Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

grotingeling 21-12-10 12:59

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulere med gårdagen Tittihttp://www.getsmileyface.com/new/happy_birthday/3.gif

grotingeling 21-12-10 18:09

Plan-framdrift;
ED-produkter bestilt for oppstart av fase 1, antar at pakken kommer i romjula.
Fase 3c innført i dag, så nedtrappingen av karber er i gang :p

Titti 21-12-10 18:47

Tusen takk for det, jenter. :klem:

Nå har jeg akkurat hatt besøk av en venninne her og så plutselig hadde jeg tatt en liten snik av kaka igjen. :rolleyes:Og jeg som hadde lavkarbokake i frysa t.o.m....jaja....det var en ilten snik altså, men det var ikke planlagt....
Får passe på skrive her hver gang jeg koser meg utenom, så kanskje jeg skjerper meg bedre neste gang. ;)

Monica31 21-12-10 20:19

Takk Grotingeling! Skal prøves ut i morgen:D

Jeg har klart å følge fase 3 i to dager nå og vekten er borte og det kjennes godt. Hver morgen pleier jeg å se ned på vekta og dermed veie meg, men nå enser jeg ikke tanken. Det ER mer avslappende!

Ellers Titti er jeg veldig enig med deg. Her inne må jeg skrive alt som skjer, men kun for min egen del. For at jeg skal ha kontroll og motivere meg til å ikke ha en lang periode med feil mat. Men når jeg har spist sukker er jeg ikke glad for for store mengder! Blir rett og slett ekkelt! Men da har vi jo forandret vårt forhold til karbo mat, og det er BRA!!!!!!!!!!!!!!!!

Monica31 21-12-10 22:45

Da har jeg bestilt nye produkter! Skal bli digg med litt variasjon!!!! Natta, klare å legge meg tidlig idag til en forandring. Herlig at planen din grotingelig går i boks! Håper jeg har produktene i romjulen jeg også!

Popp 21-12-10 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 984435)
Mente du meg, Titti? :p

JA,
:p:p:p:p

har en på jobben som heter trixi - kanskje jeg tenkte på henne samtidig som jeg skrev innlegget :lol:

Popp 21-12-10 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 986554)
OK - da har jeg avskrevet sukrin som søtningsmiddel, blir bare metallisk smak for min del uansett hvor lite jeg bruker.....
Konsistensen på kransekakestengene ble imidlertid bra, så det funker helt fint for de som ikke reagerer på sukrin på samme måte som jeg gjør.

Så julekake-/snop-lista ser dermed slik ut for meg i år:

Issjokolade, noen med kokos på toppen
100g sukkerfri 70% (eller mer) sjokolade
50g cocosa
Smelt sjokolade og kokosfett, hell i små aluminiumsformer/silikonformer
Avkjøles/oppbevares i kjøleskap
Når sjokoladen er halv-stivnet, strø kokos på toppen.

Vafler med pisket krem og rørte jordbær eller blåbær
6 egg
200g philadelphiaost naturell (ikke light!!)
6 ts fiberhusk
2 ts bakepulver
Kanel/kardemomme/vanilje - velg det du liker :)
evt. søtning etter smak (bruker noen dråper natreen)

Ta ut philadelphiaosten på en tallerken og rør den myk med en gaffel
Visp eggene til eggedosis (tilsett evt. søtning mot slutten av vispingen)
Rør inn philadelphiaosten, rør til det er minimalt med klumper
Tilsett fiberhusk, bakepulver og ønsket smakstilsetning.
La røren hvile i ca 15 minutter, stekes som vanlige vafler.
(Er gjerne litt "sprø" når de er nystekte, men mykner når de avkjøles)

Kokosmakroner
50 g smør
2 hele egg
3 eggehviter
Utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 1/2 - 1ts vanilje (2-3ts vaniljesukker)
200 gr usøtet, revet kokosmasse

Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret.
Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret.
Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks.

Pepperkakemuffins
3 egg
2 ss smør - smeltes
3 ss fløte
3 ss sukrin (jeg byttet sukrin med splenda)
1/3 ts bakepulver
20-25 gram kokosmel
nellik
kanel
ingefær

Pisk eggene til eggedosis, tilsett søtning mot slutten.
Bland inn de øvrige ingrediensene, smak til mengden med krydder.
Hell i smurte muffinsformer, stek på 200 grader (jeg brukte varmluft) i ca. 15 min til de har en fin gylden farge

Vanlige muffins er nesten samme oppskrift:
3 egg
2 ss smør
3 ss fløte
3 ss sukrin
litt salt
litt vanlije eller noen dråper vanilje ekstrakt/essens
1/3 ts. bakepulver
20-25 gram kokosmel

Dette får holde :D

Lager du noen flere og sender ned til meg? :lol: Synd man ikke kan få kjøpt dette i butikken. :gidder-ikke-å-lage-noe-mer-enn-pepperkaker:

grotingeling 21-12-10 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 987398)
Lager du noen flere og sender ned til meg? :lol: Synd man ikke kan få kjøpt dette i butikken. :gidder-ikke-å-lage-noe-mer-enn-pepperkaker:

Tja - ilpakke da eller? :lol:

tuddelu 21-12-10 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 986762)
De har på noen helsekostbutikker, men det funker fint å male opp kokosmasse :p
Hvis du kjøper kokosmel, se etter denne typen - finnes i 500g og 1kg, og er den som har mest mel-lignende konsistens.

Oi, det var virkelig prisforskjell på kokosmassen billig-varianten fra vanlig butikk!! Skjønner det blir best resultat med mest mel-lignende konsistens, men tror jeg prøver først med billigvarianten;) Har akkurat handlet masse produkter på helsekosten og det var DYRT!
Var på klinikken forrige uke og fikk beskjed om å spise villris, bønner og linser hver dag til middag så nå har jeg fått villris i hus!

tuddelu 21-12-10 23:30

Og gratulerer til Titti med overstått bursdag:)

tuddelu 21-12-10 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 987403)
Tja - ilpakke da eller? :lol:

Jeg kjøper gjerne julekaker på postordre ;)

tuddelu 21-12-10 23:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 987398)

Om du ikke vil bake selv kan du nå kjøpe sunn sjokoladekake-mix her;

http://www.funksjonellmat.no/

Popp 22-12-10 09:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuddelu (Innlegg 987410)
Om du ikke vil bake selv kan du nå kjøpe sunn sjokoladekake-mix her;

http://www.funksjonellmat.no/

Takk for tips! :D Har noen av dere prøvd denne og synes den er god?

Gratulerer med dagen som var, Titti :klem:

Er snart på vei til kjøpesenteret igjen, håpet er at jeg får gjort unna de siste gavene og maten til 1. juledagsbrunsj'en.

Titti 22-12-10 12:30

TAkk dere.:klem:

Monica, jeg går ikke på vekta så mye jeg heller, men redd jeg blir litt for avslappet så jeg hopper på i morgen tidlig. :)

Titti 22-12-10 12:31

I dag klarte jeg å styre unna riskrem til dessert etter julelunsjen. :D

Monica31 22-12-10 12:59

Så bra Titti!!

Nå skal det bakes kokosmakroner.....

streber 22-12-10 13:47

Jeg stod imot påsmurt julebrød, loff+gløgg, vanlig sjokolade i går-spiste mandarin da, for Hetland sa jeg måtte karbe meg opp fra 21. om jeg skulle skeie ut i julen:rolleyes:Skulle spise 2 både i dag og i går. MMMM godt! Tror det blir endel mandariner i julen-det har jeg savnet skikkelig i desember!
HAH-vet dere hva forresten-var så missfornøyd med jukseveiedagen på mandag(ville veies før oppkarbings start)at jeg veide meg i dag, på ordentligveiedag og da var det 76,6-bare 100 gr opp(ikke 700 gr som det var på mandag):DDet var før de 3 gangene jeg har fått ut mye bakveien i dag- så jeg tenker vi sier jeg ikke har gått opp i det hele tatt :DHar trimmet i dag også, snart i dusjen og så på jobb.:)

Ha en fin bittelillejulaften!

Monica31 22-12-10 14:48

Grattis Streber!

Du er jo snart på 75! Syntes du er flinkis jeg!

Mille89 22-12-10 23:06

Hallo alle bra damer!

Gratulerer med overstått titti! Og til nådd mål. Og bukseknapp-hendelsin din streber, kjekkt med sånn:D
Har ikke vært her så mye i det siste. Forrige helg og dagene før var jeg så umåtelig trøtt, var også da jeg bestemte meg for å ikke spise særlig med produkter fremover. Viste seg at jeg hadde hatt en virusinfeksjon, så da vet jeg det, og har en unnskylding også? :p

Føler ikke jeg har kommet meg helt ennå, men det kan jo også likegjerne være været. Jeg har spist fase 4 nå de siste ukene. Det har gått sånn ca. bra, untatt igår, da hadde noen laget hjemmelaget julekaker og tatt med på jobben. Spiste to stykker, og fikk svi for det. Magevondt og kvalme resten av dagen, såh. Da følte jeg meg smart. Men merker det er lett å miste fokus. Skal holde meg så godt jeg kan nå frem til neste år, og tar en runde med meg selv da. Akkuratt nå har jeg ikke tid. Og ikke lyst (er det lov å si?).

Har kjøpt meg ny rød kåpe på 50 % (grunnet de måtte få plass til vårvarene!) så jeg føler meg litt fjong også. Imorgen er det jobb, så innpakking av julegaver og så er det hjem til min mor og feire jul! Tror det blir en deilig jul i år, kjekt med lillesøster på 1,5 år.

God jul alle sammen! Kos dere masse (med GOD SAMVITTIGHET). :suss:

Monica31 23-12-10 00:01

Det er lov å ikke ha lyst!!!!!!!!!!!! Alle har det sånn iblandt!

God ferie alle mann, blir vel ikke så mye skriblerier her inne fremover, men skal kikke innom! Blir litt avhengig:)

Klemmer....:D

streber 23-12-10 00:13

Jeg har ikke ferie annet enn en måned om sommeren-så jeg stikker "jaffal" innom i ny og ne, mellom selskaper og jobb:D

tuddelu 23-12-10 09:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 987492)
Takk for tips! :D Har noen av dere prøvd denne og synes den er god?

Gratulerer med dagen som var, Titti :klem:

Er snart på vei til kjøpesenteret igjen, håpet er at jeg får gjort unna de siste gavene og maten til 1. juledagsbrunsj'en.

Det er mandelmel i den, så da må jeg styre unna pga. allergi. Ellers hadde jeg gjerne prøvd den:)

tuddelu 23-12-10 09:31

Ønsker alle sammen en riktig god jul:)

Titti 23-12-10 11:29

God jul alle sammen. :klem:

Jeg stikker også innom. :ja:

Var på vekta i morges, en halv kg opp.
Tar en tur på vekta neste onsdag også!! Det blir litt press på meg, da må jeg innom her og rapportere. :ja:

streber 23-12-10 11:56

Tenkte å ha vanlig veiedag onsdag, men er desverre ikke så flink at jeg ikke kommer til å gå opp, må være forberedt på å gå opp endel, men gjennomfører veiedag tenkte jeg, selv om det blir garantert oppgang, Gløgg og smaking på julebakst i kveld-utskeielse nr 1-skummelt etter å ha vært fli nk men men:)

GOD JUL!!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.