Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Alkohol, lavkarbo og ketose (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5185)

Antoinette6 21-09-08 23:36

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Og jeg som liker så godt Bache Gabrielsen XO... Den er visst tilsatt karamell, hører jeg onde tunger fortelle. Pokker !

Photobscura 22-09-08 06:01

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattfrue (Innlegg 540736)
Ifølge denne siden har Guinness Draught 10 g karbohydrat per 3,5 desiliter, men jeg vet ikke hvor pålitelig det er?

Takker! Har ikke vanlig lyst øl, typ Ringnes 15 gr pr 1 dl? I så fall høres dette levelig ut. Det er uansett begrenset hvor mye guinness man orker å drikke.

Bulldog 22-09-08 06:07

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 540681)
Jeg spiser jo ikke etter ketolyseprinsippene, da. Har aldri fulgt ketolyse, enn om Atkins Induksjon ligner. Spiser ganske Fedonsk/Atkins vedlikehold nå.
Jeg elsker Guinness, men tenkte du kanskje visste hvor mye restsukker/kh det er i, eller eventuelt GI :o

10g på 0,35l høres ikke helt feil ut, men jeg har lest så mange forskjellige tall at jeg tør ikke uttale meg :)

Norsk lovgivning vedr alkohol er helt bananas. Det er derfor man ikke kommer inn på nettsidene deres om man oppgir å være fra Norge.

Bulldog 22-09-08 06:08

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 540888)
Det er uansett begrenset hvor mye guinness man orker å drikke.

Snakk for deg selv :lol:

Photobscura 22-09-08 19:31

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 540890)
Snakk for deg selv :lol:

Jammen man blir så mett! :o

Det som var helt kårni, forresten, var at da jeg prøvde meg på en spansk en med å oppgi at jeg var fra Irland, så skjedde det ingenting. Jeg kom bare ikke videre.
Dustete, altså.
Men da skal jeg be min gode far om å kjøpe en eller to sånne til jul. Han er ikke vond å be tror jeg. I følge mamma var han som en liten gutt i leketøysbutikken da de besøkte Guinness-bryggeriet i fjor vår, og tømte omtrent gift-shopen for Guiness-effekter:lol:

Bulldog 22-09-08 20:30

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 541353)
Jammen man blir så mett! :o

Sikkert bare noe du innbiller deg ;)

2mmelit1 02-10-08 13:59

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
er det noen som vet hvor lang tid det vill ta kroppen å forbrenne fett igjen etter ei fyllekule, så jo en som skrev i tråden her at det kunne ta opp til 5 dager!? da blir det jo ikke mange dagene med fettforbrenning for min del!? hehe, med tanke på at jeg er ute så og si hver helg

scartz 02-10-08 14:48

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Når jeg gikk på grete roede (telte kcal) drakk jeg hver helg. Drakk jeg rusbrus og søte drinker, la jeg på meg 2 kg. Drakk jeg vin eller lettøl, gikk jeg alltid ned en kilo per uke :D Det var ganske greit å vite at jeg kunne drikke og allikevel gå ned i vekt!

Men jeg vet ikke om det vil fungere med lavkarbo.. Er jo en annen type forbrenning..

Runegutt 02-10-08 15:12

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Er man tom for sukker i kroppen, og har ei kule på spirituosa, må man jo forbrenne fett, ellers dør man.
Noen må teste og finne ut.

2mmelit1 02-10-08 20:23

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 547476)
Er man tom for sukker i kroppen, og har ei kule på spirituosa, må man jo forbrenne fett, ellers dør man.
Noen må teste og finne ut.

det jeg også tenkte på! for når kroppen min er for karbohydrater, å jeg da er tom for alkohol i kroppen igjen, så må jo kroppen forbrenne noe!!?? å det ville vel mest sansynelig være fett?

Runegutt 02-10-08 20:41

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Den bør jo helst forbrenne noe mens du har alkohyler i kroppen også da.
Er grenser for hvor bra du fungerer på reint alco fuel

scartz 12-10-08 13:48

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Noen som vet om jeg kan unne meg en dram med baileys noen ganger i uka?
Prøvde å finne sukkerinnhold på vinmonopolet.no, men det stod det at d var ukjent.. Jeg er bombesikker på at det ikke er noe for meg som går på ketolyse, men siden at baileys serveres i så små mengder...? Er jo ikke mer enn 5 cl ivertfall. (jeg foretrekker ivertfall ikke mer enn et par sipp, bare for å få den kremsmaken) :)

Gracella 12-10-08 14:06

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 553474)
Noen som vet om jeg kan unne meg en dram med baileys noen ganger i uka?
Prøvde å finne sukkerinnhold på vinmonopolet.no, men det stod det at d var ukjent.. Jeg er bombesikker på at det ikke er noe for meg som går på ketolyse, men siden at baileys serveres i så små mengder...? Er jo ikke mer enn 5 cl ivertfall. (jeg foretrekker ivertfall ikke mer enn et par sipp, bare for å få den kremsmaken) :)


Her er en tråd om hjemmelaget baileys:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ley#post399808

Kanskje du finner noe godt der?? :)

scartz 12-10-08 15:58

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Jeg tror ikke jeg orker å begynne å mekke selv :P

Antoinette6 12-10-08 16:20

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
På min flaske står det 28g karbohydrater pr 100g...

scartz 12-10-08 16:21

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Åh, herregud, jeg har jo en flaske i kjøleskapet! Det fallt meg ikke inn å se på næringsinnhold! :P haha. teit av meg.

Mamarazzi 02-02-09 23:19

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Ah - Guinness er godt!! Drømmer meg tilbake til Dublin.

Vel, Aass har kommet med et LITE øl som faktisk ikke smaker så verst, dessuten er det bare 1 karb per 100ml.

Photobscura 03-02-09 00:23

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi (Innlegg 637865)
Ah - Guinness er godt!! Drømmer meg tilbake til Dublin.

Vel, Aass har kommet med et LITE øl som faktisk ikke smaker så verst, dessuten er det bare 1 karb per 100ml.

Jeg har bare sett sommerølet, jeg ...! Synes i grunn ikke noen av de andre typene smaker noe særlig. Men, altså. Aas, de har vanlig lavkarboøl også? Hele året? Det hadde i tilfelle vært stas :D

Tira 04-06-09 16:00

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Husk at når du drikker alkohol så står levern ( som er vårt fettforbrenningsorgan) i dvalemodus. Ergo: Mens du har alkohol i blodet forbrenner du ingenting. Pass på hva du putter i munnen altså;=)

Photobscura 04-06-09 16:12

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tira (Innlegg 729746)
Husk at når du drikker alkohol så står levern ( som er vårt fettforbrenningsorgan) i dvalemodus. Ergo: Mens du har alkohol i blodet forbrenner du ingenting. Pass på hva du putter i munnen altså;=)

Jepp! Men en ting jeg aldri blir klok på er hvor lang tid dette faktisk tar, altså til kroppen er ferdig med alkoholen og gyver løs på fett igjen.

Tira 04-06-09 16:42

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Det spørs på din forbrenning. Men en generell regel er vel 3 timer pr enhet alkohol?
Dvs når du er edru nok til å kjøre bil, da er alkoholen ute igjen;=)

Photobscura 04-06-09 16:44

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tira (Innlegg 729761)
Det spørs på din forbrenning. Men en generell regel er vel 3 timer pr enhet alkohol?
Dvs når du er edru nok til å kjøre bil, da er alkoholen ute igjen;=)

Det var egentlig det jeg tenkte, men har sett noen påstå at det kan ta helt opp til et par dager før fettforbrenningen tar til igjen, noe jeg syntes hørtes litt vel mye ut. Ikke at jeg bekymrer meg, jeg drikker min vin med god samvittighet ;)

Tira 04-06-09 19:26

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 729763)
Det var egentlig det jeg tenkte, men har sett noen påstå at det kan ta helt opp til et par dager før fettforbrenningen tar til igjen, noe jeg syntes hørtes litt vel mye ut. Ikke at jeg bekymrer meg, jeg drikker min vin med god samvittighet ;)

Ja det høres mye ut, men det kommer vel litt an på mengden også? det tar jo lenger tid for leveren å innhente seg hvis det har vært en skikkelig rotbøyte vil jeg tro.. :)
Ha god samvittighet, det har jeg også;=)

scartz 04-06-09 22:45

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Det har jeg også lurt på, har lest det samme som photo... Men kan ikke forstå at det skal ødelegge såå lenge.

Gracella 04-06-09 22:48

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
 
Tja, jeg kan ikke helt tro at leveren trenger en liten "ferie" etter en rotbløyte, den jobber nok jevnt og trutt med det den skal... :).
Men at ettervirkningene av alkohol kan sitte i kroppen i dagesvis har jeg sett flere eksempler på :p.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no