![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
Et par timers variert gange rundt omkring, en runde rundt Tjuvholmen og litt fram og tilbake på grønland... :D
|
Starta dagen med 25 min på elipsemaskina og 15 min styrke etterpå. Også har jeg jo gått i 17-mai tog :D
|
17 mai, blei 2 og en halv time på fjellet, med sykt tung sekk med fotoutstyr.
|
Hei :)
Har hatt dobbeltime aerobic i dag, gikk egentlig veldig greit. Svetten var ikke så salt så kanskje jeg burde drikke litt mere farris for å få i meg salter? |
Xyckling 55 min. Merket at jeg spiste karbo i går, for jeg hadde masse å gå på...
|
18 mai: 1 time kombinert landeveissykling og hurtig gange i terreng. Puls opp mot 140
I dag blir det en drøy halvtime intervalltrening. Skal teste mine nyinnkjøpte overpronasjonssko, med sole fyldt med lurium, umulium og drømmelettium. :D |
Sitat:
|
1 times skogstur er akkurat unnagjort. Dagen startet jeg med 20 minutter på elipsemaskina etterfulgt av 15 min styrke.
|
Trinigs bok ja... da kommer min bok t å bli ganske kjedelig, gå tur, jogge med hunden og ri hest.. hehe.. dette er hverdagen min men trim blir det jammen av det også;)
|
Sitat:
Du verden så lettløpt de nye skoene er, og duverden så jeg angrer på tempoet i dag. Nye sko=endret belastning=Sykt vondt i knær og legg |
Da har jeg unnagjort minførste joggetur på noen år:D. Det gikk mye lettere enn jeg trodde, hadde regna med pesing og vondter...men, det var bare godt (nesten:o)
Det skal gjentas en gang eller flere i nær fremtid ;) |
Xyckling, 55 min. Gud så mye lettere det er å trene etter en karbosprekk! :o
|
Har hatt de vanlige 2 timers økt med aerobic:D |
I går blei det joggetur/intervalltrening
I dag blir det en time sloooow. Har knær som ikke liker meg |
Da ble det kun en halv time på elipase maskina idag! Den tiden, den tiden:rolleyes:
|
xyckling 55 min.
|
Det blei 45 minutter styrketrening i går.
I dag er knærne mine langt bedre, så 30 minutter løping/intervalltrening står for døren. Uansett hvordan kroppsfasongen min utvikler seg, får jeg etterhvert god styrke, og en djevelsk kondisjon. Gleder meg til noen gode fjellturer i sommer. Kommer til å ha tidenes tyngste sekk, med alt hva hjertet begjærer. |
Hva har jeg trent idag.... Ja...
jeg har jo en av mine distre dager, så jeg dukket opp til treningen 1 time før min kjære avtale... full av dårlig samvittihet ovenfor gårsdagen da jeg ikke gjorde noe. Så dagen idag inneholdt dette; 15 minutt Cross Trainer 75 sit-ups - litt å spise så jeg klarer den knallharde styrkeøkten som han legger opp... det er så hardt og herlig å få til på samme tid at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Kort sagt trener vi Mage, Midje, Lår, Legger, Armer, bryst, rygg - med ulike intervaller... etter å ha svettet meg igjennom dette i 60 minutt... fikk jeg tidenes teaser 60 sit-ups = veiing... Nå skal det nevnes at min forrige veiing var for 2 dager siden, så jeg forstår ikke vitsen... men den 0,5kg fra sist.. Neste helvetesdag er tirsdag kan ikke vente, mellom dette er det Alt mulig rart.. |
Nye knær søkes, til godt brukt kropp.
Intervalltreninga tar på knærne til en tung kropp. I dag har jeg ganglaget til en 80åring med rulator |
Xyckling 55 min i går.
Også satser jeg beinhardt og skal på Xyckling 55 og Power 55 etter hverandre i dag... :rolleyes: |
Intervall/løping i går. Endelig begynner knærne å oppføre seg.
Har ikke pytonvondt i dag. |
Sitat:
|
Heisann:)
Har hatt dobbeltime i aerobic i kveld. nå skal jeg lade opp til sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil langt og går av stabelen på lørdag. Er veldig spent på hvordan det skal gå uten karbs???:rolleyes: Noen forslag til hva jeg kan ha med som energipåfyll underveis. Tror jeg bare kommer til å drikke vann, muligens litt energidrikk, men eg blir så seig/slimete :eek: i munnen av det. |
Sitat:
Neida, fordi jeg skal greie de militære kravene på 3 og 5km i løpet av sommeren, og for å få mye mere kardio. Løp intervall i går også. Sliten i knærne i dag, men ikke vondt. Vonde knær kom av nye sko, og alt for god fart nedoverbakke med tung kropp. De nye skoene var bare så fantastisk lettløpte. |
Vil bare fortelle at jeg gjennomførte sykkelrittet Bergen-Voss som er 17 mil på lavkarbo, på lørdagen. Det gikk heilt fint:D Til frokost spiste eg en kotelett og et egg med majones. klokka 5 om morningen, hadde meg en eggekaffe med ekstra fett på vei til Bergen og start. Underveis i rittet spiste jeg hardkokte egg, ost og skinke og eg drakk bare vann. Dette gikk heilt fint, ikke gikk eg tom og vi gjennomførte rittet:heia: eg er veldig fornøyd og stolt av meg selv som klarte det.:D |
Hei igjen :)
Ellers ble det bare en aerobictime i kveld og ikke to som planlagt :rolleyes: |
Sitat:
Syklet du med pulsklokke? Hvis ja, kan jeg spørre hva de hadde i gjennomsnitt på klokka? Helst i % av maks? |
Sitat:
|
Sitat:
Hei :) Jeg hadde i snitt 133 og det er i pulssone 2, som går fra 125 til 142. Vet ikke eksakt hva det er i %. |
Okey, takk for svar :)
|
Power time i dag, 55 min. (nå har jeg bare 5 klistremerker igjen før jeg får bag! Joohuuu! :D)
|
45 min på ergometersykkel
12 x 3 push-up 20 x 3 situps |
I dag har jeg hatt to gode timer med aerobic, tross at jeg har en forkjølelse i kroppen. Følte jeg hadde masse energi å gi, Så jeg ga gass. :D |
En veldig bra sykkeltime i dag, tross overtrøtt dag generellt :) Og sykkel på fredag som jeg glemte å skrive ned, rett og slett fordi den ikke var noe å skrive hjem om.... :o
|
I går ble det sykling i stua.
|
10min på mølla som oppvarming (5min rask gange, 5min løping)
Dips 2x10rep + nedtrekk 3x10rep + et par andre øvelser 3x10rep for triceps Bicepscurl m/stang 4x10rep Woodchops 3x10rep hver vei Cable crunch 3x10rep m/70kg belastning Liggende beinløft 4x25rep Planken Sidehev 2x25rep 3x10rep situps på swissball |
55 min xycling + 55min power i dag :)
|
Steinhard økt i dag. Stakkar triceps, de har det ikke godt nå.
|
- 3 timer (!) rask gange m/sekk på ryggen (gikk til & fra jobb (i underkant av ei mil hver vei)).
- Militærpress 3x10. - Knebøy 3x10. - Nedtrekk 3x10. - Stående roing 2x10. - Bicepscurl 2x10. |
Tre kvarter rask gange med barnevogn i formiddag, og en time danseaerobic på ettermiddagen! Elsker å trene, skulle gjerne trent mye mer, men tiden strekker ikke til med tre barn under fem år.
Dansingen gikk veldig bra, og jeg var gjennomsvett uten å være slapp og sliten. Det var verre da jeg hadde en kombinert step- og styrketime for et par dager siden. Da var bena virkelig gele. Jeg ligger på mellom 90 og 110 gram protein og under 15 gram karbohydrat per dag. Bør jeg justere proteinen når jeg trener muskler? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48. |