Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kitt 15-01-11 00:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marhus (Innlegg 1002119)
Noen som vet om man kan spise kebab fra kebabsjappe (ikke pitabrødet da selvfølgelig :p) når man går på ketolysekuren?

Har gjort det noen ganger og aldri falt ut av ketose. Men bare 2-3 ganger på 3 år, altså!;)

Kitt 15-01-11 00:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1002124)
:lol: IGJEN!

:lol:
De nye ser i hvert fall at her får man jammen meg svar på det man spør om!

Bra vi er sånn passe enige også, da!;)

Furine 15-01-11 00:09

Hehe! ;)

Kanskje 15-01-11 01:11

Jeg må snike meg inn her igjen jeg. Jeg HAR søkt, men jeg finner ikke ut hva jukseris er, og hvordan man lager det. Noen som kan hjelpe meg?

Gerd 15-01-11 01:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1002175)
Jeg må snike meg inn her igjen jeg. Jeg HAR søkt, men jeg finner ikke ut hva jukseris er, og hvordan man lager det. Noen som kan hjelpe meg?

Ved google-søk på fremsiden her på jukseris kom disse trådene opp:

http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...s&sa=S%F8k#979

:)

Idarull 15-01-11 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 998293)
Vet det finnes noe som heter Pofiber som kan brukes på samme måte som fiberhusk. Aner ikke prisen, men det kan jo være verdt å sjekke ut! Dessuten er jo alt sånn billigere i Sverige ;).

Åja. Jeg har 6 bokser med pofiber. Minst! Er det noen som har en god oppskrift på brød med hovedsaklig pofiber? Prøvde ett her og det var ganske godt. Litt søtlig.

Carisma 15-01-11 13:23

Jeg lurer på hvorfor jeg sitter her på nett når jeg har masse å gjøre i dag?? :eek:

Gerd 15-01-11 13:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1002462)
Jeg lurer på hvorfor jeg sitter her på nett når jeg har masse å gjøre i dag?? :eek:

Fordi det er så koselig her :D
Hilsen ho iført morgenkåpa med pc på fanget :lol:

Idarull 15-01-11 21:16

noen som har peiling på Lotto system, 1 rekke, 8 tall? jeg hadde 5 rette, men vet ikke hvor mye utbetalinga blir. sist jeg vant på sånn, fikk jeg mer enn vanlig gevinst.

Kanskje 15-01-11 23:22

Jeg lurer på hvorfor det lukter så rart av komfyren/steikeovnen min :confused:

Den er helt ny, og når jeg bruker den så lukter det en slags rar lukt, nesten som sterk perfume i kjøkkenet.

Veldig ubehagelig når det blander seg med matlukten.:wacko:

Rin 16-01-11 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marhus (Innlegg 1002119)
Noen som vet om man kan spise kebab fra kebabsjappe (ikke pitabrødet da selvfølgelig :p) når man går på ketolysekuren?

Ja og nei. :) Jeg gjør dette ofte, men velger da kebabmiddag uten pommes frites og mais, med 100% rent storfekjøtt - "vanlig" kebabkjøtt er ikke rent. (Det blandes med mel.) Du bør velge kyllingkebab dersom det ikke er en sånn rent kjøtt-variant på menyen.

Carisma 16-01-11 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1002895)

Den er helt ny, og når jeg bruker den så lukter det en slags rar lukt, nesten som sterk perfume i kjøkkenet.

Det er vanlig med nye komfyrer. Mener å ha lest noe om at man skal varme de opp før man stker noe i de, for at lukta skal "brenne ut", men nå er det så lenge siden min var ny at jeg husker ikke detaljer....

Kanskje 16-01-11 00:23

jeg har brukt den noen ganger, så den er ikke heeelt ny, fikk den før jul, men har bare brukt den til normal steiking og koking. den lukten er bare sååå vemmelig :eek:

Idarull 16-01-11 12:13

kan man trekke fra Dietary soluble fiber og insoluble fiber når man regner karber?

Er ikke helt sikker på oversettinga til engelsk nemlig...

nevermind, fant ut av det :) såvidt jeg kan skjønne skal ingenting av fiber telles på lavkarbo da det ikke har påvirkning på blodsukkeret.

Kanskje 16-01-11 13:58

Hva er Espresso og hvor får man kjøpt det? jeg kikket i kaffehyllen i går og fant ikke Espresso. det står i oppskriften Eggemelk at man skal ha i fløte og espresso.

Og kan jeg bruke disse små porsjonsposene med forskjellig kaffe og kakao, eller er det gor mye karbohydrater i dem?

alexsandra 16-01-11 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1002895)

kanskje det hjelper og ta en skikklig vask hvis du ikke har prøvd der.

Carisma 16-01-11 14:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1003252)
[i]Og kan jeg bruke disse små porsjonsposene med forskjellig kaffe og kakao, eller er det gor mye karbohydrater i dem?

Tenker du på de posene i porsjonspakker du finner på vanlig dagligvare, fra nescafe? De er stappfulle av sukker!

Espresso: http://no.wikipedia.org/wiki/Espresso
Den espressoen de har i dagligvarebutikker: http://www.nescafe.no/products.html# (ca midt på produktoversikten)

Furine 16-01-11 14:07

I eggemelksamanheng så betyr det jo (for min del i alle fall) berre at det skal vere sterk kaffi. Treng ikkje henge deg opp i "espresso"-namnet. Men eg brukar espresso, fordi det er det maskina mi og kapslane kallar det (Nespresso).

Carisma 16-01-11 14:13

Hvorfor er det ikke mulig å kopiere bilder fra et vindu til et annet i Google Chrome? :sint:

Kanskje 16-01-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1003257)
Tenker du på de posene i porsjonspakker du finner på vanlig dagligvare, fra nescafe? De er stappfulle av sukker!

Espresso: http://no.wikipedia.org/wiki/Espresso
Den espressoen de har i dagligvarebutikker: http://www.nescafe.no/products.html# (ca midt på produktoversikten)

Det er den som heter Gull jeg skal ha da? Trodde det skulle stå espresso utenpå hehe.
Hva heter ellers sterk kaffe ? (er ikke kaffedrikker)

Carisma 17-01-11 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1003769)
Det er den som heter Gull jeg skal ha da?

Nei, Gull er vanlig kaffe. Den svarte ca midt på av produktene er espresso. Det gikk ikke å linke direkte til produktet, bare til oversikten.

Zillah 17-01-11 08:23

1 Vedlegg
Da eg skulle kjøpe espresso her i haust, var alle butikkane tomme i eit par veker, berre etiketten på hylla viste kor den skulle vere. Men no i det siste har det vore bra tilgang igjen.

Furine 17-01-11 10:10

Det er jo berre å hive oppi ei skei eller to ekstra i kaffitraktaren og litt mindre vatn. Då blir kaffien sterk ;)

Zillah 17-01-11 10:22

Men når ein ellers ikkje er kaffedrikkar (som eg) så er vel det å trakte kaffe ikkje det ein gjer mest av ;) Pulverespressoen blir akkurat passe, lage ekstra sterk pulverkaffe blir ikkje så godt, syns eg. Men ein må vel prøve seg fram og sjå kva ein liker.

Deanna 17-01-11 16:59

Pulverkaffe igjen!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.