Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Catwoman 31-08-11 13:20

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1196459)
Var vel mer en henvisning til at huden på kroppen er iiiiinnmariiiii tørr, men det bedra seg på oljer. Sukk! Men takk for omtanken! Nå til postkassa!

He, he :D

Megvel 31-08-11 13:33

Jeg har utsendingsmail fra den 18. :(
Så treigt det ble da!?!

Chamomilla 31-08-11 14:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bravo (Innlegg 1196414)
Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

http://www.tropicaltraditions.com/wh...oconut_oil.htm

Takk for link. Interessant!

Jeg bestilte nettopp denne http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...08-g/7227?at=0
Omtalt på iherb:
Sitat:

Jarrow Formulas Extra Virgin Organic Coconut Oil from the fresh flesh of the coconut palm fruit, (Cocos nucifera) is unrefined and expeller-pressed in a controlled, indoor environment. This specific process does not utilize any solvents and preserves the volatile compounds responsible for imparting the rich, familiar flavor of coconuts. Coconut oil is a source of medium chain triglycerides (MCTs), such as lauric acid (C-12 and caprylic acids (C-8).
Min utheving "fresh flesh" som i følge sidene til tropical traditions så var det et poeng å utvinne oljen fra "flesh" som ikke er tørket på forhånd...
Håper denne oljen er ok da.
Det var en annen variant, samme merke hvor det står at oljen er "expelled from dried flesh" eller noe i den dur. Så lærte jeg noe nytt i dag. :rolleyes:

Regret 31-08-11 15:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1196476)
Jeg har utsendingsmail fra den 18. :(
Så treigt det ble da!?!

Samboeren min bestilte ei annen olje for drøyt en måned siden, den dukket aldri opp så det at posten greier å rote bort pakker er ikke noe nytt :( Han bestilte også fra iherb og venter enda, men hadde jeg vært han så hadde jeg bedt om ny pakke eller tilbakebetaling fra iherb nå.

Bestemamma 31-08-11 15:47

Fant ut at vitamin og mineralinnholdet i de to cocosavariantene er forskjellig...:o Se på siden til Soma.

Okie 31-08-11 19:10

Jeg har plutselig fått tørr hud... Som om jeg er dekket av mel. Skjønner ikke det med UDOs og Cocosa i systemet. Og hvorfor nå?

Kan ellers melde at livvidden har gått fra 102 til 97 siden oppstart på UDOs.

smgj 31-08-11 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1196711)
Jeg har plutselig fått tørr hud... Som om jeg er dekket av mel. Skjønner ikke det med UDOs og Cocosa i systemet. Og hvorfor nå?

Kan ellers melde at livvidden har gått fra 102 til 97 siden oppstart på UDOs.

Jeg har hatt en runde med hudfelling nå - ikke tørr, men "svettegrimer" (som på hester for de som er kjent med sånt) etter dusjen når jeg skrubber med håndduken. Det har jeg forøvrig hver høst en viss periode etter at solingssesongen er over. Jeg tilskriver det mindre behov for tykkere hud (mot sola) og dermed skrelling. Det samme skjer ca 1 måned etter solferier.

Regret 31-08-11 19:20

Når dere sier det så kan jeg også dele at jeg mistet mye hud etter sist dusj. Jeg tørket og tørket og tørket, men det smulet av fortsatt :( Huden under ble svært myk da og det var stort sett på overarmene hvor nuppene en gang hadde vært, men som nå er borte. Er det noe man går igjennom pga oljene, eller er det sesongbasert? tilfeldig?

Vi har ikke hatt sommer her oppe så det er ikke noe soling innvolvert her..

Yrla 31-08-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1196556)
Samboeren min bestilte ei annen olje for drøyt en måned siden, den dukket aldri opp så det at posten greier å rote bort pakker er ikke noe nytt :( Han bestilte også fra iherb og venter enda, men hadde jeg vært han så hadde jeg bedt om ny pakke eller tilbakebetaling fra iherb nå.

Jeg hadde fått en pakke som feilaktig hadde havna på feil postkontor til tross for korrekt og tydelig adresse på pakken, og ba de sende den til mitt riktige postkontor. Pakken kom aldri fram!! Tenk å bli borte mellom Grorud og Nordstrand. Det hadde jeg ikke ventet av Norge. Når den klarer å komme fra Anerika(ebay-kjøp) men ikke innenfor Norge og e'n by begynner jeg å lure.

smgj 31-08-11 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1196724)
Når dere sier det så kan jeg også dele at jeg mistet mye hud etter sist dusj. Jeg tørket og tørket og tørket, men det smulet av fortsatt :( Huden under ble svært myk da og det var stort sett på overarmene hvor nuppene en gang hadde vært, men som nå er borte. Er det noe man går igjennom pga oljene, eller er det sesongbasert? tilfeldig?

Vi har ikke hatt sommer her oppe så det er ikke noe soling innvolvert her..

Jeg har alltid trodd det var i sammenheng med tykkere hud ifm soling. Men huden min er fetere nå ( ikke negativt fet, bare fetere enn tørr) og det setter jeg i sammenheng med mer fett i kosten + udo's + triomega. Jeg tror, men det betyr ikke at jeg vet.

Minaa 31-08-11 21:04

Yrla: Jeg fikk også en pakke levert til feil postkontor nå nylig (fra Iherb). Min klarte de til slutt å sende til riktig postkontor. Ringte posten en lørdag og pakken kom ikke til riktig sted før på fredagen etter.

.

Regret 31-08-11 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1196795)
Jeg hadde fått en pakke som feilaktig hadde havna på feil postkontor til tross for korrekt og tydelig adresse på pakken, og ba de sende den til mitt riktige postkontor. Pakken kom aldri fram!! Tenk å bli borte mellom Grorud og Nordstrand. Det hadde jeg ikke ventet av Norge. Når den klarer å komme fra Anerika(ebay-kjøp) men ikke innenfor Norge og e'n by begynner jeg å lure.

Posten norge er helt utrolig.. ikke er vi store landet heller, så det er rart det skal være så vanskelig. har hatt utrolig mye problemer med innlands post, så om det er mulig så møter jeg opp til mottaker personlig framfor å sende via post, evt bruke internett. Men når det er snakk om en pakke blir det straks verre å sende via mail ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1196797)
Jeg har alltid trodd det var i sammenheng med tykkere hud ifm soling. Men huden min er fetere nå ( ikke negativt fet, bare fetere enn tørr) og det setter jeg i sammenheng med mer fett i kosten + udo's + triomega. Jeg tror, men det betyr ikke at jeg vet.

Ja det er nok en sammenheng da huden herdes av solen. Men jeg sier bare at det ikke er tilfellet med meg nå siden jeg ikke har vært i solen :) Jeg tror det er oljen som har grunn i det til syvende og sist, for jeg tror det er ny, fersk hud etter alle forandringene den har vært igjennom de siste ukene. Har herlig hud nå, som er god og feit, det er svært sjeldent at jeg trenger å ha på lotion eller annet fuktighetsgivende.

Jeg lurte litt på en ting, til dere som går på både udo's og cocosa. Er dere mer oppblåst med det enn ellers? Jeg er blitt skikkelig oppblåst etter at jeg begynte å ta cocosa igjen, og jeg tar Udo's som vanlig.. forstår ikke helt hvor det kommer ifra..

Yrla 31-08-11 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minaa (Innlegg 1196808)
Yrla: Jeg fikk også en pakke levert til feil postkontor nå nylig (fra Iherb). Min klarte de til slutt å sende til riktig postkontor. Ringte posten en lørdag og pakken kom ikke til riktig sted før på fredagen etter.

.

Jeg har gitt opp å vente som du forstår på datoen. Dette får jeg beskjed om: http://sporing.posten.no/_public_spo...?1314015099789
Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested

11.08.2011 11:35, 0905 OSLO
Og jeg kan ikke etterspørre pakken, eller hva det heter, det må avsender gjøre. Og jeg aner ikke hvem avsender er fordi jeg har handla flere ting på ebay. Teit at en fra utlandet må gjøre det synes jeg. Ja ja.

Bravo 01-09-11 10:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1196814)

Jeg lurte litt på en ting, til dere som går på både udo's og cocosa. Er dere mer oppblåst med det enn ellers? Jeg er blitt skikkelig oppblåst etter at jeg begynte å ta cocosa igjen, og jeg tar Udo's som vanlig.. forstår ikke helt hvor det kommer ifra..

Nei, kjenner ikke igjen dette. Blir bare oppblåst og prompete (og mer) når jeg har tafset på cavalierene mine i godtelageret fra Sverige, eller spist litt for mange karbohydrater..

Catwoman 01-09-11 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bravo (Innlegg 1197082)
Nei, kjenner ikke igjen dette. Blir bare oppblåst og prompete (og mer) når jeg har tafset på cavalierene mine i godtelageret fra Sverige, eller spist litt for mange karbohydrater..

Farlige greier, tafsing på cavalier sjokolader............ :eek:

Bravo 01-09-11 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1197087)
Farlige greier, tafsing på cavalier sjokolader............ :eek:

Jeg vet. Og det rare er at før tålte jeg dem bedre, men etter mange mnd på lavkarbo, så tåler jeg mindre mengder før magen reagerer. Men de er jo så gode, så jeg fortsetter jo å kjøpe såklart..:p

Catwoman 01-09-11 10:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bravo (Innlegg 1197092)
Jeg vet. Og det rare er at før tålte jeg dem bedre, men etter mange mnd på lavkarbo, så tåler jeg mindre mengder før magen reagerer. Men de er jo så gode, så jeg fortsetter jo å kjøpe såklart..:p

Prövde Atkins barer oxå jeg.. Da kunne jeg gitt ut plate tror jeg :rolleyes:

Supera 01-09-11 10:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bravo (Innlegg 1197092)

Ikke så rart, fordi maltitol har fiberlignende effekt. På høykarbo spiste jeg mye mer fiber så i begynnelsen tålte jeg maltitol godt. Nå tåler jeg maltitol dårlig... Jeg blir gasskraftverk av noen få ruter av en sukkerfri sjokolade. Kroppen liker ikke for store forandringer i fiberinntaket... Så når man knapt spiser fiber til vanlig og så spiser maltitol, så får man vondt. Spiser man mye fiber til vanlig og så spiser maltitol så merker man ikke så mye.

Bravo 01-09-11 11:15

Greit å vite om, takk Supera!

smgj 01-09-11 11:19

Jeg vil bare snike inn og si at for min del er det definitivt noe mer. Jeg spiser bra fiberrik mat på PB - og tar 4-6ts FOS daglig... men maltiol (og mannitol) er noe helt annet. (Og det er på en måte greit - da faller man ikke så mye for fristelsen, akkurat.)

Catwoman 01-09-11 11:26

Vektnedgangen min er def stoppet opp... Spiser og trener som för, men har värt uten Udos og Cocosa i over en uke nå. Varmen i kroppen er oxå borte, og toabesök er betraktelig sjeldnere :o
Så, trenger pakka mi fra IHerb!

Jabba 01-09-11 11:34

Venter veldig på pakke jeg også.........VIL HA I DAG!!!!

Photobscura 01-09-11 11:41

Samme her! Bor i første etasje, inngangsdøra er to meter fra postkassene, så jeg sitter og nilytter etter lyden av postbudet ...! Vil! Ha! Pakke! I! Dag!

Bravo 01-09-11 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mayeliz (Innlegg 1196217)
..Men nå har jeg kommet i tvil om Jarrow`s Coconut Oil virkelig er den samme som Cocosa`n.
Er kvaliteten like god, og helt lik - noen som vet dette, sikkert? De lukter jo ikke helt likt og de smaker jo heller ikke helt likt..

Jeg skal bestille kokosolje fra Iherb snart, og slenger meg på her: Smaker ikke Jarrows like godt? Og er det noen som har prøvd denne ? (Enda litt billigere)

Photobscura 01-09-11 12:02

Jeg synes Jarrows og Cocosa smaker likt, men så er det en stund siden jeg spiste Cocosa, forsåvidt. Mulig Jarrows tar smak fra boksen som er i plast, kontra Cocosaen som er i glass?! Noen påstår jo f.eks at de kan smake forskjell på cola fra glass- og plastflaske. :cool:
Uansett, virgin er virgin. Det skal framstilles på samme måte -kaldpresset fra ferskt kokoskjøtt. Men igjen -kvaliteten på koksnøttene vet vi jo forsåvidt ingenting om ...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.