![]() |
Sv: kokosolje - mct olje
Mulig det er blir en irritasjonsfaktor, dersom mange har spurt, men jeg søkte på mct, og fikk FOR mange tråder...hvor får jeg tak i mct-oljen? Bruker cocosaen nå, men den smaker jo æsj....
|
På enkelte apotek og i enkelte nettbutikker..
|
Sitat:
Ikke på helsekostbutikker?:( |
Nei dessverre. Dessuten må du bestille olja på apoteket og får den ikke før etter en uke eller så.
|
Søren!
Oki, takk for svaret! |
Du kan jo alliere deg med noen som kan kjøpe inn for deg og sende det videre. Ja, dersom du ikke har lett tilgang på apotek tenkte jeg..
|
Hei igjen! Joda, har flere apotek å velge i...og mct er bestilt. tar ca ei uke...så æ får "kose" meg med cocosaen sålenge...
|
Nå har jeg kjøpt mct-olje (500 ml, 215,- på vitus apotek) - og har tatt 1 kork over kyllingsalaten. (smaker absolutt ingenting av den) Blir spennende å se effekten av denne! :ja:
|
Sikkert et dumt spm, og mulig jeg finner svaret lenger ned på siden her...
Men hva bruker dere kokosmelk til?.. Drikker dere den sånn den er eller?.... |
Kokosmelk brukes til kakao i steden for melk og fløte. Jeg bruker også kokosmelk i lavkarbobrød, som melke og fløteerstatninger i orientalske retter. Er helt sinnsykt godt til hotte karriretter blant annet..
Men sjekk boksen før du kjøper. Mange kokosmelkvarianter er fettreduserte og inneholder mye karber. Sjøl bruker jeg Santa Marias kokosmelk.. med bare o,5 karber pr 100 ml.. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00. |