Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Hjemmelagde oste-chips (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9936)

Carisma 18-02-09 23:57

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Hm, prøv å legge de på tørkepapir eller på et kjøkkenhåndkle en stund kanskje?

scartz 19-02-09 00:23

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
kanskje det.. må kjøpe inn mer ost :p

Maimor 20-02-09 11:57

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Vet ikke om det er nevnt tidliere, men for min del ble ostechips med hvitløkspulver på en god erstatning for hvitløksbrød til min pastagryte (uten pasta) i går. Treåringen spiste forøvrig bare ostechips, ikke noe middag, så det var en suksess.

Kreta 20-02-09 18:58

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Jepp, da har 4-åringen og jeg satt til livs ett brett med ostechips, veit ikke hvem av oss som var mest i ekstase :rolleyes:. Nydelig!!!

Addict 19-03-09 19:41

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
skal de bare ligge i strimler på papiret eller? skjønte ikke dette helt..

bare legge vanlige osteskiver på et brett? hva var greia med å skjære i 2-3 biter? *dum* ;)

Addict 19-03-09 19:59

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Gud! *slå seg i panna*

nevermind!!

står i ovnen nå :D

Libelle 19-03-09 22:17

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Nam! Dette var himmelsk!! :D

Aphrodithe 19-03-09 22:42

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Kan ikke helt forestille meg at dette er godt, men kanskje jeg skal gi de en sjangse. Eller smaker det slik som "halvsvidd" ost som man gjerne får når man steker noe med ost enten i panne eller ovn, hvis noe renner ned på siden og blir mye stekt der? For da vil jeg ikke ha, hehe.

SunnhetMedSirrup 14-07-09 13:22

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av firth (Innlegg 192032)
Jeg krydrer med "chili explosion" som kvernes over. Helt supert:) Har kjøpt det på SmartClub, men de har det sikkert flere steder. Mener å huske det er Santa Maria (nei, for tenk at det er ALT for langt å gå ut på kjøkkenet og sjekke).

____________________________________________

kryddrer med det jeg også - det er nydelig ! :D jeg ahr på litt pizzakrydder også , da :D

ireile79 29-07-09 18:11

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
HEI!!!! Nå har jeg akkurat laget "ostechips". Det var noe av det beste jeg har smakt!!!! Til og med min samboer som er snackselsker over alle, falt pladask for disse. Kommentaren fra han var: "Disse var jaggu bedre enn vanlig chips!" Så disse blir nok å finne på stuebordet som lørdagskos!! :-)

Krøllerellerei 29-07-09 21:27

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Takk Iset, de var kanongode!

Iset 29-07-09 21:32

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
De er enda bedre i mikroen, jeg lager aldri chips i ovnen lenger, hehe.

Celine 29-07-09 21:49

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 746880)
De er enda bedre i mikroen, jeg lager aldri chips i ovnen lenger, hehe.

jeg fikk de aldri gode i ovnen men i microen, mmmm snadder.
Jeg får ha de helt for meg selv for ingen av de andre tørr å smake (ok, 3 åringen spiser en liten bit). Svigerfar rynket på nesa da han fikk høre hva jeg spiste på lørdagskvelden :D

Jeg bruker foressten chayennepepper og litt salt + noen ganger oregano på de.

De er gode til Taco også :)

Viclin 29-07-09 22:43

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Jeg syns de smakte bare brent ost med svidd krydder. Får prøve en gang til og heller ta på krydderet etterpå kanskje.

Iset 30-07-09 00:07

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 746903)
Jeg syns de smakte bare brent ost med svidd krydder. Får prøve en gang til og heller ta på krydderet etterpå kanskje.

De blir fort brent i ovnen, derfor lager jeg dem kun i mikroen nå. Der har de aldri blitt brent og jeg slipper å følge med på dem. Dessuten blir de mye mer crispy og myyye bedre. :)

2,5 - 3 minutter, på bakepapir.

Iset 30-07-09 00:09

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Celine (Innlegg 746889)
Svigerfar rynket på nesa da han fikk høre hva jeg spiste på lørdagskvelden :D

Hehe, svigerfaren min også, han er livredd for fett samme hva jeg sier (selv om det fettfattige kostholdet hans har gitt ham evigvarende høyt kolesterol, nyrestein og en haug med andre plager), og så ut som han hadde sett et spøkelse da han så at jeg spiste ostechips. :o

Viclin 30-07-09 01:04

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 746925)
De blir fort brent i ovnen, derfor lager jeg dem kun i mikroen nå. Der har de aldri blitt brent og jeg slipper å følge med på dem. Dessuten blir de mye mer crispy og myyye bedre. :)

2,5 - 3 minutter, på bakepapir.

Jeg lagde i mikroen. Først på 3 minutter, så på 2,5. Følte de ble like svidd.
Men jeg har heller aldri vært glad i osten som siver ned på sidene og blir sprø, når jeg har laget ostesmørbrød i ovnen, så det kan jo være det har noe med det å gjøre.
Når jeg dynket den i rømme, og fjernet smaken, ble det greit. Men skal gi det en sjanse til altså, med krydder etterpå i stedet.

Iset 30-07-09 01:31

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Ah ... Ja de blir ganske sprø, men jeg synes ikke de blir brent. Mulig du må ha dem i mikroen litt kortere. Prøv med feks. 2 minutter.

Carisma 30-07-09 09:08

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Det har veldig mye å si hvilken ost man bruker. Jeg syns de nye pakkene med skivet edamer blir kjempegode, og i går testet jeg en lagret gouda som ble helt nyyyydelig :D

ireile79 30-07-09 09:43

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
I micro'n må jeg prøve! Da kan jeg lage de til gutta på jobben også.... he he he. Jeg brukte paprikapulver på mine og pizza pizza krydderet til Dolly Dimlpe. Det ble helt fantastisk!! Mmmmmmmm.... blir flere av disse fremover ja ;-)

Paris 28-08-09 20:51

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Er det ille å krydre de med paprika-pulver? Har hørt det inneholder en del karbo, men mengdene blir jo ikke så store, så kanskje det går bra?:rolleyes:

Paris 28-08-09 20:53

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 287878)
OMG....!!!

Disse var dødsgode!!! http://www.aquariacentral.com/forums...lies/drool.gif

Nok engang tommelen opp og hatten av for deg Iset!!! http://www.thorstenkaye.com/bowing.gif

Hvor lenge i ovnen?

Paris 28-08-09 21:51

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Nå har jeg også laget disse chipsene - utrolig mettende;)

Syns de ble litt for mektig, og prøver nå med salsa og cf til - syns det smaker bra jeg. Skulle hatt avocado også, så hadde det blitt gualamole i tillegg...men kjenner jeg blir nok fort mett...stekte to stappfulle brett...så har nok en stund;)

SunnhetMedSirrup 29-08-09 13:06

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
du er heldig som blir mett! jeg klarer ikke stoppe med disse! DE ER NYDLIGE!

Minni1 29-08-09 16:17

Sv: Hjemmelagde oste-chips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup (Innlegg 761567)
du er heldig som blir mett! jeg klarer ikke stoppe med disse! DE ER NYDLIGE!

Det klarer ikke jeg og datteren min på 11 heller. Vi må lage bare litt til og litt til. Det er NYDELIG og har reddet suget etter noe karbomat mange ganger.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no