Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Eurobabbel - og journaler og blogger! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15832)

Robyn 05-03-08 17:31

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 414894)
Mellom hver fase blir det ofte til at vekta stagnerer litt, men så løsner det igjen, så ikke fortvil! :blomster:

Jeg er fortsatt på fase 1, men kan vel ikke regne med at like mye skal forsvinne hver uke.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 414900)
Forstår deg godt jeg, Robyn!

Burde vært obligatorisk å gå masse ned på ED, men allikevel så er jo 0,8 bra.

hvis du går ned 0,8 i uka videre er du nede i 83 kilo til sommeren:D

Når MÅ du være nede i BMI på 28 for å få dekket operasjonen?

Han sa jeg skulle ringe når jeg hadde gått ned det jeg skal ned, men siden det er flere måneders venting ringer jeg nok litt før jeg er i mål.

Fortsetter jeg å gå ned 0,8 hver uke i snitt skal jeg være fornøyd, er bare så redd for at dette er starten på enda tregere nedgang. 0,8 denne uka, 0,5 neste uke osv.

Får være tålmodig.

Grattis med 3 tallet, kjempebra! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ruska (Innlegg 414965)
Bra du nevnte at det stagnerer mellom fasene Titti, jeg begynte på fase 2 på mandag og i dag bare måtte jeg veie meg igjen :o og da viste vekta
100 g opp....:( Men skal ikke få panikk....skal prøve..bare vente på at det begynner å gå nedover igjen.

Vil tippe at det er fort gjort når man begynner med litt mer mat, men vips forsvinner det igjen.
Du har jo bare hatt en helt fantastisk nedgang, krysser alt for at det fortsetter i samme tralten. :)

Dilly 05-03-08 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 414900)
Veit det er vennet som forsvinner... men er glad noe forsvinner jeg.
Så i dag så jeg faktisk 3 tallet:D

Gratulerer med

http://www.cosgan.de/images/smilie/set/143.gifflink jente :)

Å, det er så vanskelig, sitter som spikra med 4-tommers spiker.

Enten jeg spiser ED eller Skaldemansk så går det like treeegt..
Men jeg satser på bedring av stoffskiftet. Skal til stofflegen i morgen.

Distrea 06-03-08 00:11

Stoff legen er bra :D han heier vi på så du får drahjelp til NEDGANG

:klem:

Robyn 06-03-08 00:12

Har du lavt stoffskifte og, Dilly?

Det er forbasket at det skal være så vanskelig, det burde ikke vært lov.

Distrea 06-03-08 00:16

enig, burde ikke være lov

Robyn 06-03-08 11:52

Da er uke 3 på ED unnagjort.

Uke 1: -3,6 kg
Uke 2: -2,4 kg
Uke 3: -1,0 kg

Totalt: -7,0 kg

Kan det være noe problem at jeg bare spiser 4 måltider om dagen?
Burde jeg øke til 5 igjen?

Syns liksom jeg får nok med 4, og jeg spiser et grønnsaksmåltid i tillegg.

Distrea 06-03-08 12:00

Ser bra ut :D

jeg fikk beskjed om at hvis det holdt med 4, skulle jeg bare spise 4
Her har jeg holdt meg unna ALT ekstra siste dagene noe som har funka,
men er bare vann da... det som har forsvunnet, må opp om natta til og med.

jeg har lege time om halvannen time.

Noen som har noe jeg skla spørre om ?

Robyn 06-03-08 12:06

Da holder jeg meg til det. :)

Lykke til hos legen, har ingen spørsmål jeg i allefall. :)

Gikk på vekta nå, og da viste den -0,2 så jeg retter innlegget over.
(Har nettopp stått opp og måtte plutselig på do.)
Blir kanskje mest riktig å la det første stå, men for psyken sin del endrer jeg. Litt ekstra motivasjon skader ikke nå.

Distrea 06-03-08 12:09

:heia: skader ikke det nei :klem:

Robyn 06-03-08 12:10

Det er forresten godt det går nedvoer Distrea, uansett hva det er som forsvinner.
Får satse på at det nok renner litt fett ut med alt vannet. ;)

Tror nok jeg skal kutte brusen, men det blir HARDT! :o

Distrea 06-03-08 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Robyn (Innlegg 415431)
Det er forresten godt det går nedvoer Distrea, uansett hva det er som forsvinner.
Får satse på at det nok renner litt fett ut med alt vannet. ;)

Tror nok jeg skal kutte brusen, men det blir HARDT! :o

jeg har kuttet nesten,
men jeg drikker fortsatt to kopper kaffe
har kjøpt colalight isteden for det gjør ikke noe med blodsukkeret.

Men har bare tatt noe slurker, sånn når sbstinensene er store:p

Distrea 06-03-08 18:46

Da har jeg vært hos legen.

Hun syns 4 kilo var bra.... selv om jeg syns det var litt lite :o
Og denne gangen sa hun at hvis det ikke er noe problem å spise 5 produkter,
så gjør det. Noen går fortere ned med 5 produkter enn med fire.
Det var ett tips til deg, Robyn.

Så var jeg over på fase 2... det skremmer meg, er så redd for ikke å gå ned.
Jeg spurte om det var noe hinder for å kjøre fase en dager innimellom,
det var det ikke hvis jeg syns det var greit. MEN viktig med alle måltidene MINIMUM 4, viktig å få i seg proteinene!

av de kiloene jeg har gått ned var 2,5 fett... syns det var bra :heia:

Robyn 06-03-08 19:10

2,5 kg fett er kjempebra Distrea! :heia:

Blir spennende å se hvordan overgangen til fase 2 blir. :)

Når jeg tenker meg om stoppet nedgangen litt opp omtrent samtidig som jeg kuttet på antall produkter så da skal jeg prøve å øke igjen.
Får kjøre litt tettere mellom måltidene på dagen.

Takk for tipset! :klem:

Ruska 06-03-08 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Robyn (Innlegg 415599)
2,5 kg fett er kjempebra Distrea! :heia:

Blir spennende å se hvordan overgangen til fase 2 blir. :)

Når jeg tenker meg om stoppet nedgangen litt opp omtrent samtidig som jeg kuttet på antall produkter så da skal jeg prøve å øke igjen.
Får kjøre litt tettere mellom måltidene på dagen.

Takk for tipset! :klem:

Flotters Distrea - det er kjempebra :D

Jeg opplevde også at nedgagen stoppet når jeg spiste 4 produkter, så jeg har derfor spist 5 så og si hver dag.
Gikk opp 100 g etter at jeg begynte på fase 2 på mandag, men i dag var de 100 g borte, men ikke noe mer.

Er også livredd for at det skal stoppe opp nå -så i dag har jeg faktisk kun spist 4 Ed-produkter :o
Håper det går nedover igjen.

Robyn 07-03-08 12:00

Jeg er overbevist om at det snur alldeles straks Ruska. :heia:

Jeg spiste 5 produkter igjen i går, og vips så var 400g borte i dag.
Så gjett om jeg skal holde meg til 5 om dagen heretter da.

Kan jo være tilfeldig, men det virker veldig rart.

Dilly 07-03-08 13:18

Jeg var hos stofflegen min i går, og fikk høre at stress (angstgreie) og sånt, ødelegger for stoffskiftet.. og at jeg måtte passe på å få i meg nok enzymer, for dette er også nødvendig for å holde stoffskiftet i gang. Altså dette gjelder jo også insulinresistensen.. så det var derfor jeg ille bable om det her

Jeg har nå gått til anskaffelse av en boks med papaya mint tyggetabletter fra helsekost, og en billett til syden.. nei da, dessverre ingen sydentur, men det kunne kanskje hjulpet litt på stresset.

Godt at det er fredda :)

Distrea 07-03-08 13:27

Da må du stresse ned! .. er inne og se på sydenturer støtt jeg
Feks hadde ving i går turer til resort spa senter... ett eller annet sted for KUN 3500 for 2 uker:eek:
har såååååå lyst til å reise.

Enzymer ja... Det er viktig :o hva er da viktig å få i seg:o

syns du skal bable i vei her uansett hva du babler om :D

Robyn 07-03-08 14:01

Det er utrolig hvordan alt henger sammen og til syvende og sist påvirker hverandre.
Må innrømme jeg ikke vet hvordan man får i seg enzymer... :o

Sydentur hadde virkelig ikke vært dumt, er så sugen på sol nå at jeg omtrent går i fistel.
I fjor på denne tiden reiste jeg og mannen en uke til Egypt, og det var bare så deilig!
Siden han begynte i ny jobb i januar får vi ikke gjort det i år, men vi har i det minste en Barcelona tur i mai å se frem til. (Men da er forhåpentligvis sola litt varmere her hjemme og.)

jeef-micro 07-03-08 20:43

jeg var til legen på tirsdag... og stoffskiftet har gått litt opp og er i nedre del av normalen, heltpå grenseland til for lavt, men det var jo for lavt sist, så det har gått opp :D
og jeg har også gått opp på folat og SHBG har gått opp fra 223 til 255 (normalen er 20-120) så ingen tvil om PCOS her :p ingen tegn til insulinressistens da

Robyn 07-03-08 21:07

Godt at prøvene er bedre nå, får håpe de bare blir bedre og bedre.
Godt å høre at du ikke har insulinresistens, du har jammen nok annet.

Distrea 07-03-08 22:01

OI :o Jeg hadde visst en pose med cashewnøtter

jeg har ikke det mer :o:rolleyes:

Titti 07-03-08 22:38

:lol: Merkelig det der, Distrea. Jeg har selv opplevd det. ;)

Distrea 07-03-08 22:40

*knis* ... det er en halv pose igjen.... og den dyttet jeg langt inn i skapet, men fy å høyt den roper, for jeg hører den helt hit :eek:

Dilly 07-03-08 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 416249)
OI :o Jeg hadde visst en pose med cashewnøtter

jeg har ikke det mer :o:rolleyes:

Det skjedde en pose med cashewnøtter, ja, fort gjort.

:)

jeef-micro 08-03-08 01:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 416275)
*knis* ... det er en halv pose igjen.... og den dyttet jeg langt inn i skapet, men fy å høyt den roper, for jeg hører den helt hit :eek:

foreslår sov-i-ro jeg.. så hører du ikke at de roper :D

Distrea 08-03-08 01:45

trenger ikke bekymre meg for dem mer nå :p tomt:rolleyes:

det var 1300 kcal og 50 karber sånn til opplysning:o

Titti 08-03-08 09:26

Godt for alt en er ferdig med. :lol: Ny dag, nye muligheter. :heia:

jeef-micro 08-03-08 09:27

men enste gang glemmer du å kjøpe de, og da er det jo ikke noe problem...

Robyn 08-03-08 12:03

Distrea da. :lol:
Det er vel mer enn hele dagsinntaket mitt av både kalorier og karber i en sånn pose, helt utrolig.

Distrea 08-03-08 12:46

ny dag!

pannekake frokost :D

indi 09-03-08 19:52

Indi blir borte....
I morgen skal jeg operere første albu, (lese mer i journalen min) gruer seff vettet av meg, men har jo relativt lite for seg. Kommer sikkert til å lese litt her inne, men ikke til å bidra så veldig. Så mens jeg er borte, må dere bare skjerpe dere og oppføre dere fint! Hehe... (Det var bare tull altså)
Klem til alle flotte flinke jenter, masse klem:)

Ruska 09-03-08 20:15

Masse lykke til med operasjonen Indi :klem:Vi venter i spenning på din retur.

Distrea - så utrolig morsomt skrevet om den posen med cashewnøtter :p

Da kan jeg kanskje samtidig opplyse dere om at jeg akkurat har kommet hjem fra skihelg i Trysil med ski og venner som har godtet seg med pølser, Espa-boller, potetgull i lange baner, sjokolade - you name it.
Jeg rørte ingenting, satt der med maten min og pepsi-max. Spiste av tacomiddagen da, men uten lefse-greie. Ble nok litt sukker i tacokrydderet, men det får gå.

Men altså - så kom jeg hjem og så måtte jeg bare tilfeldigvis innom bensern for å se etter "brød", noe de ikke hadde. Derimot kom jeg ut med en pose potetgull og en kvikklunsj :o De ligger nå i skapet og roper på meg.... Gudene vet om jeg klarer og motstå... :confused:

Merket at å stå på ski og holde på hele dagen tæret kraftig på kreftene og jeg ble faktisk dårlig og måtte ta en pause. Da var jeg så tørst og kvalm at jeg måtte legge meg litt. Drakk en kopp te, masse vann og spiste paella, og så følte jeg meg bedre etter hvert.
Så var jeg på afterski som den eneste edruelige - ikke like festlig når man merker hvor overfylt det er og hvor høy musikken er, og ikke minst hvor vondt det er å stå flere timer i slalomstøvler :eek: Men til min glede var jeg i fin form resten av kvelden og jeg hadde bare brukt 25 kr på en pepsi :D

Tror nok ikke at jeg klarer å motstå potetgullposen min i kveld altså....iiiik

Distrea 09-03-08 20:25

Lykke til, indi! :klem: det går så bra så, krysser fingre for både operasjon og for et bra resultat!

Kjære Ruska!

Så flink du har vært! er det ikke rart hvor enkelt det er når en er sammen med andre,
men så blir det så tungt å bli alene etterpå. Jeg er akkurat sånn også... det er da jeg plutselig sikler :sikle:

Godt du kom hit og fartalte hva du har kjøpt, for da kan jeg råde deg til å la det være, den vil ikke gjøre deg noe godt, ikke mens du spiser den en gang... bygger så mye dårlig samvittighet på veien ned i posen.

lykke til med levenet fra skapet :p

Ruska 09-03-08 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 417094)
Lykke til, indi! :klem: det går så bra så, krysser fingre for både operasjon og for et bra resultat!

Kjære Ruska!

Så flink du har vært! er det ikke rart hvor enkelt det er når en er sammen med andre,
men så blir det så tungt å bli alene etterpå. Jeg er akkurat sånn også... det er da jeg plutselig sikler :sikle:

Godt du kom hit og fartalte hva du har kjøpt, for da kan jeg råde deg til å la det være, den vil ikke gjøre deg noe godt, ikke mens du spiser den en gang... bygger så mye dårlig samvittighet på veien ned i posen.

lykke til med levenet fra skapet :p

Tusen tusen takk Distrea - godt å høre at jeg ikke er alene om dette.
Det føles så dumt - å være så flink sammen med andre og så bli så svak når man er alene.. Ikke at det er noe nytt akkurat, jeg har vært på besøk hos andre og sittet og tenkt på at jeg skulle spise sjokolade når jeg kom hjem :o

Jeg vet du har så rett så rett om at det ikke vil smake godt og at skyldfølelsen vil ødelegge alt uansett... men uffameg, jeg føler meg så svak nå...Skal prøve å stritte mot så godt jeg kan :D

Titti 09-03-08 21:50

Kast den! :ja: Åpne den og hiv alt sammen og ta masse zalo over og så er den saken ut av verden! :D

Titti 09-03-08 21:50

Sier jeg som har spist smågodt i helgen. :flau:

Robyn 09-03-08 23:08

Uff da Ruska, håper du klarer å motstå fristelsen! Du har jo valgt det verste av alt og da. :p

Finn heller frem noe annet, ost eller annen lavkarbo moms. Skal du først skeie ut så er det greit å styre unna karbene i allefall.

Her har helgen gått unna uten de store begivenheter. Minsten var i bursdag fredag og i går, og i dag har begge gutta spilt kamper.

Jeg har spist som normalt, men i går skeia jeg ut med to poser IFA sukkerfri og en boks sukkerfri Mentos. :o

6 dager til fase 2, og jeg planlegger hva jeg skal spise til middag på lørdag. Skal bruke goooood tid og finne på noe skikkelig godt. :D

Robyn 10-03-08 12:21

Lykke til med operasjon Indi! :klem:

5 dager igjen til fase 2.... :D

Cam 10-03-08 12:53

Lykke til Indi! Sikkert ikke noe å være redd for! (Selv om jeg hadde vært livredd selv, hehe, nokså feig sånn!)

Har noen av dere her inne erfaring med å skeie ut med ting smo egentlig burde være lovlige? Sånn som Bacongull og sjokolade fra Sukkerfritt? Bacongullet inneholder jo ingen karber, og mørk sjokolade fra Sukkerfritt inneholder bare 1 gram effektiv karb per plate ca? (All søtningen er sukkeralkoholer, og de skal vi visst ikke regne med... såvidt jeg forstår).

Hvis vi kan skeie ut med slikt i helgene, er jo det kjempebra? Begge deler smaker veldig godt! Men jeg sliter med et skikkelig vektplatå for tida, kan det ha noe med disse utskeielsene å gjøre? Det virker jo ikke på blodsukkeret, så det BURDE egentlig ikke være noe problem?

Jeg kjøpte ketostix forrige uke og testa meg .... INGEN utslag! I det hele tatt! SKjønner ingen ting. Selv om jeg har skeia ut litt med bacongull og sukkerfrittsjokolade, burde jo ikke det gå ut over ketosen? Kan jo håpe de bare ikke virka på meg, har hørt de ikke alltid er like pålitelige.

Cam 10-03-08 12:58

Veide meg forresten hos legen i forrige uke. Ifra jeg startet (på Tanitavekta) har jeg nå gått ned ca. 8-9 kg. (Egentlig litt mer, tror jeg, fordi jeg spiste meg opp den siste uka før jeg begynte på ED).

Det er jo bra det, for all del. Men ved denne siste veiinga, hadde jeg bare gått ned 1,5 (2?) kg fett, og en del vann. Sikkert noe muskler også, jeg husker ikke helt - har ikke lappen foran meg nå.

Og på vekta mi hjemme har jeg veid det samme i flere uker nå! Lurer på om dette er et vanlig platå, eller om det er pga mine ovennevnte utskeielser... argh. Det er det som er grusomt med å drive med dette - jeg tenker jo mat, kilo, ketose osv HELE TIDA! Går ut over humøret kjenner jeg, særlig nå som det er full stopp!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.