Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Kakao med kokosmelk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10802)

Tiki 23-10-10 08:38

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Julie-x: Å så flott med tilbakemeldinger på dette. Nå fikk jeg jo enda mere lyst til å prøve, og tar med dine ideer. :)
Tenkte også at litt mere kakao kan gjøre deg bra når en skal lage pudding, kan liksom være litt sterkere enn når det drikkes da.

Jeg har i eco ekologisk kakao kjøpt på Ica med 12gr. kh pr. 10 gram, og synes den er god. Men skal sjekke om det er enda mindre i bakekakao.

Veggpryd 23-10-10 16:01

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Sitter nå og koser meg med en kopp kokao, :D og det var skikkelig godt! Jeg var redd det skulle smake altfor mye kokos, men det er bare en anelse kokossmak på kakaoen. Kokos er godt det, altså! :ja: Det ble litt tykk og kan tenke meg det er godt å lage sjokoladepudding eller panacotta av kokosmelk.

TrillTrall 27-10-10 19:46

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Nammenammenam! Lille Gubben synes det høres så rart ut at han ikke vil smake engang. For all del - det kunne jo vise seg å være godt! :rolleyes:

Dette må jo bli en slager på hytta - både kokosmelk, kakaopulver og sukrin kan jo utmerket godt stå lagret der i en lengre periode. :D Med en liiiten dært pulverkaffe-pulver oppi blir det sikkert også godt.

Mammamiia 27-10-10 19:50

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956313)
Nammenammenam! Lille Gubben synes det høres så rart ut at han ikke vil smake engang. For all del - det kunne jo vise seg å være godt! :rolleyes:

Dette må jo bli en slager på hytta - både kokosmelk, kakaopulver og sukrin kan jo utmerket godt stå lagret der i en lengre periode. :D Med en liiiten dært pulverkaffe-pulver oppi blir det sikkert også godt.


Det kan jeg skrive under på! :p Knallgodt. Dette ble lunchen min i dag!

Moogie 07-11-10 12:10

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Det virkelig god kakao! Jeg brukte sikkert litt mye kakaopulver for den blei ganske sterk, men jeg likte det. Ungan syns også det blei godt :) de tynna den ut med litt melk for kakaosmaken blei for sterk for dem. jeg tok også en god t-sje med cocosa oppi for å få enda mer god fet. Det blei nam-nam!

Skal prøve å lage puding neste gang slik som Julie-x foreslår.

Julie 07-11-10 13:12

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Laget pudding-versjonen igjen for en ukes tid siden, men glemte å skrive inn resultatet. Brukte 4 eller 5 gelatinplater den gangen, og det ble mye bedre! Brukte samme mengde kakao og kokosmelk, men med Splenda i stedet for sukrin (om jeg husker riktig). Tror ikke sukrin er noen god idé med tanke på den "kalde" ettersmaken, men det kan hende det funker bedre i puddingen enn kakaoen. ;)

Idarull 08-11-10 10:02

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Drikker denne nå. Hadde i mye mer kakao enn det sto her og syns fortsatt den er tam. Litt sånn tynn på en måte. Hadde i fløte også, for hadde kjøpt light kokosmelk. Hjalp visst ikke. Men men. Prøver igjen en annen gang!

TrillTrall 08-11-10 10:31

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 963231)
Drikker denne nå. Hadde i mye mer kakao enn det sto her og syns fortsatt den er tam. Litt sånn tynn på en måte. Hadde i fløte også, for hadde kjøpt light kokosmelk. Hjalp visst ikke. Men men. Prøver igjen en annen gang!

Tynn?! Den er vidunderlig synes jeg! Bruker en boks kokosmelk, 1 ss (litt toppet) kakaopulver, 2 ss sukrin og 1/4 ts pulverkaffe-pulver. Mmmmm.... Men vekta går rett i været etter en sånn boks fordelt på to kvelder så det blir ikke for ofte.

Idarull 08-11-10 19:00

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Ja skylder på at jeg hadde light melk jeg...

Mizzie 25-04-12 13:24

Sv: Kakao med kokosmelk
 
I light versjonen til Santa Maria som heter Thai ( En lyseblå boks) Er det kun 1 kb, og 6g fett, 0.5 g proteiner. Skulle kanksje hatt litt mere fett i seg, men det var det jeg hadde i skapet. I dag blir det kakao uten splenda eller sukrin :S

Takk for oppskrift:D

Chamomilla 25-04-12 21:32

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Jeg må også teste kokosmelk-kakao - kakao er en av mine store svakheter og jeg skulle gjerne hatt en melkefri variant. :)

Imse 25-04-12 21:40

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Jeg drakk også kakao i kveld, skikkelig kosedrikk det. Jeg pleier å halvblande kokosmelken med vann, fordi ellers blir det litt vel mye kokossmak( og jeg elsker kokos). Dvs om jeg ikke bruker lettutgaven, da blir det bare kokosmelk.

Mizzie 25-04-12 21:45

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Er litt skeptisk til splenda og sukrin, er det noe annet jeg kan bruke isteden for det i kakaoen? http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6217715 fant en link her om sukkererstatning og har lest litt om det....

Skal lage kakao nåååå !! ;)

Nupsida 30-01-14 21:15

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Ramlet over denne ved en tilfeldighet og er så gira på å prøve den ut!
Må nok kose meg med en slik en imorgen ja <3


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no