Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21975)

Nybegynneren 09-11-08 13:51

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjusket (Innlegg 573124)
Jeg bestilte først en bok fra bokkilden 31. oktober, og så bestilte jeg like greit full pakke 4. november, i og med at jeg virkelig har lyst til å satse på denne kuren! :) Håper det dumper ned en hentelapp i postkassa mi i morgen også, for jeg er virkelig gira på å starte ordentlig! :)


Nå har jeg holdt på siden onsdag og tenkte at jeg skulle veie meg på søndagene. Dette går over all forventning :)
Jeg begynte i det små før jeg fikk boka, og det tror jeg har gjort slik at jeg har kommet så godt i gang. Jeg veier ikke maten, med tar det litt på slump.... Kanskje ikke lurt, men dersom jeg stopper opp kommer jeg til å begynne å veie.

Jeg synes det blir litt vanskelig med mat på jobben. Prøver å spise et eller to egg til frokost, til lunsj blir det kantinemat, det blir en del variasjon der, men etter det er det ikke mat før jeg kommer hjem - ca 6-7 tiden. Da er jeg kjempesulten og da blir det noe rask middag...

I går prøvde jeg å lage lage pizza-bunn av bakemixen. Jeg brukte oppskrifta som sto boka, men følte at røra ble for tynn så jeg hadde et par spiseskjeer ekstra.. Pizzaen synes jeg ikke var så god - den ble veldig tørr. Jeg sjekket boka om jeg hadde gjort noe feil og der la jeg merke til at det stod 2 dl SOYAPROTEIN. På bakemixen var det også oppskrift på pizzabunn, men der stod det 1 dl BAKEMIKS :eek: Kan være derfor det ble tørt :_plystre: Jeg endte med å kun spse fyllet :spisesnak

Ella-A 09-11-08 14:34

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Hvis du skal lage pizza ved en senere anledning vil ihvertfall jeg anbefale Kristin_B sin pizzabunn:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=pizzabunn

Jeg brukte også Iset's pizzasaus sammen med kjøttdeig og løk og pizzaen ble KJEMPEGOD!
Viktig å ha godt med krydder i pizzabunnen, ellers kan det fort smake egg. Jeg hadde litt over en ts med hvitløkpulver ihvertfall. Smakte på røra og syntes den smaka dritt egentlig, smakte altformye hvitløk, men når bunnen kom ut og fyllet kom på var den nydelig!
Min kjære derimot bare klagde over at det lukta sånn hvitløk mens bunnen stektes. Uansett, veldig godt! Anbefales å lage en stor pizza og fryse ned pizzastykker så du kan spise senere, det gjorde jeg ;)

Hva hadde du slags fyll på pizza da? :)

Jabba 09-11-08 14:46

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Folkens - hva med mosjonen? Trener dere daglig? I dag gikk jeg en tur i raskt tempo i 40 min og er superstolt!!!

Ella-A 09-11-08 15:01

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Jeg trente mellom 4-7 ganger i uka før men jeg har ikke gjort det siden jeg begynte på kuren. Er vel redd jeg skal ta i for hardt og bli dårlig = jeg gir opp dietten.

Brukte løpe på tredemølle en time og sånn, og det er jo ikke anbefalt nå. Går til jobb da, når jeg har jobb. Det tar 20min hver vei :)

Kjempebra Jabba! Skulle ønske jeg hadde det pågangsmotet, synes å gå tur i seg selv er så kjedelig..:(

pjusket 09-11-08 15:43

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 573179)
Jeg trente mellom 4-7 ganger i uka før men jeg har ikke gjort det siden jeg begynte på kuren. Er vel redd jeg skal ta i for hardt og bli dårlig = jeg gir opp dietten.

Brukte løpe på tredemølle en time og sånn, og det er jo ikke anbefalt nå. Går til jobb da, når jeg har jobb. Det tar 20min hver vei :)

Kjempebra Jabba! Skulle ønske jeg hadde det pågangsmotet, synes å gå tur i seg selv er så kjedelig..:(

Skriver Torkil om trening og mosjon i boken sin også? Hva anbefaler han og dere andre eventuelt? :)

Ella-A 09-11-08 16:16

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Gå en halvtimes tur hver dag er vel det han anbefaler, og sånne små ting som trappe istedet for heis og alt det der du vet :)

Enig jeg også, du trenger en del karbo for å trene hardt, så ta det heller litt med ro, gå tur og kose deg. Sendte mail til treningssentret idag jeg for å sette medlemsskapet på pause :)

LilleM0r 09-11-08 17:05

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjusket (Innlegg 573215)
Skriver Torkil om trening og mosjon i boken sin også? Hva anbefaler han og dere andre eventuelt? :)

Det går veldig greit å trene selv om en er i ketose.

Det eneste du skal passe på er å lytte til kroppen og ikke gå over syregrensen.
Samt være klar over at kroppen trenger tid til å venne seg til fettforbrenning - og det kan føles som om du møter veggen. Da skrur du bare ned på tempoet/intensiteten.

Etter ca. 4-6 uker vil du kjenne en stor forskjell og treningen går som en lek.
Man trenger jo ikke kjøre maks intervaller under denne perioden - gå/jogge er fint, spinning anbefales absolutt (her kan du styre intensiteten selv) og sist men ikke minst - styrketrening.
Med så mye protein i kroppen som vi har, så er det bare å kjøre på:)

Lykke til - og husk at aktivitet er en av de faktorer som må til for å få i gang fettforbrenningen med ketolysekuren og det ønskede vekttapet :heia:

Ella-A 09-11-08 17:45

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Helt enig med det lillemor sier, det jeg mente er at i begynnelsen skal man ikke pushe sånn på. Tror den første uken ihvertfall at det er lurt å bare gå tur. Kan jo prøve etterhvert. Vet bare at hvis jeg stiller meg på tredemøllen og ikke får gjennomført en times program så blir jeg deppa, og det gidder jeg ikke. Derfor tar jeg en liten pause nå, satser på å gå tur, gå til sentrum (tar ca 40min) og å generelt være mer "oppegående". haha dårlig ordspill..:p

Nybegynneren 09-11-08 23:01

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 573160)
Hvis du skal lage pizza ved en senere anledning vil ihvertfall jeg anbefale Kristin_B sin pizzabunn:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=pizzabunn

Jeg brukte også Iset's pizzasaus sammen med kjøttdeig og løk og pizzaen ble KJEMPEGOD!
Viktig å ha godt med krydder i pizzabunnen, ellers kan det fort smake egg. Jeg hadde litt over en ts med hvitløkpulver ihvertfall. Smakte på røra og syntes den smaka dritt egentlig, smakte altformye hvitløk, men når bunnen kom ut og fyllet kom på var den nydelig!
Min kjære derimot bare klagde over at det lukta sånn hvitløk mens bunnen stektes. Uansett, veldig godt! Anbefales å lage en stor pizza og fryse ned pizzastykker så du kan spise senere, det gjorde jeg ;)

Hva hadde du slags fyll på pizza da? :)

Tusen takk for tipset:blomster: Vi pleier å ha pizza hver lørdag, så denne skal jeg prøve neste lørdag.
Når det gjelder fyll, så lager jeg en pizzasaus selv av masse forskjellige ingredienser: tomatpure, paprika, gulrot, ananas, hvitløk, jalapenos, litt sukker, soyasaus, løk, carrypulver, paprikapulver, piffi. Dette er ikke alt, men akkurat nå husker jeg ikke mer... Jeg kjører alt med stavmikser og hiver i frysen. Jeg ser jo at det er nok for mye karber her, men trøstet meg med at jeg hadde ikke like mye på som jeg hadde til mannen og barna:D
Jeg hadde også på kjøttdeig, paprika og ost. Klippet også opp noen strimler med bacon som jeg la oppå osten.

rIa 10-11-08 11:37

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Heisann!
Starta på kuren 6 november og frem til nå så har jeg tatt av 3 kilo. Er super happy!!! Ønsker alle lykke til videre.

Ella-A 10-11-08 11:53

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Det hørtes lurt ut nybegynneren. Hvis du har en fin oppskrift er det jo bare å holde seg til den ja :) Jeg har alltid brukt dolmio eller noe lignende når jeg har lagd pizza, så jeg måtte lage noe annet denne gangen...

Hei Ria! Så kjempebra! også bare på 4 dager da, det er jo kjempemasse! Kanskje du kan få deg en ticker så vi kan få se på vekttapet ditt fremover? :)

Jeg har gått opp 200g fra igår,noe jeg synes er merkelig, tror jeg spiste for lite igår.. :(

Nybegynneren 10-11-08 11:54

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rIa (Innlegg 573569)
Heisann!
Starta på kuren 6 november og frem til nå så har jeg tatt av 3 kilo. Er super happy!!! Ønsker alle lykke til videre.

Gratulerer så mye og velkommen til forumet:)
Dette er en superkur:D

rIa 10-11-08 12:41

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 573585)
Det hørtes lurt ut nybegynneren. Hvis du har en fin oppskrift er det jo bare å holde seg til den ja :) Jeg har alltid brukt dolmio eller noe lignende når jeg har lagd pizza, så jeg måtte lage noe annet denne gangen...

Hei Ria! Så kjempebra! også bare på 4 dager da, det er jo kjempemasse! Kanskje du kan få deg en ticker så vi kan få se på vekttapet ditt fremover? :)

Jeg har gått opp 200g fra igår,noe jeg synes er merkelig, tror jeg spiste for lite igår.. :(

Hvordan får jeg en ticker?

Myrull 10-11-08 18:31

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Trykker du på en av våre kommer du inn på siden der du kan lage deg en. :)

Så får du en kode når den er ferdig som du limer inn som signatur. :)

pjusket 11-11-08 14:51

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Da var jeg ordentlig i gang også, startet litt seinere enn planlagt men nå er jeg jaggu meg innstilt på å få det til skikkelig bra også! :D

Noen som har noen gode middagstips til kylling forresten?

Myrull 11-11-08 23:45

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Kylling og gresk salat med en dæsj rømme, nam nam :)

Nybegynneren 12-11-08 09:23

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Bare en liten oppdatering:

Nå har jeg holdt på offisielt i en uke og har gått ned 3,1 kg :eek: og det uten trim... Jeg går + - 8.000 skritt til dagen, jeg sliter litt med å komme meg over 10.000 skritt. Jeg tenkte at jeg skulle veie og måle meg på søndagene, men har kommet fram til at veiedagene blir på onsdagene. så måler jeg meg på søndagen. Det kjennes ikke på midjen ennå at jeg har blitt lettere, derfor tenker jeg at det sikkert er mye vann blant de 3 kiloene. Uansett er jeg kjempefornøyd - ned er ned som mange andre også skriver :ja:

Dette er den beste kuren ever:)

pjusket 12-11-08 09:42

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Grattis nybegynneren! Det må føles kjempedeilig å se at vekta viser 3,1kg mindre! :)

Jeg snikveide meg i dag selvom jeg egentlig har bestemt meg for å gjøre det. Ned 1,3kg siden i går?! Det kan ikke stemme?! Nå kan jeg ikke hoppe på vekta før neste uke, om ikke blir jeg skuffa om jeg har gått opp igjen. Men dette er god motivasjon da! :D

Nybegynneren 12-11-08 10:41

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjusket (Innlegg 574789)
Grattis nybegynneren! Det må føles kjempedeilig å se at vekta viser 3,1kg mindre! :)

Jeg snikveide meg i dag selvom jeg egentlig har bestemt meg for å gjøre det. Ned 1,3kg siden i går?! Det kan ikke stemme?! Nå kan jeg ikke hoppe på vekta før neste uke, om ikke blir jeg skuffa om jeg har gått opp igjen. Men dette er god motivasjon da! :D

Takk for støtten;)
Men du må jo være ganske fornøyd du også med at du har gått ned 2,6 til sammen - gratulerer så mye til deg også :klem:

Myrull 12-11-08 12:18

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Ser ut som jeg har minus 500g til jeg også...det blir 3,5 på ca 10 dager!
Må være mye vann her, må kjøpe meg digital vekt jeg for det er vansnkelig å se skikkelig på den jeg har nå.

Ella-A 12-11-08 12:40

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Åh kjempebra resultater alle sammen! Dere er så flinke altså, er stolte av dere <3

Jeg stoppa opp for tre dager siden, eller for tre dager siden veide jeg 71,2, dagen etterpå veide jeg plutselig 71,4 og der sto jeg to dager, og idag er jeg nede på 71,3 igjen da, så det går sakte nedover. Lurer på hvorfor jeg gikk opp. På lørdag, da jeg spiste en sukkerfri sjokolade og pizza samt en halvliter brus gikk jeg ned men gjør ikke det nå.. :( Skal uansett venne meg til å veie meg en dag i uka, det er kanskje lurere :)

Nisnen 12-11-08 13:46

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Jeg startet også 01.11. Går tur ca 5 km hverdag, følger kuren, har bare gått ned 2 kilo. :confused:
Mulig jeg spiser for mye, og av det jeg spiser for lite Karbo?

Ojala 12-11-08 17:21

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 574892)

Jeg stoppa opp for tre dager siden, eller for tre dager siden veide jeg 71,2, dagen etterpå veide jeg plutselig 71,4 og der sto jeg to dager, og idag er jeg nede på 71,3 igjen da, så det går sakte nedover. Lurer på hvorfor jeg gikk opp. På lørdag, da jeg spiste en sukkerfri sjokolade og pizza samt en halvliter brus gikk jeg ned men gjør ikke det nå.. :( Skal uansett venne meg til å veie meg en dag i uka, det er kanskje lurere :)

Kan ha en ganske logisk forklaring dette, for såvidt jeg har skjønt vil du ikke se restultat av hva du har spist før en til to dager etterpå... mao vil vannansamling el som kommer fra lørdagen kunne være det du har sett på vekten, og det tar ett par dager før det slipper igjen. Så du er nok like plutselig nede i den vekten du var pluss litt til skal du se! :cool:

Ella-A 13-11-08 10:12

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Veide meg idag igjen, nå er det oppe på 71,6 :( Så dvs det er pga det jeg spiste på tirsdag da kanskje? blæ jeg liker ikke dette her... Skal IKKE drikke brus eller spise total karbofrie drops eller noe før lørdag!

suzi-q 14-11-08 15:06

Sv: Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere?
 
Jeg startet for ca. 1,5 uke siden med Ketolysekuren, men etter en fest på lørdag, med lite-øl, stoppet vekttapet litt, må finne ut hvor jeg får tak i Redlight øl i Grenlandsområdet... Jeg er mer et øl-menneske enn vodka/cola zero...

Ellers syns jeg det går kjempegreit med kuren, det jeg savner aller, aller, aller mest er melkesjokolade... Nam.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no