![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper kosen din smakte godt :) |
Sitat:
HERLIG med ketosen da, juhuuuu og jippi :) Så flott! |
Sitat:
|
Veiing onsdag! Føler du for å veie deg, så skriv om det! Skriv hvorfor du har dette behovet for å veie deg! Når du finner ut hvorfor, så kan vi kollektivt diskutere om det er gyldig ;) Velkommen til lavkarbos høyesterett! Moahahaha
Jeg titta på stixen i stad. Ikke vært i ketose (av en rar grunn!!) på et par-tre dager nå. Ble så ivrig at jeg nesten holdt på å ta bilde av den stakkars pinna. (Heter Ketostix av merke Bayer, 52,- på apoteket). Den var nestmørkest fordi jeg har drukket særs lite i dag (kroniske magesmerter som gjør det vanskelig å tisse) |
Sitat:
Til 400 gr kjøttdeig: 2 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper |
Karbomamma: Tacokrydderet må jo være like godt som det vanlige! Jeg merker iallefall ingen forskjell, men så har jeg ingen gourmetsmakssans da. Har brukt den hjemmelaga versjonen så lenge at jeg ikke husker hvordan det smaker vanligvis.
Bruker denne oppskrifta: 2 ss spisskummin, 1/2 ss koriander, 1/2 ss chilikrydder, 1/2 ss hvitløkspulver, 1 ss paprikapulver. Dæsjer litt salt og pepper oppi også. |
Begynner allerede å bli litt sprø av den der Drink-Water-appen. Føler jeg har pøst på med uhorvelige mengder med vann idag! Bør ha noe for seg dette altså :P
|
Sitat:
|
Jublende glad. Ikke kvalm lenger og er i ketose !!!
|
Den heter "Drinking Water". Den minner deg på å drikke et visst antall glass vann iløpet av dagen.
Jeg har den på ti glass - så det blir cirka 2,5 liter vann jeg er garantert i å få i meg. Alt utover det må jo bli en slags bonus. |
Så bra, Orlando. Herfra går det bare oppover. Eller.. nedover.. Du skjønner hva jeg mener :D!
|
Elanesse: Oi. Har jeg skrevet feil i oppskrifta mi? Har jeg surret med SS og TS? Jaja, synes det smaker godt uansett :)
|
Sitat:
Men jeg fant ingen med det navnet der. Da kom det opp en med oversikt over alle fontenene i Roma. Skulle jeg bli tørst, så kunne jeg alltids skru på iPhone og finne nærmeste fontene, hehe Men jeg fant en tysk en da. Det får duge |
Sitat:
Men jeg holder meg unna litt til tror jeg, det er et eller annet som gjør at jeg har stått stille en god stund, så nå er det slutt på cavalier/atkins, lettbrus (nesten iaf:rolleyes: og baconkrisp) Men jeg har begynt på fettfaste for å booste systemet, fra i går til i dag hadde jeg gått ned 400gr :D og beltet mitt måtte plutselig inn et hakk:p Blir spennende å se om det fortsetter sånn, og om det fortsetter når jeg går over til ketosekosthold igjen... |
[quote=Foksy;1133326] Men jeg har begynt på fettfaste for å booste systemet, fra i går til i dag hadde jeg gått ned 400gr :D og beltet mitt måtte plutselig inn et hakk:p
Fett-faste? Mindre fett? Vet du om det har noen effekt (utover de 400g. fra i går til i dag)? Begynner å bli desperat her, legger faktisk på meg, sakte men sikkert....:forstoikk |
Sitat:
Andre som har skrevet om sin opplevelse her inne har gått ned mange kg på få dager, en skikkelig boost for fettforbrenningen mao. Dette er nok for de som har stått fast en stund altså, jeg har hatt et platå på nesten 8 uker! Så nå måtte det tøffere tak til for at jeg skulle få ny motivasjon, og den har jeg fått allerede! :) |
Urk, det hørtes litt dramatisk ut :wacko:
Tror jeg skal gjøre som deg i første omgang; kutte ut all sukkerfri sjokolade/søtning (det er ikke mye, men det er der...). Og så tenker jeg å prøve å kutte karber til 15 pr.dag (må bytte ut de gode cashewnøttene med makademia/ paranøtter), så får jeg se om det er nok til at det løsner :P Tvi-tvi til oss :p |
Jepp, da er jeg i ketose igjen. Spiste sushi i går kveld, så i dag tidlig var jeg ikke i ketose. Men ved 18 tiden var det fullt utslag igjen. I love it!!! Nå er det i hvertfall 3 mnd til neste måltid med sushi. Deilig å få trent litt i dag.
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper det holder å kutte søtning/nøtter for deg, tror nøtter har vært en stopper for meg også. Eller, det som sikkert har vært greia er at det er så vanskelig å bare spise litt :rolleyes::rolleyes: Nå spiser jeg ikke nøtter eller frø utenom lavkarbobrødet mitt:) Tvi tvi til oss ja!:p |
Hei alle sammen, får jeg leke med dere? :D
Hev meg spontant på en ketolysekur på lørdag (4/6). Det har gått veldig bra hittil, synes jeg spiser masse godt og veldig variert, og koser meg virkelig med maten. Har vært i ketose siden søndag, ikke følt noe ubehag utenom stålånden fra helvetet. Ugh! Har sniktittet på vekten, ser ut til at jeg har gått ned et kilo i løpet av disse dagene, yey! Måtte det fortsette! En ting jeg lurer på: jeg er fremdeles ikke kommet dit at sultfølelsen er dempet. Jeg spiser mye, og blir sulten igjen etter 4-5 timer. Og i motsetning til mange av dere, synes jeg fett er kjempegodt og sliter litt med å ikke gå helt amok. Elsker ost, rømme, fløte, smør, dressinger osv osv. Har sjekket kostholdet de siste par dagene inne på diett.no, ser ut til at jeg ligger på ca 215g fett (myyye, ja!), ca 130-140 g protein og ca 15 g karbo. Er det ok å spise så mye??? Tenker litt at jeg ikke vil gå for hardt ut, vil ha noe å gå på i tregere perioder. Men kanskje det blir litt for voldsomt? Men ellers går jeg sulten. I dag har jeg spist: 2 egg, 1 skive kokt skinke, smør, fløte og rømme til frokost. 240 g salmalaks med litt rømme + en stor porsjon blomkålgrateng med masse smør/fløte + litt broccoli 1 Babybelost 1 avocado med ca 50 g reker i lake, litt sirton + en god bit med hvitmuggost. Kunne godt spist mer... Ble litt lite grønnsaker i dag, hadde så veldig lyst til å fråtse i blomkålgratengen. Ellers spiser jeg varierte grønnsaker til hvert måltid. Drikker også vann jevnt og trutt hele dagen. Kan jeg fortsette slik, eller bør jeg prøve å kutte ned litt? |
Sitat:
Velkommen og lykke til videre også forresten :D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Idag har jeg klart å få i meg litt mer fett, det kjennes hvertfall sånn ut på metthetsfølelsen.. Starta dagen med 2 egg på senga som jeg hadde tatt med meg fra frokostbordet før jeg la meg(må ha noe å dempe den verste sulten med om "morgenen", våkner gjerne i 2-3tiden og ikke mat før 6), blei litt ytrefilet med blomkål og brokkoli+1 egg med majones til ordentlig frokost kl.18, kl.21 spiste jeg osteskiver med kalkunskinke, tomatskiver og agurk med majjo og til lunsj kl.23 blei det salat med agurk, gresskarkjerner, fetaost og nok ett egg med majjo på + oljen fra fetaosten over salaten.. Fikk ikke i meg all salaten, men den holder meg fortsatt mett så blir nok ikke noe mer mat før 07 nå.. Skulle jeg bli sulten i 5-tiden har jeg jo knekkebrød som jeg kan hive baconost på evt=) Det er vanskelig å leve etter "spis når du er sulten" når det er bestemte tider for mat altså, men det er ihvertfall ikke noe poeng i å trykke i seg mat bare fordi klokka sier det.. Håper jeg finner en god balanse på det=) Idag har jeg hvertfall vært flink til å drikke vann=) Og selv om jeg ikke er helt sikker tror jeg at jeg fortsatt er i ketose.. Jeg har ihvertfall mye høyere kroppstemperatur enn jeg pleier å ha.. Det så jeg på termostaten på lugaren, pleier jo aldri å ha det så kaldt innpå der jeg.. I tillegg får jeg beskjed om at jeg må være syk som synes det er varmt i t-skjorta mens andre sitter i gensere :flau: Nå må jeg vel komme meg inn til 3-kaffe, men selv om jeg ikke får tid til å skrive så regelmessig her inne er jeg innom og leser meg opp og følger med på dere :p Ja, velkommen til deg Morla!=) Og god natt til alle andre=) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31. |