for bestilling enn den nettbutikk-løsningen, og det KAN jo virke som det er flere her som syns det også :lol:

:klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.