Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Piskeklubb? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8676)

sirimor 28-04-06 11:45

Sv: Piskeklubb?

auu-auu!! fikk som fortjent ja.:blinke:

Jeg lover, helt sant at jeg gjør, styrketrening på lørdag, i morgen altså. Ja-da.

Siljevanilje 28-04-06 14:40

Her lukter det svidd nihaler gitt.

dagens rapport

gikk til treningssentere
styrkeprogram armer
kondisjon 30 min

21 min sol. og det gjorde godt ja.

er det godkjent?

jeg vil ikke bli pisket. på en måte. .

Fjonken 28-04-06 14:46

Godkjent.. tror aldri jeg får den gleden å svinge nihalen over din bare rumpe.. Sukk.. Du er alt for strukturert og målrettet.. Dessuten har du ikke noen unger å ta hensyn til heller..

Siljevanilje 28-04-06 14:47

jo jeg har en veeeldig stor baby hjemme jeg :lol:

Siljevanilje 28-04-06 14:51

men sånn treningsrelatert, jeg begynner å flaaaat mage jeg. trodde det skulle ta litt lenger tid.

men imorges tok jeg 300 sit ups før frokost. tror gjerne jeg skal fortsette med det..

Fjonken 28-04-06 14:55

300 rette eller 300 mixa? Få med deg de skrå også.. Men bra at du ser så gode resultater da.. Motiverende det.. Til slutt svinse du vel rundt med halvgenser og sixpack..

Siljevanilje 28-04-06 14:59

100 rette. og 100 flate med beina rett på gulvet. holder de ned på gulvet hele veien. de tar grevli bra under navlen. og 50 med høyre fot oppe og 50 med venstre fot oppe. de er vriene må holde balansen samtidig.

jeg skal ikke gå å briefe så masse. bare se ok i bikini. men det meste av mitt overflødige sitter på baken og låra. så må nok jobbe endel med de problem områdene der.

sirimor 28-04-06 15:21

oi!! det var imponerende! 300 situps. Du er god!!
Jeg blir så sliten i nakken (!) av alle steder. Ligger på en matte, føttene i gulvet, bøyde knær, hendene krysset over brystet, korsryggen i gulvet hele tiden. Løfter, holder til 3, senker ned. Slik gjør jeg det. Men nakken blir fort sliten, etter ca 10 rep. Merkelig.

Siljevanilje 28-04-06 15:34

du må prøve å stive av nakken. holde den stiv, rett opp og "ut" fra ryggen. og finn et punkt i taket å se på. og til å begynne med kun nøy deg med å få skulder bladene ppp fra bakken og ikke resten av ryggen,
dette vet du nok med sier det allikevel. pust ut på vei opp i sit upsen og pust inn når du legger deg ned igjen. og på utpust så kan du stramme magemusklene for ekstra motstand,

håper nakken gir seg hehe.. :klem:

Georgine 28-04-06 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine
Ny uke, nye muligheter:

Mandag:
Tirsdag: styrketrening (gjennomført)
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: styrketrening (gjennomført)
Lørdag:
Søndag: styrketrening

:D

Fjonken 28-04-06 22:22

Da var mitt oppdrag for dagen utført. Men så har jeg plussa på 30 min step i tillegg da. Siden jeg ikke fikk trena i går.. Flink eller.. ?

Si meg, er det ingen som deler ut roser her.. ????:confused:

Georgine 28-04-06 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Si meg, er det ingen som deler ut roser her.. ????:confused:

Roser?? Trur du dette er noen blomsterbutikk :D :D

Hvor finner jeg slike hen da? :)

Fjonken 28-04-06 22:32

Aner ikke.. men jeg synes jeg fortjener en.. Fikk juling i går.. og da skal jeg jaggu meg ha en rose i dag.. ;)

Georgine 28-04-06 22:35

Er overbevist om at du fortjener en :D

Fjonken 28-04-06 22:37

JA, det gjør jeg det.. Når jeg tyner meg 30 min ekstra på step etter en hard 60 min økt på fitnessballen, ja, da fortjener jeg jaggu en rosenkvast.. :rolleyes:

Georgine 28-04-06 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
JA, det gjør jeg det.. Når jeg tyner meg 30 min ekstra på step etter en hard 60 min økt på fitnessballen, ja, da fortjener jeg jaggu en rosenkvast.. :rolleyes:

:4klover: :4klover:

Kan by på disse i mangel av roser :)

Fjonken 28-04-06 22:42

Lykkekløver.. åhh så søt du er Georgine.. Lykke kan jeg trenge nå som det nærmer seg eksamen..

Siljevanilje 29-04-06 09:15

så flink du er Fjonken. jeg sovnet kl 10 igår på sofen igår jeg. og kl 11 la jeg meg. men nå skal du får ros, har desverre gått tom for roser.

bare å stå på med treninga og maten så kommer resultatene på løpene bånd. eller hoppende på en fitnessball. alt etter som som.

du er så flink så.

må bare forøvrig meddele at mine 300 situps før frokosten er tatt.

Fjonken 29-04-06 10:28

:) :) :)

sirimor 29-04-06 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje
du må prøve å stive av nakken. holde den stiv, rett opp og "ut" fra ryggen. og finn et punkt i taket å se på. og til å begynne med kun nøy deg med å få skulder bladene ppp fra bakken og ikke resten av ryggen,
dette vet du nok med sier det allikevel. pust ut på vei opp i sit upsen og pust inn når du legger deg ned igjen. og på utpust så kan du stramme magemusklene for ekstra motstand,

håper nakken gir seg hehe.. :klem:

Mm, mener du at haka ikke skal være for nærme brystet, hodet litt mer bakover, i linje med resten av overkroppen, så finne et punkt i taket?
Ok, skal prøve det.

Ja da, vet det, men takk allikevel :D

-- lørdag uke 17 --

Bare legg fra deg pisken Fjonken, for jeg HAR trent styrke i dag. Første økt siden 15. januar! Ja, i år ja, helledussen...
Hvor er blomstebuketten?
Her får du Fjonken :blomster: for fantastisk innsats denne uken.

Rompa mi ble heelt ødelagt, kan nesten ikke gå i trapper engang. Hvordan skal det gå i morgen tro? Skal ha en hviledag i morgen. Da er jeg ikke hjemme heller, så det blir morgentur på mandag. Lover!!!

Siljevanilje 29-04-06 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sirimor
Mm, mener du at haka ikke skal være for nærme brystet, hodet litt mer bakover, i linje med resten av overkroppen, så finne et punkt i taket?
Ok, skal prøve det.

Ja da, vet det, men takk allikevel :D
r!!!

jada akkurat sånn. :ja:
:klem:

sirimor 29-04-06 14:45

Takk-takk Siljevanilje :) :)

Fjonken 30-04-06 08:18

Blomster til den som forsøker.. Fjonken svinger ikke pisken over slike..Så ta det med ro. Synes du er flink som har kommet deg i siget igjen etter lang treningstørke..

Siljevanilje 30-04-06 15:33

raporterer inn dagens trening

gåtur tur-retur treningssenter med tung treningsbag
beinprogram 40 min
og 400 sit ups.4 forskjellige

godkjent? :snill:

sirimor 01-05-06 09:15

Du er rå Siljevanilje!!! Helt klart godkjent her ihvertfall :) :)

Siljevanilje 01-05-06 11:07

takk takk Sirimor. skrytt tas imot med takk og :klem:

Dagens plan er overkropp program og sigga 400 situps. og muligens sol etterpå

sirimor 01-05-06 11:17

Rapport fra meg også da.
Lørdag: styrketrening 30 minutter + 30 min. gåtur på kvelden.
Søndag: Gåtur 60 minutter.
I dag: 10 min. gåtur (subbing) Støl og stiv. Helt klart hviledag idag.

Kommer med ny ukeplan senere.'

Fjonken 01-05-06 11:32

Ingen trim på søndag.. Jeg kunne ikke selv om jeg ville.. Jeg kunne nesten ikke bevege meg i det hele tatt. Var som jeg hadde svelget en spett.. Umulig å sitte, umulig å ligge.. og vondt å stå og gå.. Så ikke verdt å friste løkka da nei..

Fjonken 01-05-06 11:35

Fjonkens treningsplan for uke 1/5 - 7/5

Mandag: forsiktig step pga lealaus rygg - Ble faktisk 60 min i moderat tempo.. Imponert over meg sjøl.
Tisdag: Fitnessball forhåpentligvis - Ble endret til 45 min step pga sent kveldsbesøk. Ble ferdig rundt midtnatt.
Onsdag : step - rett i dass..
Torsdag: Fitnessball - erstattet av en 3 timers økt med polerduk og vaskesvamp..
Fredag: step - Ryker sannsynligvis pga kjøp og salg av bil.. - og sånn ble det ja..
Lørdag: fri - Tre timers husvask
Søndag: alternativ treningsdag. - Får vel prøve å ta igjen noe forsømt trening.

Tar forbehold om at ryggen tillater dette her..

Georgine 01-05-06 19:14

Droppet trening i går, har jobbet på gården til søster i hele helgen og kroppen er mørbanket... Har plantet, ryddet, holdt på med hester, vasket og rakt..

Må kjøre programmet mitt i dag, onsdag, fredag og søndag for å være ajour i forhold til fyisoterapien.. Kom hjem for litt siden og får kaste meg over programmet..

Fjonken 01-05-06 23:32

Gårdsarbeid er da mye mer krevende enn regulert trening. Synes du har trent det du skal og vel så det jeg.. Flink jente..

Georgine 02-05-06 09:45

Tusen takk :)

Fikk trent i går og mangler bare 1 øvelse som jeg skal gjøre nå etterpå før jeg fyker til fysioterapauten :)

vskr 02-05-06 10:09

Forrige ukes treningsoppsett:
Mandag: 60 min håndball - utført
Tirsdag: 45 min sykkel - utført + 30 min uttøyning
Onsdag: 60 min håndball - utført + 1 time rolig håndball trening

Ble syk Torsdag-ingen trening resten av uken
Torsdag: step 1 60 min - kan ikke denne uken pga en viktig avtale (men neste uke skal jeg på denne også;) )
Fredag: stram opp 60 min -
Helgen alternativt med trening.

Denne ukens oppsett:
Mandag: ingen trening pga helligdag :p
Tirsdag: -
Onsdag: 2 timer håndball
Torsdag: 1 time Step 1 + uttøyning
Fredag - Søndag: hvile

sirimor 02-05-06 11:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sirimor
Ja da var det ny uke. Forrige gikk så der, må jeg si, INGEN styrketrening:mad: .

Jeg skal prøve igjen denne uken. Har falt litt utpå i matveien, men det skal ihvertfall ikke hindre meg ifra å trene!

Uke 17: 24. - 39.04.06.

mandag: morgentur 60 min. - utført :)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: morgentur 60 min. - utført :)
torsdag: styrketrening 45 min. - ikke utført :mad: ingenting i dag
fredag: morgentur 60 min. - utført :)
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført, men 30 min. styrketrening :) + 30 min. kveldstur :)
søndag: styrketrening 45 min. - ikke utført, men 60 min. formiddagstur :)

Redigeringer føres inn med brun skrift etterhvert, så får vi se hvordan det går. Heia meg! :D
Heia alle sammen, mener jeg :D :D

Jeg er fornøyd med uke 17. Nå har jeg kommet igang med gåturene, nå må jeg fortsette med styrketrening. Planen er 2 økter i uka ut mai-måned. Så fra juni skal jeg øke til 3 pr. uke. De andre dagene fylles med raske morgenturer.

Uke 18: 1. - 7. mai

mandag: morgentur 60 min. - ikke utført :mad: altfor støl!!
tirsdag: morgentur 60 min. - utført :)
onsdag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)
torsdag: morgentur 60 min. - utført :)
fredag: morgentur 60 min. - utført :)
lørdag: morgentur 60 min. - utført:)
søndag: styrketrening 30 min. - utført :) + 30 min. rask gåtur :)

Blir spennende å se om dette lar seg gjennomføre da. Skal gjøre så godt jeg kan.

Fjonken 02-05-06 11:55

Jeg synes alle er flinke her jeg.. Litt uorden i planene, men stort sett gjennomført.. Applaus og blomster til oss alle!!!

Siljevanilje 02-05-06 13:32

jeg meddeler hviledag idag. kjenner at musklene er litt slitne.
men skal ta 400 sit ups snart.

Fjonken 02-05-06 13:37

Kaller du det hviledag når du skal ta 400 sit-ups.. ? Tror du må skru til skruene dine litt jeg.. De er visst blitt litt løse..:D

Siljevanilje 02-05-06 13:45

ja men hviledag inkl ikke annen enn magetrening. men nå er de 400 sit upsene tatt.

*skrur skruene på plass inn*

Fjonken 03-05-06 00:15

Da var en sen steprunde unnagjort.. Greide 45 min til tross for sent kveldsbesøk..

Melania 03-05-06 00:19

Gosh så flinke dere er...

Men nå har jeg avtalt med min PT (personlig trener) at jeg skal trene fredag morgen kl 07.30!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.