Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Engledans 29-08-11 12:50

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Jabba 29-08-11 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1194848)
Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Tror ikke det går - tror det blir for tungt....Men du kan bare legge inn i handlekurva så ser du under checkout om det går eller ei...

Jeg prøvde med sukrin + 250 ml Udos i går og da måtte jeg opp i DHL frakt.....:(

Regret 29-08-11 12:53

Hvis du trenger å regne ut hvor mye det blir i norske kroner, så kan du gå inn på www.xe.com å regne det ut der :) Frakten skal ikke regnes med når det gjelder toll.

FrkMarge 29-08-11 14:07

Var innom helsekosten i dag og skulle ha noe småtter og endte opp med et impulskjøp av en 250ml flaske med Udos 3-6-9 til den nette sum av 196,-:eek:

Vel nå får jeg testet ut dette iallefall.... har ikke smakt på den enda, men den luktet høy synes jeg:confused:

Ang 8-åringen fant vi omega3-fisker som heldigvis fallt i smak :)

Men skal jeg ta tran i tillegg til Udo's?

Regret 29-08-11 14:17

Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

amritam 29-08-11 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn (Innlegg 1194194)
Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Hm, det minner meg på at jeg hadde jo masse nupper på overarmene før - helt siden jeg var ganske lita - men siden noen år tilbake har de nesten forsvunnet helt. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kan godt hende det var i forbindelse med at jeg la om kosten, men det vet jeg ikke sikkert.

Bravo 29-08-11 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1194903)
Ser ikke hensikten med å ta begge deler

Om man skal være med på dette eksperimentet med å booste forbrenningen, så har det vel ikke nødvendigvis noen hensikt å ta tran eller andre marine kilder til omega 3.

Om man derimot ønsker å få inn marine omega 3-kilder for å gi kroppen mer av dette og komme "i balanse", så har det nok en hensikt altså. Dette fordi det ser ut til at vi omdanner lite av alfalinolensyre (som er i Udo'sen) videre til andre viktige stoffer, men får nytte av disse stoffene i mye større grad når vi inntar dem fiks ferdig formert, slik vi gjør i fisk og marine omega 3-tilskudd.

Anbefaler deg å lese et innlegg i fitnessbloggen som Heipådu her inne har skrevet:
http://fitnessbloggen.no/omega-3-og-...-i-kostholdet/

Se under bildet av de tre fiskene, så står det litt om akkurat det.

FrkMarge 29-08-11 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1194903)
Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Rin 29-08-11 20:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1195079)
Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Krysser fingrene for at du opplever det samme som meg, da... at plutselig en dag endrer Udo-smaken seg. :cool: Har ingen problemer med den lenger!

Regret 29-08-11 20:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1195079)

haha :D Det blir bedre! Jeg skyller ned med en sup pepsi max, og jeg har ingen problemer med å ta oljen :)

xpd 29-08-11 20:44

Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.
http://fitnessbloggen.no/udos-choice/

Jabba 29-08-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xpd (Innlegg 1195111)
Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.

Jeg har iallefall IKKE kastet bort penger på Udo`s......
Jeg tror faktisk jeg er IN LUUUUVVVV i denne mirakeldrikken....:D

Regret 29-08-11 20:53

Sitat:

Hadde aldri i verden byttet ut udo's med selolje. Hvorfor velge omega 3, når omega 3,6 og 9 fungerer PERFEKT! Har ikke kastet bort ei eneste krone, det er som Jabba sier - mirakeldrikke!
http://www.bestpricenutrition.com/im...69_32oz_tn.jpghttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...uI66kK-Vzo_zIg

Bravo 29-08-11 21:19

Sitat:

Nei altså - som kilde til DHA og EPA og slikt, så blir nok lite konvertert fra ALA som det er mye av i Udo's choice-oljen, men vi som er med i tråden her eksperimenterer med akkurat Udos fordi det ser ut til at den, sammen med cocosa, av en eller annen grunn har en god effekt på forbrenningen, og mange i tråden her opplever at vekten omsider rikker seg i riktig retning, noen har fått bevegelse når de lenge har stått på et vektplatå o.l.
Så bortkastet er dette nok ikke, men at vi også trenger marine omega 3-tilskudd vil også være riktig.

MissPivotal 29-08-11 21:49

Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Bestemamma 29-08-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal (Innlegg 1195176)
Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Regret 29-08-11 22:17

Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Yrla 29-08-11 22:52

Ja, har sett konfektoppskrift med sukrin, kakaopulver og cocosa her inne. Sikkert bare å blande sammen om du kan se hva som blir riktig mengde.

Regret 29-08-11 22:54

hmm tror jeg skal prøve meg litt fram jeg! Kanskje noe andre er interessert i også? Hvor lett hadde det ikke vært å ta en bit konfekt om morgen og kveld og ha tatt hva man trenger av kokosoljen hehe :p

Yrla 29-08-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1195201)
Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Hvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Rin 29-08-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195215)
Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Jeg husker jeg gjorde noe sånt en gang - jeg tok en plate mørk sukkerfri sjokolade av noe slag, smeltet den i vannbad, blandet med rimelig stor mengde extra virgin cocosa, og la det hele i kjøleskapet. Det ble mektig og klissete, men det hindret ikke at det ble spist opp. :cool:

FrkMarge 29-08-11 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195215)

I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:)
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Cassiopeia 29-08-11 23:49

Sitat:

Kanskje lese tråden så du i det minste har en ørliten anelse om hva vi snakker om før du anbefaler andre oljer?

LibraGirl 30-08-11 00:01

Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p

Yrla 30-08-11 00:56

Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.