Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hvor mye er vanlig å gå ned? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40965)

hope10 24-02-11 09:53

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ccgirl1982 (Innlegg 1038841)
15 kilo første mnd :eek: Jeg har gått ned 8,2 kg på 1,5 mnd,å da mest på pulverkuren på 2 uker midt inni der:rolleyes:
Å jeg holdt det slavisk, uten en eneste utskeielse...

Pulver på ketolyse?
Er det reint protein pulver el holder du på med easy life sitt slikt at du er i ketose?[/quote]

Nei jeg mistet tålmodigheten dessverre, å endte på pulver i 2,5 uke, er tilbake på ketolyse nå, syns vektnedgangen gikk for sakte,men har brukt de 2,5 ukene til å sette meg enda bedre inn i boken, lest tråder, og blogger i haugesvis, å er mer innstilt nå, så satser på at jeg får det til nå:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1038843)
Tusen takk for tips :klem:

Bare kjekt å hjelpe om jeg kan :klem: masse lykke til, jeg er sikker på at du klarer dette :D

ccgirl1982 24-02-11 10:09

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1038881)
Pulver på ketolyse?
Er det reint protein pulver el holder du på med easy life sitt slikt at du er i ketose?

Nei jeg mistet tålmodigheten dessverre, å endte på pulver i 2,5 uke, er tilbake på ketolyse nå, syns vektnedgangen gikk for sakte,men har brukt de 2,5 ukene til å sette meg enda bedre inn i boken, lest tråder, og blogger i haugesvis, å er mer innstilt nå, så satser på at jeg får det til nå:)

Funke fint med pulver for en periode, motiverende og så kommer du godt igang:)
Forstår det med tålmodigheten, tror egentlig alle her inne hadde ønska å vært "ferdigslanka" innen 2 uker, men desverre så tar det tid:rolleyes:

Lykke til med vektreduksjon, du klare det, masse goe mat som kan spisest:D

jvb 24-02-11 10:27

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Fraværet av karbohydrater er ingen av/på-bryter for fettforbrenning: det kan gå lang tid etter et måltid før kroppen lager glukagon og veksthormon som vrir energibruket over på fett. Spesielt hos dem som er insulinresistente.

Vi (vel, mange av oss) har selv lært oss å feiltolke kroppens signaler om sult og tørst - og så skjønner vi ikke hvorfor vi ikke går ned i vekt... Vel, _prøv_ selv: når du er i ketose; ta en 24 timers pause fra maten og kjenn etter, så skjønner du at romling i magen ikke er det samme som sult. Det er ikke på noen måte farlig. (Eller trapp ned/opp hvis det er din greie)

hope10 24-02-11 10:29

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Funke fint med pulver for en periode, motiverende og så kommer du godt igang
Forstår det med tålmodigheten, tror egentlig alle her inne hadde ønska å vært "ferdigslanka" innen 2 uker, men desverre så tar det tid
Lykke til med vektreduksjon, du klare det, masse goe mat som kan spisest
Ja det gjorde faktisk det, fikk motivasjonen på skinne rigjen, å jeg fikk satt meg skikkelig inn i kuren, jeg trodde virkelig jeg hadde gjort det sist gang også, da hadde jeg lest i en mnd før jeg begynte, men det var ikke nok, men nå føler jeg at jeg har bedre taket på det, å er virkelig motivert :D

Alle hadde nok ønska det ja, om det hadde gått ann ;) men jeg er fornøyd så lenge det går ned, da er det ihvertfall på riktig vei, men frustrasjonen stiger når man ikke beveger seg, men denen gangen skal jeg bite tenna sammen å komme meg gjennom det også :D

Tusen takk :klem: jeg VIL klare det, skal inn i en pen kjole i bryllupet vi skal i, i juni, så dette MÅ gå :)
masse lykke til, til deg også :klem:

å..ja..maten er ufattelig god :D Har savnet den :D

IKJ 24-02-11 11:27

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Jeg skal kansje å i bryllup i sommer, men det er mitt eget! Vi har tenkt å holde det veldig enkelt, med grilling i hagen til sommerhuset vårt. MEN jeg nekter å gifte meg før jeg er fornøyd med vekta mi... Har bare tenkt å gifte meg en gang, og da vil jeg være smashing!!! Vi har utsatt det i noen år pga graviditet og mangel av tid til planlegging, men jeg blir 30 i august, og har lyst å gifte meg før det... Skulle helst startet med ketolyse lenge før, men jeg er hvertfall begynt! Håper bare at når sommeren kommer, at jeg er mye mindre enn nå, for vi må vel begynne å planlegge snart ....

IKJ 24-02-11 11:38

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Dette hadde vel ikke noe med tema å gjøre, men det gikk litt fort i svingene, og jeg trodde jeg var på alt mulig tråden, hehe...sånn kan det gå når jeg har ei lita jente som kommer å spør om alt mulig mens jeg skriver;)

LiMe 24-02-11 11:46

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Jeg har brukt over ett år! Nå har jeg egentlig avslutta kuren, men ikke kostholdet. Men er ikke så strikt med karbene lenger. Etter flere platåer viser det seg at NÅ går vekta nedover igjen..... Så nå tar jeg et par kg til. Så det er ikke godt å vite hva som skjer :)

Kvass 24-02-11 11:50

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Gikk ned 10 kg på 3 uker, så stagnerte det, men ser ut som den nå er igang igjen:),men bruker bare 10 g karbo om dagen, å drikker 2-3,liter vann pr dag.. Må bare ha litt tålmod:p

hope10 24-02-11 11:52

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1038992)
Jeg skal kansje å i bryllup i sommer, men det er mitt eget! Vi har tenkt å holde det veldig enkelt, med grilling i hagen til sommerhuset vårt. MEN jeg nekter å gifte meg før jeg er fornøyd med vekta mi... Har bare tenkt å gifte meg en gang, og da vil jeg være smashing!!! Vi har utsatt det i noen år pga graviditet og mangel av tid til planlegging, men jeg blir 30 i august, og har lyst å gifte meg før det... Skulle helst startet med ketolyse lenge før, men jeg er hvertfall begynt! Håper bare at når sommeren kommer, at jeg er mye mindre enn nå, for vi må vel begynne å planlegge snart ....


Så kjekt, jeg er sikker på at det klarer du, om du går inn for det :klem: jeg skal i juni, vi får kjempe oss frem mot målet sammen ;)
jeg skal trene mer, spise mindre meieriprodukter, litt mindre grønnsaker, enn jeg gjorde sist, for porsjonene viste seg å øke når vekta ikke var der..

Så denne gangen skal jeg gi det en skikkelig sjanse, veie alt, og føre det inn på diett.no, så håper jeg det gir resultater:D

Mysticgirl 26-02-11 11:32

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Nå har jeg gått i 14 dager og ikke gått ned et gram, men bare gått opp. Så jeg har tatt et valg om å avslutte kuren, da den forrige var bedre. Da kunne jeg til og med skeie ut på lørdagene med smågodt og allikavel gå ned noen gram iallefall i uka!
Så lykke til videre dere andre med kuren :) Håper den funker for dere.. Nå koser jeg meg med sjokolade hehehehheh :D

Nerthus 26-02-11 11:38

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1038797)
Oj den sved :(

Det var ikke meningen at det skulle svi,traff jeg midt i kanskje? Hensikten var å opplyse om at man MÅ følge noe til punkt og prikke, kjøpe boka og sette seg godt inn i noe om man ønsker resultat... Siden du ikke har gjort det - og nå avslutter "kuren" du halvveis har fulgt i to uker - vel, du har kanskje mer suksess med metoder du har brukt før og faktisk kjenner godt til.

Ønsker deg uansett lykke til både med sjokoladekosen og vekttapet :)

Mysticgirl 26-02-11 12:09

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1040897)
Det var ikke meningen at det skulle svi,traff jeg midt i kanskje? Hensikten var å opplyse om at man MÅ følge noe til punkt og prikke, kjøpe boka og sette seg godt inn i noe om man ønsker resultat... Siden du ikke har gjort det - og nå avslutter "kuren" du halvveis har fulgt i to uker - vel, du har kanskje mer suksess med metoder du har brukt før og faktisk kjenner godt til.

Ønsker deg uansett lykke til både med sjokoladekosen og vekttapet :)

Nei du traff ikke midt i , da jeg har en samboer som har gått på samme kuren, så føler jeg har gjort mye riktig. Men når jeg ikke går ned men faktisk opp 3 kg på 14 dager på denne kuren. Ja da tørr jeg rett og slett ikke gå på denne noe mer dessverre. Har for mange kg til å tørre det :)
Takk for det :)

Mysticgirl 27-02-11 20:44

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Jeg har skeiet ut i helga med smågodter og potetgull. åh det var godt å få gå på do igjen ,. Har jo hatt forstoppelse nå i 5 dager med ketolysekuren. Nå skal jeg begynne på Grete Roede igjen, men holde meg på lavkarbo, uten ris,pasta og potet. Men blir nok å spise noen syr av og til :)

Nerthus 27-02-11 20:49

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1041963)
Jeg har skeiet ut i helga med smågodter og potetgull. åh det var godt å få gå på do igjen ,. Har jo hatt forstoppelse nå i 5 dager med ketolysekuren. Nå skal jeg begynne på Grete Roede igjen, men holde meg på lavkarbo, uten ris,pasta og potet. Men blir nok å spise noen syr av og til :)

Bare pass på å spise nok fett når du kutter så mye karbo :)

Mysticgirl 27-02-11 21:03

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1041970)
Bare pass på å spise nok fett når du kutter så mye karbo :)

Ja men skal holde meg på et kaloriinntak på rundt 1400 :D

Nerthus 27-02-11 21:13

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1041992)
Ja men skal holde meg på et kaloriinntak på rundt 1400 :D

Høres fornuftig ut. Du er klar over at ferdigmaten fra spisdegslank er BÅDE lavkarbo og lavkalori? Ligger på rundt 12-1300 kcal pr dag - 5 måltider den menyen jeg spiste ihvertfall :) Bare til info ;)

Val 27-02-11 23:13

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kvass (Innlegg 1039033)
Gikk ned 10 kg på 3 uker, så stagnerte det, men ser ut som den nå er igang igjen:),men bruker bare 10 g karbo om dagen, å drikker 2-3,liter vann pr dag.. Må bare ha litt tålmod:p

10 kilo på tre uker:eek: wow....talmodighet ja...hadde ikke hatt et problem med det hvis jeg hadde gått ned så fort! :D

Mysticgirl 07-03-11 17:16

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1042095)
10 kilo på tre uker:eek: wow....talmodighet ja...hadde ikke hatt et problem med det hvis jeg hadde gått ned så fort! :D

Nei da hadde jeg også garantert fortsatt!!
Jeg går nå på Grete Roede og spiser rundt 1200- 1400 kcal om dagen , og eeendelig begynner jeg å gå ned i vekt igjen :D
Skeier til og med ut i helgene med smågodt , men går ned fordet om ,. Har nå tatt av meg de 3 kg jeg la på meg på ketolysekuren :)
Men noen som vet hvordan jeg slettet meg herifra, siden jeg ikke går på ketolyse lengre?

Fjasnissen 07-03-11 17:25

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?
 
Du behøver da ikke å slette deg selv herfra. Er jo bare å la være å poste, om du ikke ønsker å frekventere forumene lengre. :)

Skulle du derimot føle veldig sterkt for å fjerne alle spor etter deg selv, så kan du ta kontakt med en administrator, eller HP (som drifter sidene) og be om at brukeren blir slettet.

Moderator


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no