Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Septembertråden - 2012 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52928)

misslinda 04-09-12 10:52

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pingvin (Innlegg 1378802)
Nei, jeg har ikke sjekket det, men spiser altfor lite fisk, så litt tilskudd hadde nok ikke vært så dumt! Skal jammen teste det ut, er lei av å være et forbaska dovendyr til tider! :D

Ah jeg lagde meg en slags sjokoladepudding av restene av kakao som jeg lagde på søndag. Nam, det ble svinaktig godt, og hjalp på humøret ;)

Høres bra ut.. er bare en liten blodprøve, og det er såååå godt å slippe å være så trøtt hele tiden ;)

Camilla82 04-09-12 12:23

Sv: Septembertråden - 2012
 
Hei :)
Velkommen til dere som er nye :)

Presentasjonen gikk supert, fikk masse skryt, takk for alle lykkeønskninger!

Jeg lagde fotballfrues musli, den er så god, godt å ha litt opp i gresk yougurt, anbefales!

misslinda 04-09-12 13:09

Sv: Septembertråden - 2012
 
Så braa Camilla 82 :D

Hmm.. er det ketolyse vennlig?? Oppskrift?? Prøver å holde meg slavisk til Boka, så vet ikke om det er noe for meg :P

synsegulla 04-09-12 13:20

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camilla82 (Innlegg 1378932)
Hei :)
Velkommen til dere som er nye :)

Presentasjonen gikk supert, fikk masse skryt, takk for alle lykkeønskninger!

Jeg lagde fotballfrues musli, den er så god, godt å ha litt opp i gresk yougurt, anbefales!

Jeg lagde også den i går, og har fersket meg selv i å småspise på den i dag. MMMMMMMMMMMM! Veldig god. Noe jeg absolutt skal ty til når det månedlige hormonelle godtesuget kommer.

Pingvin 04-09-12 14:12

Sv: Septembertråden - 2012
 
Det er jo en god del nøtter i den, så antar at man ikke burde spise den frokost, lunsj og kvelds, men et par ganger i uka burde gå ganske så bra. Lager noe av det samme selv og det er superkjekt å ha med seg på skolen osv!
Basically,
mandler, hasselnøtter, paranøtter, valnøtter, macadamia, hva slags nøtter du selv liker egentlig, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, quinoa osv..
Hakk opp nøtter, ha i en ca. 100-200 g kokosmasse, 0,5 dl olje og 1 dl vann. Rør rundt, spre ut på et stekebrett eller to.
Stek i 15 minutter på 175 grader. Rør rundt halvveis i steketiden så det ikke svir seg.

Jeg er litt moderat av meg og er så crazy at jeg har en rosin eller to i skåla når jeg skal spise, men det avhenger jo av hvor streng man er ;)

Camilla82 04-09-12 20:09

Sv: Septembertråden - 2012
 
Hei, jeg tok ikke fullt så mye nøtter, men er nøden stor er dette bedre å spise enn melkesjokolade :)
Her er link til fotballfruens oppskrift: http://fotballfrue.no/?p=19262

misslinda 04-09-12 21:40

Sv: Septembertråden - 2012
 
Hmmm.. har lagret den til senere når jeg er nede i vekt.. fint å ha til vedlikeholdsfasen ;) Så godt ut ;)

I dag har jeg spist:
Frokost: halv omelett med skinke, bacon og ost.
Lunsj: resten av omeletten
Middag: Svine wok med brokkoli og litt løk, med fløte istedenfor kokosmelk..
Kvelds: Baconrull med ost inni og litt sitron fromasj ;)

Ånden min er bare helt gruuuusom :eek::eek: Men men.. det går vel over ;)

Camilla82 04-09-12 22:23

Sv: Septembertråden - 2012
 
Ånde ja... den merkes her også for å si det sånn... he he :)

Fikk en boks med bolter av ei på jobben i dag, tok av litt som jeg skal blande med krem, resten gikk i fryseren.
Maten min i dag
Frokost: Svinekotelett med soppstuing
Lunsj: Gresk youghurt med litt bær og hjemmelagd musli
Middag: Svibefilet med brokkoligrateng
Kvelds: Bacongull

wahaj 05-09-12 08:11

Sv: Septembertråden - 2012
 
Har vært ekstremt fnysen de siste dagene...

I går spiste jeg:
ca 3/4 grillet kylling
3x45g baconsvor

I dag har jeg planer om å være flink. Og fortsette å være flink, ikke no baconsvor. Og prøve å holde meg til 1, maks 2 i helgen.

I dag blir det besøk x 2 ganger, så i går ryddet og vasket jeg rimelig godt. Er bare litt igjen nå, men det rekker jeg før jeg henter barna i bhg. :)
Og søster reiser hjem i dag, kommer til å savne henne...

Mat i dag:
4x brødskiver med smør, kaviar og 2 egg

misslinda 05-09-12 08:16

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 1379153)

Mat i dag:
4x brødskiver med smør, kaviar og 2 egg

Brødskiver :eek::eek::eek: Hvilket type brød spiser du??
Skal lage meg en porsjon oopsi i dag.. Merker jeg savner det enkle på morgenen ;)

Pingvin 05-09-12 10:29

Sv: Septembertråden - 2012
 
Angående den syyykt dårlige ånden, så har jeg funnet at det hjelper å bruke tanntråd hver dag. Jeg lover!
Kjenner enda at jeg har dårlig ånde, men det er heldigvis ikke sånn at folk må stå 2 meter unna meg for å kunne snakke meg rett i ansiktet :D
Så tanntråd, tanntråd, tanntråd!

wahaj 05-09-12 10:59

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1379156)
Brødskiver :eek::eek::eek: Hvilket type brød spiser du??
Skal lage meg en porsjon oopsi i dag.. Merker jeg savner det enkle på morgenen ;)

4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Fant den her inne. Ble 1,7g karbs per skive :)

Gerrard 05-09-12 16:59

Sv: Septembertråden - 2012
 
Da er ny ticker lagt inn... de første dagen er ikke gøy med lavkarbo... haff

misslinda 05-09-12 18:45

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pingvin (Innlegg 1379211)
Angående den syyykt dårlige ånden, så har jeg funnet at det hjelper å bruke tanntråd hver dag. Jeg lover!
Kjenner enda at jeg har dårlig ånde, men det er heldigvis ikke sånn at folk må stå 2 meter unna meg for å kunne snakke meg rett i ansiktet :D
Så tanntråd, tanntråd, tanntråd!

Hehe.. ja. jeg har tanntråd i veska, på jobben, i lommeboka;) Bruker det etter hvert måltid :P Kjøpte meg munnskyllevann og, så jeg kan skylle litt etter alle måltid ;)

misslinda 05-09-12 20:55

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 1379223)
4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen

Fant den her inne. Ble 1,7g karbs per skive :)

AAAhh.. så jo godt ut, men uff, gidder ikke lage det :P Laga meg oopsi i dag og brukte det til hamburger brød ;) Nam nam ;) Knallgodt !! Laga hamburger dressing av majones, litt ketchup og litt krydder.. ble nesten som ekte hamburgerdressing ;)

Samboeren min påpekte isted at han ser forskjell ;) Herlig altså ;) Ikke f*** om jeg skal sprekke altså :D TynneLinda på vei ;)

Lulupus 05-09-12 22:19

Sv: Septembertråden - 2012
 
Heihei jenter.

Slenger meg med jeg også :-)
Jeg skulle faktisk ikke inn i ketolyse.. Men har lagt radikalt om i kosten for å komme under lavkarbo sammen med samboeren. (Jeg har pcos)

Ånden hans har vært ille i det siste, og i to dager har min også det, så jeg har mistenkt at vi kanskje var i ketose. Idag prøvde jeg ketostix, og jammen!! :-D Begge er i ketose. Moro.

wahaj 06-09-12 10:14

Sv: Septembertråden - 2012
 
Hadde en dårlig dag i går, så ble 3,5 (kremt!!) poser á 45g baconsvor...

Spiste totalt
4 brødskiver med smør, kaviar og 2 egg,
3/4 dels grillet kylling
3,5x 45g baconsvor

Men, har likevel gått ned :P

I dag våknet jeg kvalm, så får se når jeg får trøkt i meg no mat.

Pingvin 06-09-12 11:22

Sv: Septembertråden - 2012
 
Var på grilltur med klassen igår og spiste litt potetgull og en kjeks.. Haha, så rart å få dårlig samvittighet for 10 små flak, når jeg vanligvis klarer å gafle i meg en hel pose!
Ikke så rart man har en del kilo å bli kvitt? ;)

misslinda 06-09-12 12:24

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pingvin (Innlegg 1379651)
Var på grilltur med klassen igår og spiste litt potetgull og en kjeks.. Haha, så rart å få dårlig samvittighet for 10 små flak, når jeg vanligvis klarer å gafle i meg en hel pose!
Ikke så rart man har en del kilo å bli kvitt? ;)

Hehe... jeg får dårlig samvittighet bare ved å tenke på at jeg har kjempelyst på sjokolade :P Det er rart med det ;)
Gleder meg virkelig til å ikke være så fysen lenger og ikke være så sulten lenger.. ;)

Pingvin 06-09-12 22:30

Sv: Septembertråden - 2012
 
Er dessverre viljestyrken som mangler her i gården.. Dårlig dag med ekstremsavn etter kjæresten + vondt i piriformisen= 7 sjokolademuffins på venninnekveld :P
Mål for neste uke: Lære meg ordene 'nei takk' :D

Wonder woman 07-09-12 07:29

Sv: Septembertråden - 2012
 
Jeg har sneket litt på dere;) Jeg har prøvd og feilet med lavkarbo noen ganger. Jeg er ikke helt sikker på om ketolyse er noe for meg, men akkurat nå er jeg i ketose ihvertfall. Jeg har fått diagnosen fettlever og må ned i vekt. Siden jeg la om kostholdet på mandag har jeg gått ned utrolige 3 kg i vekt - ja det er nok bare vann, men det er godt med en litt flying start.

misslinda 07-09-12 08:43

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pingvin (Innlegg 1379799)
Er dessverre viljestyrken som mangler her i gården.. Dårlig dag med ekstremsavn etter kjæresten + vondt i piriformisen= 7 sjokolademuffins på venninnekveld :P
Mål for neste uke: Lære meg ordene 'nei takk' :D

Uffda.. Jaja.. det er som en sier, det er ikke det du spiser på lørdag som gjør deg tjukk, det er det du spiser de andre dagene... Bare stå på videre ;)
Jeg er mektig stolt over meg selv som klarte å sitte å se på at samboeren min og besøk satt å spiste en nyyydelig suksesskake i går og jeg rørte den ikke.. fikk litt på fingeren når jeg skulle sette den på fat, men det tørket jeg av med papir.. Så det går an Pingvin ;) Jeg er egentlig søtmoms deluxe ;)

misslinda 07-09-12 08:45

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman (Innlegg 1379851)
Jeg har sneket litt på dere;) Jeg har prøvd og feilet med lavkarbo noen ganger. Jeg er ikke helt sikker på om ketolyse er noe for meg, men akkurat nå er jeg i ketose ihvertfall. Jeg har fått diagnosen fettlever og må ned i vekt. Siden jeg la om kostholdet på mandag har jeg gått ned utrolige 3 kg i vekt - ja det er nok bare vann, men det er godt med en litt flying start.

Hei.. Velkommen skal du være ;) 3 kg ned er jo kjempebra ;) Det er det som holder meg gående, jeg vet at jeg går ned i vekt når jeg spiser ketolyse :D Stå på :D

synsegulla 07-09-12 09:29

Sv: Septembertråden - 2012
 
Stillstand her denne uka. Har forresten 6 mnd jubileum på lavkarbo i dag- hurra!!!!

Lulupus 07-09-12 23:51

Sv: Septembertråden - 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1379873)
Stillstand her denne uka. Har forresten 6 mnd jubileum på lavkarbo i dag- hurra!!!!

Gratulerer så masse! :heia:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no