Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Catwoman 30-08-11 22:10

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Aaaarrghhhh! Tom for både cocosa og Udos :eek:
Kjäre IHerb pakke, kom fort! 3 dager uten, og merker stor forskjell. Mangel på toalettbesök er vel det mest merkbare.. Ikke noen vits i å veie seg for öyeblikket i hvertfall :o

Bestemamma 30-08-11 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1195250)
Hvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Vil ikke ødelegge god mat med noe som smaker så dårlig...tar ikke sjansen :D

Jabba 30-08-11 23:13

Venter også på olje.....i morgen MÅÅÅÅ Udo`sen min komme!!!

Yrla 30-08-11 23:22

Ja hvor lang tid pleier det å ta?

Photobscura 30-08-11 23:35

Hos meg har det alltid tatt 8-12 dager med vanlig air mail.

Regret 31-08-11 00:05

tok 8 dager sist her, airmail. Så om det stemmer denne gangen også så burde pakken min være her på fredag, og det synes jeg den skal gjøre også for nå må jeg nesten spare på det lille jeg har igjen av udo'sen :D

Yrla 31-08-11 00:13

Takk. Tror det har gått det nå. Glder meg til udosen. Jeg synes den smaker digg jeg. Og med tanke på hvor sunn den er synes jeg linfrøolje er godt når den er fersk også.

mayeliz 31-08-11 07:18

Som så mange andre her inne tar også jeg Udo`s og Cocosa. Jeg kjøper litt vekselvis på helsekosten og iHerb.
Men nå har jeg kommet i tvil om Jarrow`s Coconut Oil virkelig er den samme som Cocosa`n.
Er kvaliteten like god, og helt lik - noen som vet dette, sikkert? De lukter jo ikke helt likt og de smaker jo heller ikke helt likt..

ketto 31-08-11 10:05

Hvor lang tid tar det før dere merker store forskjeller?

Jeg har ikke minket noe hverken på cm eller kilo. Men lurer på om magen har trukket seg litt oppover. Den kan gjøre det uten at cm forsvinner? Synes "henget" er noe mindre. :)

Kommer til å fortsette dette for å gi det noen mnd. Og håper at jeg slipper sprukne og tørre hender på vinteren.

Jeg er nå oppe i 4 gode ts cocosa og 3x15 ml av udos.

Photobscura 31-08-11 10:18

Sju dager siden utsending av iherbpakker. Uuuutåååålmoooodig! (Og så tørr i huden at det støver av kroppen min, men samtidig så tåkete i hodet at jeg ikke husker å smøre meg. Ho ho ...!)

Lillemy71 31-08-11 10:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196316)
Sju dager siden utsending av iherbpakker. Uuuutåååålmoooodig! (Og så tørr i huden at det støver av meg, men samtidig så tåkete i hodet at jeg ikke husker å smøre meg. Ho ho ...!)

Henholdsvis 7 og 8 dager her. Håper de kommer før jeg reiser på ferie!!!

Photobscura 31-08-11 10:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1196318)
Henholdsvis 7 og 8 dager her. Håper de kommer før jeg reiser på ferie!!!

Jeg skal ingen steder. Jeg skal bare sitte foran postkassa og støve. :cool:

Chamomilla 31-08-11 11:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196035)
Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker! :)

Jeg leste inne på linken og der har en som representerer Udo's tilbakevist påstandene, så den linken kan jeg likevel like. ;)

Jeg brukte Udo's i flere år inntil for noen år siden og det hjalp etter noen ukers bruk betraktelig på en ankelskade som jeg virkelig slet med. Det var min motivasjon for å ta den da. Noe magefett var den gang ikke noe problem - det var før jeg fikk tre barn. :p
Jeg ble vel egentlig ganske lei av den oljen og har ikke kommet igang med den igjen og den harsknet før jeg fikk brukt den opp når jeg prøvde halvhjertet å komme igang sånn med ujevne mellomrom. Det at den harskner fort er litt av grunnen til at jeg sitter litt på gjerdet nå også. Dessuten tar jeg allerede "fermented cod liver oil" http://livesuperfoods.com/blue-ice-r...liver-oil.html. Dvs en fiskeolje som ikke er varmebehandlet, men gjæret for å ta vare på de naturlige vitaminene som er i oljen. Og jeg tar min dose kokosolje flere ganger om dagen, samt tre kapsler med nattlysolje (=3 gram) daglig. Nattlysolje inneholder altså omega 6... Jeg spiser ingen andre kilder som gir omega 6 slik som man i vanlig norsk kosthold risikerer å få for mye av... Spiser egg daglig da.. økologiske om jeg får tak i. Det er kanskje noe omega 6 i de også ? I tillegg har jeg bestilt igjen "smørolje - X-Factor Gold High Vitamin Butter Oil" som er rik på CLA bl.annet http://livesuperfoods.com/x-factor-h...utter-oil.html (ja - disse oljene er steindyre, men veldig drøye i bruk, siden man bare trenger ca en halv teskje daglig).

Jeg lurer i grunn på om det har noe for seg å ta Udo's når jeg allerede spekker "dietten" min med alle disse andre oljene?

Spiser foresten også mye meierismør, men det føles litt vel dødt i forhold til de ovennevnte og teller liksom ikke inn her. En anelse olivenolje blir det også, men ikke mye.

Noen som har peiling og som vil svare meg? Skal jeg starte ny tråd kanskje?

Chamomilla 31-08-11 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ketto (Innlegg 1196303)
Hvor lang tid tar det før dere merker store forskjeller?

Jeg har ikke minket noe hverken på cm eller kilo. Men lurer på om magen har trukket seg litt oppover. Den kan gjøre det uten at cm forsvinner? Synes "henget" er noe mindre. :)

Kommer til å fortsette dette for å gi det noen mnd. Og håper at jeg slipper sprukne og tørre hender på vinteren.

Jeg er nå oppe i 4 gode ts cocosa og 3x15 ml av udos.

Jeg har lest store deler av tråden, men husker ikke hvor lenge du har tatt oljen. Jeg spiste den i flere år tidligere. De jeg kjøpte av pleide å si at huden vil være det siste du merker det på. Man heles gjerne fra innsiden og ut. Da tok ikke jeg kokosolje, kun udo's og målet var å få mindre smerter i ankelleddet som var skadet... Det tok 3-4 uker før jeg merket bedring på skaden, og bedring ble det.

Den kombinasjonen av oljer/fett som jeg skrev om i innlegget mitt over har muligens gjort at jeg har hatt mye bedre hud. Merker det særlig på hendene som har blitt litt tørre med litt eksem med jevne mellomrom. Har ikke hatt det siden i vinter tror jeg det må være. Det sagt - jeg har fjernet alt amalgam fra tennene i vår også. Amalgam kan gi eksemplager... så jeg har altså eliminert en utslipsskilde når det gjelder den giften. Hva som måtte finnes igjen rundt i kroppen er jo en annen sak.. Bare nevner det siden jeg sier at det muligens er oljer som har gjort meg bedre. Det kan være kombi av oljer og amalgamsanering. Hva vet jeg og samme kan det være bare man blir bedre? :D

Photobscura 31-08-11 11:16

Vel, med mindre du kun spiser vilt/kjøtt fra dyr som kun har naturbeite så får du muligens i deg en noe ubalansert fetttypefordeling ... :o

Chamomilla 31-08-11 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196375)
Vel, med mindre du kun spiser vilt/kjøtt fra dyr som kun har naturbeite så får du muligens i deg en noe ubalansert fetttypefordeling ... :o

Vær så snill å utdype? :blomster:

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....:kadetgaar

Photobscura 31-08-11 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1196391)
Vær så snill å utdype? :blomster:

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....:kadetgaar

Jeg har ikke så mye detaljkunnskap utover det jeg skrev, må jeg innrømme. Men f.eks det at kraftfor inneholder en god del soya og mais, som jo inneholder mye omega 6-fettsyrer, vil jo så klart påvirke kjøttkvaliteten.

Sakset dette fra dinmat.no:
Sitat:

Viltkjøtt og rødt kjøtt (f.eks. økologisk) fra kveg eller lam som har spist gress på utmarksbeite, inneholder mer omega 3-fettsyrer enn kjøtt fra dyr som har spist fôr. Omega 3 i gress og planter (alfa linolensyre) blir omdannet til omega 3-fettsyrer hos dyrene.
Det er f.eks. funnet høyere innhold av flerumettede fettsyrer i lammekjøtt produsert på fjellbeite sammenlignet med lammekjøtt produsert på gjødsla innmarksbeite.
I Frankrike går husdyra ute store deler av året, og kjøtt er en stor kilde til omega 3 i befolkningen.
Kylling og gris får nesten bare kraftfôr og inneholder derfor lite omega 3-fettsyrer.

Chamomilla 31-08-11 11:49

Takk, Photobscura. Jeg tenkte ikke på den biten at det som "kjøttet" har spist ikke er optimalt selv om jeg burde gjort det. Fytti, det er altså sååå mye å ta hensyn til og tenke på når man ønsker å få et mest mulig optimalt kosthold. Det er jo ikke bare å stikke på butikken å kjøpe kjøtt av dyr som har gått på beite hele sommeren og er fulle av det riktige gresset. Får gjøre som en lenger nedi her - kjøre land og strand rundt og finne gårder som selger det rette kjøttet eller bare kjøpe vilt fra lokale jegere. As if....

Photobscura 31-08-11 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1196394)
Takk, Photobscura. Jeg tenkte ikke på den biten at det som "kjøttet" har spist ikke er optimalt selv om jeg burde gjort det. Fytti, det er altså sååå mye å ta hensyn til og tenke på når man ønsker å få et mest mulig optimalt kosthold. Det er jo ikke bare å stikke på butikken å kjøpe kjøtt av dyr som har gått på beite hele sommeren og er fulle av det riktige gresset. Får gjøre som en lenger nedi her - kjøre land og strand rundt og finne gårder som selger det rette kjøttet eller bare kjøpe vilt fra lokale jegere. As if....

Jeg vet ... Det skal ikke være lett! For hadde vi hatt et optimalt dyrehold, hadde det nok heller ikke vært nødvendig å måtte ta oljer som gjenbalanserer fettsyreinntaket, tenker jeg ... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Når jeg blir rik, skal jeg selvfølgelig kjøpe en gård og ansette folk til å drive den sånn at jeg er selvforsynt på alle typer kjøtt, egg, grønnsaker, urter unt so weiter, men i mellomtiden får jeg bare optimalisere ting som best jeg kan ...
Jeg er forøvrig evig lykkelig over at jeg har en far som er elgjeger, som er en godt etablert del av et ganske så dyktig jaktlag, ikke minst, så jeg får jo en fair share elgkjøtt nå og da. Det er jo enda noe!

Chamomilla 31-08-11 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196402)
Jeg vet ... Det skal ikke være lett! For hadde vi hatt et optimalt dyrehold, hadde det nok heller ikke vært nødvendig å måtte ta oljer som gjenbalanserer fettsyreinntaket, tenker jeg ... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Når jeg blir rik, skal jeg selvfølgelig kjøpe en gård og ansette folk til å drive den sånn at jeg er selvforsynt på alle typer kjøtt, egg, grønnsaker, urter unt so weiter, men i mellomtiden får jeg bare optimalisere ting som best jeg kan ...
Jeg er forøvrig evig lykkelig over at jeg har en far som er elgjeger, som er en godt etablert del av et ganske så dyktig jaktlag, ikke minst, så jeg får jo en fair share elgkjøtt nå og da. Det er jo enda noe!

Ingen i min familie er jegere. Min bestefar pleide å nekte folk å jakte i skogen hans. Elgen skulle få gå i fred. Haha. Farfar lot folk jakte og fikk kjøtt i retur. De er jo ikke i live lenger... vi har noe hjort i fryser, men det holder liksom med noen ganger i året - blir fort lei av vilt...:o. Ja til masse penger og gård som noen andre driver for meg. :p

Bravo 31-08-11 12:12

Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

http://www.tropicaltraditions.com/wh...oconut_oil.htm

Bee 31-08-11 12:16

Fikk en pakke med to megasvæææære glass Udos kapsler i dag, og har bøtta innpå 5 stk. Når jeg får oljen tror jeg jeg gir kapslene til min hjerteopererte pappa og slurper i vei.

Jabba 31-08-11 12:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196322)

*ler*

Catwoman 31-08-11 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196322)

Bare innom en tur for å törke stöv av Photo :roert:

Photobscura 31-08-11 13:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1196447)
Bare innom en tur for å törke stöv av Photo :roert:

Var vel mer en henvisning til at huden på kroppen er iiiiinnmariiiii tørr, men det bedra seg på oljer. Sukk! Men takk for omtanken! Nå til postkassa!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.