Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Grønne prikker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9008)

Distrea 12-11-07 17:47

Sv: Grønne prikker

Jeg har faktisk delt ut en rød prikk med en tilbakemelding, er det slik at dem som får denne røde prikken IKKE får tilbakemeldinga hvis hun har FLER grønne prikker?

da forstår jeg ikke poenget:confused:

Nille 12-11-07 17:58

Jo, den som får en rød prikk får den røde prikken - MED tilbakemelding, men den syns ikke foran om man har mange grønne prikker fra før. I kontrollpanelet (link oppe til venstre) viser ALLE prikker - uansett type.

Prikkene foran viser bare at man har prikker, ikke hvor mange...
Dette er en standard foruløsning.

Noen velger å sende en PM for å forklare vedkommende hvorfor de har gitt rød prikk (og kanskje for å være sikker på at vedk. er oppmerksom på det - det er jo ikke alle som leser infoen på forumet) men de fleste velger bare å legge inn kommentar.

Distrea 12-11-07 18:40

takk, da ble jeg mye klokere :ja:

Dilly 12-11-07 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise (Innlegg 363440)
Det ligger tråder klistret i informasjonsforumet om både forumregler og ryktesystemet. :) (Og diverse annen informasjon som kan være nyttig. ;))

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2

Ja takk, det var linken for å komme inn på informasjonsforumet med millioner av innlegg. Jeg har allerede vært der, da det er alminnelig praksis å søke og lete litt før man spør. Jeg har søkt og lest ganske mye før jeg spurte, men jeg kan fortsatt ikke finne info om hvor mange poeng man skal få i form av grønne prikker minus røde prikker... fra de andre forumbrukerne før man har opptjent seg en ny grønn kloss/prikk og en ny datagenerert tekst under de grønne.

Noen ganger kan det dessverre være litt vanskelig å forklare presis hva man søker svar på, enten det er skriftlig eller muntlig, og noen ganger må man bare akseptere at man ikke finner svar.

Beklager så mye for bryderiet. Det spiller jo ikke så stor rolle. :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 363558)
Jo, den som får en rød prikk får den røde prikken - MED tilbakemelding, men den syns ikke foran om man har mange grønne prikker fra før. I kontrollpanelet (link oppe til venstre) viser ALLE prikker - uansett type.

Prikkene foran viser bare at man har prikker, ikke hvor mange...
Dette er en standard foruløsning.

Noen velger å sende en PM for å forklare vedkommende hvorfor de har gitt rød prikk (og kanskje for å være sikker på at vedk. er oppmerksom på det - det er jo ikke alle som leser infoen på forumet) men de fleste velger bare å legge inn kommentar.

Du sier at kontrollpanelet viser alle prikker - uansett type. Da har jeg ikke fått den røde prikken, det var bare en stygg PM.
Tusen takk Nille.

Da tror jeg at jeg har undersøkt nok om temaet.

http://www.cosgan.de/images/more/flowers/049.giffra Dilly

nomma 12-11-07 21:19

Sløve meg greide å gi en super dame her inne en rød prikk ( den skulle selfølgelig være grønn),:flau:

er det ikke mulig å få slettet den eller skiftet den til en grønn en?

Distrea 12-11-07 21:38

du får nok bare kompensere med å gi mange grønne ;)

Summer 12-11-07 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nomma (Innlegg 363628)
Sløve meg greide å gi en super dame her inne en rød prikk ( den skulle selfølgelig være grønn),:flau:

er det ikke mulig å få slettet den eller skiftet den til en grønn en?

Jeg tror jeg har fikset den. :)

Summer 12-11-07 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly
men jeg kan fortsatt ikke finne info om hvor mange poeng man skal få i form av grønne prikker minus røde prikker... fra de andre forumbrukerne før man har opptjent seg en ny grønn kloss/prikk og en ny datagenerert tekst under de grønne.

Hvor mange poeng en får avhenger av hvor lenge den som gir deg prikk har vært medlem, hvor mange innlegg vedkommende har, og hvor mange ryktepoeng h*n har. Man tar halvparten av den summen man får gi med en grønn prikk når man rødprikker.
Teksten har Nille forklart deg. Jeg kan endre på den om jeg har lyst, men jeg er ikke kreativ nok til å finne på noe morsomt.

Lemen 12-11-07 21:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 363596)
... men jeg kan fortsatt ikke finne info om hvor mange poeng man skal få i form av grønne prikker minus røde prikker... fra de andre forumbrukerne før man har opptjent seg en ny grønn kloss/prikk og en ny datagenerert tekst under de grønne.

Noen ganger kan det dessverre være litt vanskelig å forklare presis hva man søker svar på, enten det er skriftlig eller muntlig, og noen ganger må man bare akseptere at man ikke finner svar.

http://www.cosgan.de/images/more/flowers/049.giffra Dilly

Bare legger til litt info til deg jeg da.

Når man har skrevet 25 innlegg i forumet, så har man tjent seg opp 1 ryktepoeng. Når en da gir en tilbakemelding (rød eller grønn prikk) så gir eller tar man 1 poeng til/ fra den personen. (om en gir en tilbakemelding (rød/grønn prikk) før man har skrivd 25 innlegg, så kommer meldingen opp med blå/grå farge, og teller ikke på brukerens poeng.)

Hvor mange poeng man gir kommer an på hvor mange innlegg en har i forumet, og hvor mange tilbakemeldinger (røde/ grønne prikker) en har fått.

Husker ikke helt hvordan grensene går, men har fulgt med på mine poeng og synes å huske at man får
2 grønne klosser ved 100 poeng,
3 ved 200 poeng
4 ved 300 poeng
5 ved 400 poeng
6 ved 500 poeng (nå skifter de farge til lysegrønne)
7 ved 700 poeng
8 ved 900 poeng
9 ved 1100 poeng
10 ved 1300 poeng

(Og flere en 10 klosser har jeg ikke fått :p)

Jeg har ikke fulgt med på de datagenererte tekstene.

Dette står i faq'en på et annet forum, av samme type som lavkarbo.no, kanskje bedre forklart enn hva jeg klarte.

Sitat:

For å gi ryktepoeng trykker du på den lille hvite vektskålen ved brukernes innlegg. For å sjekke hvor mange ryktepoeng du har mottatt, kan du gå inn på kontrollpanelet ditt. Der vil poengene stå oppført nederst på siden, sammen med avsender og en eventuell kommentar.
For å se hvilke brukere som har mest/minst prikker går man inn på "medlemslisten" og trykker "rykte" øverst. Listen vil da sorteres etter rykte.
En grå prikk betyr at du har mottatt en rød eller grønn prikk fra en bruker som ikke har skrevet over 50 innlegg i forumet. Disse er ikke poenggivende.
En rød prikk teller halvparten av det du gir i + poeng.
NB: Her på forumet er det 25 innlegg, ikke 50, jeg er dessuten ikke sikker på om en rød prikk teller halvparten av det du gir i + poeng.

Har du blitt litt mer klokere nå da? :)

Lemen 12-11-07 21:54

Oj, ikke meningen å tråkke Lise på beina her altså. :)

:blomster:

Dilly 12-11-07 22:44

Dette var helt utrolig bra forklart, akkurat hva jeg var på jakt etter. Tusen takk til begge to :)

http://www.cosgan.de/images/more/schilder/019.gif

Summer 12-11-07 22:48

Hehe, vi skrev jo samtidig. :dulte: Bare flott dette Lemen. :)

Lemen 12-11-07 23:36

Ja, så nå at vi postet omtrent akkurat på samme tid Lise. :)

Kan vel egentlig også bare tilføye

11 grønne klosser ved 1500 poeng

:p

Nille 12-11-07 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 363711)

Kan vel egentlig også bare tilføye

11 grønne klosser ved 1500 poeng

:p

Har også 11 grønne klosser - ved 13613 poeng :p Kanskje ikke plass til fler ?

Lemen 12-11-07 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 363716)
Har også 11 grønne klosser - ved 13613 poeng :p Kanskje ikke plass til fler ?

Hihi, ser ikke ut som det nei, selv om du hadde fortjent minst 1000 grønne bokser Nille! :)

:blomster:

Smula 16-11-07 13:58

På kontrollpanelet kommer det kun opp de siste tilbakemeldingene man har fått - er det noen mulighet for å få vist alle sammen?
Har fått en del morsomme kommentarer... men jeg må skjerpe meg når det gjelder å dele ut prikker, det gjør jeg ikke mye av. Smekk på lanken.

Valeriana 21-11-07 18:45

Jeg har ikke forstått systemet med prikkene før nå nylig, skal skjerpe meg å bli flinkere til å gi tilbakemeldinger! :p

Eva 17-12-07 19:53

Jeg har et prikkespørsmål.

Har mange grønne prikker og tusen takk til de som har medvirket til det. Den siste prikk jeg har fått er derimot mørkegrå, men kommentaren er 100 % positiv! Kan det være et feiltrykk? Og er den grå prikk det dere kaller en "rød" prikk?

Når man trykker på vekten kommer det opp to valg. Enten at man er positiv eller negativ, dvs altså si en grønn eller rød prikk? Det står jo ikke noe om at man kan velge å gi noen en rød prikk.....:o

Nille 17-12-07 20:01

Det er fordi den som har prikket ikke har "styrke" - for få innlegg og/eller for lite rykte selv. Dvs. de kan prikke og gi kommentar, men det teller ikke.

Sitat:

Ryktesystemet er et kommentar og oppmuntringssystem.

Du har muligheten til å gi positiv eller negativ tilbakemelding til en brukers innlegg. Tilbakemeldingen kan gis med eller uten kommentar.
Dette er et tillegg til å skrive en takk eller oppmuntring i tråden.

Slik fungerer det:

• Du må være registrert bruker for å kunne gi rykte.
  • Alle begynner med et rykte på 10
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.
  • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 10 i rykte selv
Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:
  • Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 180 dager) Endret 7/3
  • Hvor mange innlegg du har (+1 når du har skrevet 25 innlegg, deretter +1 / 1000 innlegg) Endret 7/3
  • Hvor mye rykte du har (+1 / 200 ryktepoeng) Endret 7/3
Du må spre rykte til 10 brukere (Endret 7/3) før du får gi på nytt til en bruker du har gitt til før. Du kan gi rykte 15 ganger (Endret 7/3) per døgn. (Administratorer har ikke disse begrensningene.)
  • Dine 25 siste ryktepoeng og kommentarer finner du i kontrollpanelet ditt.
  • Dine 20 siste ryktedryss og kommentarer finner du også i kontrollpanelet ditt.

Eva 17-12-07 20:22

Takk Nille. Ja brukeren som skrev var helt ny. Men forandrer den grå prikken farge når hun får noe mer styrke...?:p
(det er jo lov å håpe :D)

Flott forklaring du har limet inn. Skal få lest den gruuundig!:cool:

Summer 17-12-07 20:43

Nei, den forandrer seg ikke. Da ville jo feks en som har to innlegg og er blitt prikket av Nille (som har mest ryktekraft her inne), rykke stadig oppover uten å gjøre noe, - bare fordi Nille er medlem lenge, skriver tusenvis av innlegg og får bøttevis med rykte. Det er den summen som er når man gir som blir stående. :)

Eva 17-12-07 20:48

Ok, I see!:cool:

MorStine 19-12-07 19:07

Nå har jeg lært endel... Jeg er ikke noe flink til å prikke, og får derfor ikke SÅ mange selv heller:rolleyes:

*måbliflinkere*

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.