![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
Photo: Nydelig den Mariusgenseren. Det å strikke gensere til meg sjøl igjen er endel av belønninga. Er ikke gøy å strikke størrelse XXXL. Så jeg leiter etter en i bomullsgarn. Har ikke bestemt meg om det skal være flere farger eller bare lacemønster. |
Jeg strikker trekk til PC'n min akkurat nå. Dette er til den store, nå er det i lillafarger til den lille.
http://home.no/eccostrikking/Bilder/PCtrekk1.jpg http://home.no/eccostrikking/Bilder/PCtrekk2.jpg |
Wow! Så kult, Sistegang!
Ja, da fant jeg to garn i svart eskimo da jeg egentlig lette etter noe annet garn (som på mystisk vis er borte vekk), så da begynte jeg like godt på den hettegenseren! Det går jo så fort! Gleder meg til den er ferdig :D Den er så fiiiin! Licota, er ikke sikker på om jeg forsto det nå heller :p. Men jeg kan jo kanskje heller spørre igjen når jeg får begynt på det! |
Veldig kult, Sistegang! Det minner meg om at jeg egentlig trenger å lage et trekk til kindlen min, siden den ikke har det så bra i norsk vinterkulde. :p
|
Sitat:
|
Morsom tråd :)
Jeg strikker og syr en god del...nå for tiden går det mest i fleecekjoler i forskjellige farger til barn 0-4 år (bildet, er den siste jeg sydde til lille prinsessa mi til jul). Har også sydd en rekke MeiTai`er, vognposer, luer, gensere, kosedresser og bukser. http://i296.photobucket.com/albums/m...e/DSC_3570.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk LanoGakkGakk og katten :D
|
Sitat:
|
Takk for det LineMJ :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Altså en stav om luftmaskebuene fra foregående omganger. Så først har du ei rute, Så blir det to, neste omgang blir det tre ruter mellom dobbeltstavene osv osv Men det fins nå utrolig mange fine oppskrifter der ute til vanlige trekantsjal. Kansje greit å finne en orntlig oppskrift! Det er nydelig å lage sjal i englemasker også! :) |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Det har tatt tid, men nå har jeg montering og halskant igjen på denne. Jeg er litt stolt av å ha kommet så langt selv om det ikke gikk veldig fort. Så legger ut bilde nå :) og tror det gjør at jeg får ut symaskinen i dag. Da kan jeg begynne å montere og bli ferdig i løpet av helgen i alle fall. Er noen (.....eller helst mange) tråder å feste.
Så her er skryte/motiveringsbilde: |
Sitat:
|
Wow, Zincite! Og så utrolig jevnt du strikker!
Jeg har jo glemt å fortelle at garnbloggen min er oppdatert! Og den skal ganske snart oppdateres enda mer! :) Se HER! |
Sitat:
Sitat:
Sleit litt med jevnheten på ermene da jeg skiftet fra stømpepinner til ermpinne, så rakk opp litt og fikk justert - så det ble bra til slutt. Siden jeg ikke har strikket genser på ca 20 år er jeg litt spent på montering. Vet det går bra, men synes det å klippe opp er litt skummelt :ja: Nå skal jeg inn å sjekke garnbloggen din Photo. Jeg tenkte å la meg inspirere av strømpene dine. Sliter med å få lange nok sokker - har kjøpt overkne sokker, men de ender stort sett som knestrømper. Så spørs om ikke det er et prosjekt etterhvert. |
Så fin genser! Det går som regel greit å montere så fort du har fått begynt. Det verste er vel å få frem symaskina :p
Mønsteret var veldig fint strikket, skulle ønske jeg kunne få det til sånn... |
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å forstå en strikkeoppskrift?
Jeg strikker noe som kalles for djevellue. Det er rillestrikk og aller først skal jeg strikke 20 pinner slik at det blir 10 riller. So far, so good. Men så står det: " Strikk videre slik: Begynn pinne 1. ny (ny betyr ny retning) i den siden som garnenden henger i oppleggskanten." Jeg skjønner ikke hva det menes med ny retning. Skal jeg felle av og begynne å strikke i oppleggskanten......? Takk for hjelp! |
Sitat:
Men siden du skal begynne i oppleggskanten, strikker du liksom fra toppen av hodet? Og så skal du strikke mot andre siden? Djevelluen er tøff, da:) |
Ja, det er noe sånt jeg ser for meg. Men syntes at det i så fall kunne vært litt bedre forklart. Bildet i oppkriften er tatt fra siden, så jeg får ikke sett om det er en kant oppå luen, for det vil vel bli det om jeg gjør det på den måten?
Må jeg altså felle av der jeg er nå, plukke opp masker i oppleggskanten og strikke andre veien? :confused: :o |
Kanskje du kan legge ut litt mer av oppskriften? Blir kanskje lettere å forstå når man ser det i sammenheng :)
|
Åhh, den røde og hvite barnekjolen! Den kunne jeg tenkt meg til meg selv:D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14. |